: 23.06.2008 19:10:39
Taa - za ostro wjedziesz w zakręt i koziołkujesz bo ci nagle przyczepność urwało :P
Jeden rozmiar ramy, szerokości opony, a nawet jej wielkości pomaga, nawet jeden rozmiar oski poprzecznej również, lecz tak nie jest.Jeden standard na wszystkie dyscypliny zdecydowanie pomaga. Próbowałem to chuckowi wytłumaczyć ale trolle nie lubia innych ludzi słuchać
...sprzed kilkunastu lat wypowiedź...Co do sprawy tematu - wszystko już zostało powiedziane i chyba nikt więcej nie będzie się kłucił, że 29 lepsze, skoro tak nie jest na dzień dzisiejszy
Ty chyba nie zrozumiałeś, to nie jest forum xc- to nie jest miejsce dla Ciebie.ChuckNorris pisze:Wszyscy li zrozumieli? Czy komuś trza łopatologicznie, bo ma za daleko od nóg do głowy? Laughing
Jaca Cytat:
Co do sprawy tematu - wszystko już zostało powiedziane i chyba nikt więcej nie będzie się kłucił, że 29 lepsze, skoro tak nie jest na dzień dzisiejszy
...sprzed kilkunastu lat wypowiedź...
Nikt się więcej nie bedzie kłócić, że tarczówki lepsze, skoro tak nie jest na dzień dzisiejszy
...sprzed kilkudziesięciu lat wypowiedź
Nikt się więcej nie bedzie kłócić, że amortyzatory lepsze od sztywnych rozwiązań, skoro tak nie jest na dzień dzisiejszy
Wszyscy li zrozumieli? Czy komuś trza łopatologicznie, bo ma za daleko od nóg do głowy?
Poprostu chcesz bym zaprojektował idelany rower DH na obręczy 622mm z oponą ISO 622/700C 60-65mm?Spaced pisze:Wiec tak udowodnij mi, że wiesz coś o geometri DH, a nie o samych zaletach koła 29'' to temat zostanie. W innym przypadku zamykam go.
Wystarczy, ze opiszesz mi podstawowe cechy geometri, o których była mowa poprzednio i na które zwracano ci uwage jak - Wysokość supportu, Kąt głowki, Ogólna Długość Roweru, Długość tylnego wachacza, Wysokość Kiery.
nie ma czegoś takiego w dh (chodzi o klinowanie się łańcucha na przedniej zębatce) może przy 3 blatach xc tak, ale nie przy jednej zębatce i napinaczuChuckNorris pisze:chainsuck
nie piszChuckNorris pisze:ps. napiszę pewnie szerzej w nastepnym poście.
To jest trudne - wiem o tym przy 165mm skoku w tyle wyglada to tak http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 106d477327Spaced pisze:1. Wysokość supportu ma o tyle zwiazek, że musisz zrobić opadający Chain Stay (ponizej osi koła) zeby to miało sens. To wydłuża tylny wachacz co wpływa na geo jak i jego sztywność wiec albo masz nisko support albo sztywność i krótkie widełki z tyłu.
Pierwszoplanowo nie masz racji bo do tego potrzebny bedzie psecjalny amortyzator o offsecie rzędu ponad 60mm, zapewne na poczatek tkai nie powstanie. Jak już powstanie to zgadzam się mozna dać 64-65 stopni2. 67.5 stopnia to ma tyle wspólnego z dh co z łyżwami. Ty chyba nie wiesz jakie nachylenie maja teraz powazne trasy Dh (czyt. nie nasze rodzime pół enduro ). 66 stopni to mimimum i to przy sagu i skoku jak w sancie v10. Przy mniejszym skoku 65-64 i nie ma innej opcji.
Niech bedzie mozna się bez tego obejść jednak dla potrzeb duzych przeciążeń- ladowanie na płaskie potrzebujemy wiekszęgo kąta pomiedzy szprychą i rawka dla wzmocnienia koła. Np, koło SS tylne pod V-ki jest mocniejsze od tylnego pod tarcze + kaseta 9 biegowa.3. Specialna ośka? Dodatkowa masa, wysokie koszty produkcji, niższa jakość (albo bardzo wysoka cena jesli chcielibysmy miec cos na poziomie DT czy Hope)
W dużej ramie z małymi kołami nie bedzie az tak wielkiej różnicy. Czy z tego powodu założyłbyś na przód 24"?4. Nie odchodź od tematu. Efekt bedziesz miał z takimi wielkimi kołami jak w Clio V6
Czyż te wszystkie ważkie liczby nie byłyby mniejsze gdyby na przód dac 24" a na tył 20"? Jeździłbyś na takim DH z takimi kołamiTo jest ważna cecha na technicznych trasach DH i praktycznie zabija pomysł. Rozumiem, że BCD jezdzil na paru Pucharach Swiata ale chyba to naleciałość, ze stanów bo obecny trend w projektowaniu rowerów dąży do ich skracania. Dla porównania Mój stary Rockmachine rama z przed 4 lat - Rozstaw osi 122cm, Czy stare GT DHi tez cos kolo 120cm. A teraz nowy sunday - 115cm. To jest bardzo duza róznica. Dorzucajac koła cofasz sie w czasie.
Chodzi mi o niechybną modyfikację, która musi być wprowadzona by umiecic tyle skoku w ramach typu M.Inna sprawa, ze zawieszenia sa teraz projektowane aby uzyskać maksymalną efektywność, a ty chcesz co by nie partrzeć zmienić ten ruch i dostosować je specialnie pod 29''?
Nie wiem jak by funkcjonowały. Poza Alexem i kolkoma innymi konstruktorami nie próbowano tego, lecz obecne DH 29ery nie cierpią z powodu zawieszenia. Temat rzekaTo pogorszy dzialanie zawieszek, a w momencie kiedy zawieszki wróciłyby do poziomu z przed przescia na 26'' to zawieszki bez tego przejscia bedą już znacznie dalej i znacznie lepsze.
Strzeliłem, moze udałoby się to zmniejszyć. Napiszę do WB w tej sprawie.Jedi z Bardzo Wysokim Widelcem jak na dh wychodzi ~102-103cm To 7 cm
Uzytkownik Rainman rama M Rip9 niner bikes z WB 135mm 535mm Axle to crown height wysokość kiery 103cm od ziemi mostek 0 rise 100mm kiera płaskaZreszta czy w przypadku swojego liczysz też to, że mostek jest montowany na górną półke a ten twój White 135mm pewnie nie jest 2 półką wiec dolicz jeszcze troche.
Potrzeba piasty szerszej niz 150mm. Około 160mmDo tego duże koło bedzie miało jak juz wczesniej mówilem problemy z wytrzymałoscia, które bedzie trzeba skontrowac wiekszą masa.
Minimalny wzrost na DH29era szacują praktycy na 175 cm dla pełnych mozliwości jazdy. Taka osoba w rynsztunku- zbroji MX waży i tak sporo różnica będzie odczuwalna ale to nie będzie katastrofa w wadze. Przeważą zalety, których nie jesteś w stanie stwierdzić organo leptycznie, gdyż nie jeździsz/łeś na takim rowerze z jego konstruktorem. Nalezy tez wiecej wykorzystywać ruch ciałem niż na 26"Nie mów, ze tak nie jest bo działa to w obie strony. Koło 24'' do FR nawet ciężko zbudowane bedzie lżejsze od koła 26'' Tak samo z oponami. Nokian Gazzoldi 3.0 (A wiec straszny kloc) w rozmiarze 24'' waży tyle co maxxis 26'' 2.5''. Masa rotacyjna musiałaby wiec byc bardzo zwiekszona już na samych oponach co znacznie obniżałoby przyspieszenie.
Owszem jak bedzie taka trasa gdzie będzie to tor przeszkód to tak, niemniejjednak przyroda tak nie buduje stoki i tam wieksze koło się sprawdza. Ciężko to wytłumaczyć jesli nie możesz sam tego wypróbować.W efekcie rower na kołach 29'' moze i nadawałby sie do bicia rekordów predkosci ale w DH gdzie liczy sie szybkie nabieranie predkosci i zmienia sie ona nagle ( zacytuje Davida Lopesa - Kogos znacznie bardziej doświadczonego niz BCD "Cała zabawa w Dh nie polega na wielkiej predkosci, a na przyspieszaniu i zwalnianiu").
Pierwsze 29ery miały identyczną geometrię jak 26ery powiększoną gdzie trzeba. Wazyły sporo i uzywały szeroko rozumiane standardu 26" Wynik? Jeździły jak słonie/ cieżarówki - były takie jak przy amorkach i tarczach dawnychJeśli chodzi o pierwsze amortyztory i tarczówki to widocznie na gówno jeszcze mówiłeś papu, że nie pmiętsz jak niedoskonałe były to rozwiązania. Dopiero rozwój sprawił, ze staly się lepsze od tradycyjnych rozwiązań. Pierwsze amory pracowały kiepściutko, miały mały skok, niewiele poprawiały komfort i bezpieczeństwo, za to byly ciężkie. Tarczówki - jeszcze do dziś trafiają się rozregulowujce się kichy, które głupieją jak się zrobi mokro, słabo hamują i się przegrzewają. I też wazą dużo, na tyle, że w XC niekiedy nie opłaca się ich stosować. Za jakiś czas jak technika pójdzie naprzód to nie będzie takich dylematów.
własnie to się dzieje. Poprawiono geometrię, opony 29er specific np. wtb prowler i wtb 2,6" pod DH. amortyzatory mają wiekszy offset zamiast 38mm maja 51mm co psrawia że trail z 90mm spadł do 71mm, czyli identyczny jak w XC 26" to samo trza zrobić w DH. Poczytaj jest teog multum nie jestem w stanie ci tego wsyuztskiego tutaj opisać.Po co to piszę - po to żeby pokazać, że trzeba się z wackiem na mózgi pozamieniać, żeby twierdzic, że za jakis czas wszyscy docenią 29ery,
Nawet jeśli się dzięki jakimś niesamowitym materialom uda zrobić koło 29" tak samo sztywne jak 26 to pozostanie problem większej masy i to w dodatku skupionej na obrzeżu koła, (to co waży najwięcej to przeciez obręcz i guma) i zawsze będzie wpływać na efekt żyro,
J. W. Offset to załatwia, musimy uzyskać odpowiednią wartość Trailu!osłabiać zwrotność,
nie na tyle by było to kłopotemzmniejszać przyspieszenie
Błąd. Lepsza przyczepność= lepsze hamowanie. Brak ci doświadczenia z tym rozmiarem.i utrudniać hamowanie.
Załóż na przód 20" lub 24" a potem 26" i 29" i wtedy się wypowiedz. Podpowiem kat natarcia. Przy 29"A nierówności przy dzisiejszych zawieszenich to jest najmniejszy ze wszystkich problemów w DH.