Strona 8 z 9
: 21.02.2010 01:06:06
autor: wojteqpiotrowski
fox 40 wisi teraz na allegro za niecale 4000 nowy, ostatnio został sprzedany nowy za 3000 też na allegro, nie mam ochoty szukać teraz po sieci częsci i ich cen ale jako przykład podam siebie: tym sezonie bedę jeździł na evilu revolt 2010 i nie liczyłem dokładnie ile wyjdzie cały rower ale nie sądze żeby to było 15 tyś.
: 21.02.2010 11:08:09
autor: B.Z.
Nie wiem ile razy można powtarzać to samo - co z tego że w dobrych cenach trafiają się pojedyncze sztuki? To co teraz wisi to wyraźnie jest opisane jak przecena i w ofercie jest cała jedna sztuka. Pójdzie i koniec. Zresztą tak jak pisałem, nawet licząc po promocyjnych ceanch to i tak zapomniał tam o paru rzeczach a koła policzył co najwyżej średniej klasy.
Będziesz jeździł na Evilu Revolt - no to może policz z łaski swojej ile wyjdzie i na jakich częściach. Jeśli wszystko ma być z górnej półki i nie wysępione na wyprzedażach to szczerze wątpię, że się zmieścisz w 15k. A i nawet jak dostaniesz wszystko o 30% taniej to sama rama na dzień dobry to i tak jest już przeszło połowa budżetu. Z Foxem 40 za 3 koła już jest 11k. Koła - 2,5-3k, no, chyba że chcesz założyć coś średniej klasy za 1,5k, ale wtedy juz nie będzie taki wypas... No, ale niech stracę po raz kolejny, liczmy kołą za 1500. Już jest 12500, a nie ma jeszcze napędu, hamulców, sterów, kierownicy, siodła. Code 5 z tarczami 160 są w tej chwili na CRC po 80 GBP. Możnaby zakombinować i duże tarcze i adaptery dorwać osobno. 750 za same hamulce i przynajmniej 250 za dorosłe tarcze z adapterami. Mamy 13500. Napęd - jak zamkniesz wszystko, przerzutkę, manetkę, łańcuch, kasetę, pedały, korbę i napinacz w 1500 PLN kupując z półki drugiej-trzeciej od góry to można mówić, że jest baaardzo dobrze, bardziej prawdopodobne że pękną 2000. Ale tradycyjnie - niech stracę , liczmy 1.5k. Już jest 15. Dołóż mostek (200 - ostrożnie licząc), kierę (300) , stery (200) , opony (200) , siodło (250) i sztycę (200). 1350 - o tyle przekroczyłeś 15 k. W tym wszystkim nie są policzone koszty przesyłki poszczególnych gratów, a spokojnie może się z tego uzbierać kilkaset złotych. Wszystko policzone jest baaardzo tanio, po cenach śmieszno-promocyjnych i bez fajerwerków typu tytanowe śruby (na to wybuliłbyś kolejne kilkaset złotych), niektóre rzeczy są policzone średniej klasy. Własnie dlatego tak bardzo nalegam, żeby ktoś policzył WSZYSTKO, od A do Z, bo jak się wydatki rozkładają w czasie to pewne rzeczy umykają i wydaje się, że się wydało mniej. Cały czas w tej dyskusji padają ogólniki takie, że "można złożyć super rower", ale własnie nikt nie spróbował nawet wszystkiego policzyć dokładnie.
: 21.02.2010 11:29:33
autor: mysticar
Może ktoś napisze mi encyklopedyczną definicję ''super roweru"?
Bo od tego trzeba byłoby chyba zacząć.
Każdy ma swoje preferencje. Osoba która objeździła kilka rowerów za 20k chyba nie uzna takiego za ''marne'' 10-15k za ''super''. Co innego osoba którą stać na rower za 5 tyś.
Głupi temat.
Trzeba byłoby się chyba zastanowić pojedynczo nad każdą częścią z osobna tego potencjalnego ''super roweru'' i odpowiedzieć sobie na pytanie jak dołożenie kolejnej stówki czy dwóch przykładowo do kierownicy wpływa na jej funkcjonalność i czyni z kierownicy tylko dobrej kierownicę super
I tak analogicznie z każdą częścią.
: 21.02.2010 11:55:44
autor: B.Z.
Mysticar - to proste. Pisząc o wypasionym sprzęcie miałem na myśli części z górnej półki założone do bardzo dobrej ramy. Jeśli 888 czy Boxxer to World Cup, ale nie koniecznie Bos czy Avy (bo tutaj to już w ogóle poszłoby tyle szmalcu że gowa mała. Rama to też przynajmniej jakieś Demo, jakieś M6 ale nie koniecznie od razu Morewood Makulu. Generalnie bierzemy pod uwagę wszystko co w cywilizowanych krajach uchodzi za sprzęt z wyższej półki, a nie ze średniej i tylko u nas wszyscy nad tym się rozpływają.
: 21.02.2010 12:01:28
autor: easy_rider_1
B.Z. jedni lubią ogórki inni ogrodnika córki.
: 21.02.2010 13:00:26
autor: B.Z.
Tylko że nie gadamy o tym co kto lubi, ale o tym ile kosztuje wysokiej klasy racingowy sprzęt. jak ktoś nie potrzebuje takiego to może sobie złożyć rower za ułamek tej kasy, ale wtedy nie będzie to racing-wypas.
: 21.02.2010 13:18:15
autor: easy_rider_1
Chcesz "wysokiej klasy racingowy sprzęt" znanego producenta z logo wypalanym laserowo w nasa, strugany ręcznie z całego kawałka aluminium przez kanadyjskiego rzeźnika. czy dobrej klasy racingowy sprzęt
Rozchodzi się chyba o markę, snobizm i lans
: 21.02.2010 15:29:53
autor: B.Z.
Ale o co ci teraz chodzi?
: 21.02.2010 16:24:05
autor: XkrisX
ale ty uparty jesteś B.Z. wszycy juz olali ten temat a ty dalej swoje... po co? ostatnie slowo (text) musi byc twoje?
napisz papa ...

: 21.02.2010 16:49:17
autor: 0gór
B.Z dobrze gada... jak juz mowilem z 5 stron wczesniej... za 5k nie zlozysz roweru na WYPASIE, fakt zlozysz fajny rower ale bez fejerwerkow i rewelacji

bo tam gdzie oszczedzisz to gdzie indziej musisz dolozyc

w 20k mysle ze dalo by rade juz zlozyc rower na wypasie

: 21.02.2010 16:55:45
autor: easy_rider_1
O to że dobry sprzęt wcale nie musi być drogi, za 15k złożysz pro maszynę.
Ja się przyłączę do prośby mysticar
B.Z. sprecyzuj jak wygląda wysokiej klasy racingowy sprzęt.
0gór pisze:jak juz mowilem z 5 stron wczesniej... za 5k nie zlozysz roweru na WYPASIE, fakt zlozysz fajny rower ale bez fejerwerkow i rewelacji
Fajerwerki i smaczki złote śrubki kolorowe nyple itp. nie świadczy o tym że to jest właśnie pro maszyna dla wyjadacza...
: 21.02.2010 20:28:03
autor: B.Z.
Złote śrubki to możesz mieć i za 5k. Co to jest full - wypas moim zdaniem to już pisałem. Fakt dosyć ogólnikowo, ale przecież nie będę pisał o każdej najdrobniejszej części którą uważam za wypasioną a którą nie.
: 21.02.2010 21:51:59
autor: easy_rider_1
B.Z. ok czyli selle italia gold też ląduje w full wypas rowerze, to w 15k nie ma szans żeby się zmieścić czyli tak jak napisałem wyżej: jedni lubią ogórki a inni ogrodnika córki

: 21.02.2010 21:57:12
autor: Schodek
...a ja myśl;ę że najlepiej wypasione to są owce na halach !!
: 21.02.2010 22:44:26
autor: 0gór
Schodek pisze:...a ja myśl;ę że najlepiej wypasione to są owce na halach !!
i sex na pralce

: 21.02.2010 23:21:16
autor: Zaborowski1
wojteqpiotrowski tyle ze jeden problem. Sama rama to jest 10k + ten Twoj od wielkiej bidy Fox za 3k to juz jest 13k. a Masz sama rame + amor i zostalo Ci 2k.
: 21.02.2010 23:33:12
autor: 0gór
dokladnie

nawet jezeli masz rame za 8k (np. m6) to zostaje ci 4k a tak naprawde to jest nie wiele na czesci bo kola 2000, hamulce 1000 i za 1000 to kupisz 2 komplety opon jak dobrze pojdzie

: 22.02.2010 00:11:23
autor: easy_rider_1
0gór dokładnie 8+4=15

: 22.02.2010 00:22:41
autor: B.Z.
Hell - czytając uważnie a nie szukając dziury w całym zauważyłbyś, że Ogór zrobił skrót myślowy i nie policzył amortyzatora, który jakiś czas temu można było kupić na Allegro za 3k i więcej się tak tanio nie pojawił. 8+3+4=15. Ja jakoś nie miałem problemu z domyśleniem się o co Ogórowi chodzi, od razu było widać, ze jego wpis odnosił się do postu Zaborowskiego, w którym ów fox za 3 koła był ujęty...
Ogór, Zaborowski1 - no właśnie o tym nawijam cały czas. Czy jakieś Demo, czy jakieś M6, czy V10 to jest 8 koła, a są rzeczy drozsze i to znacznie. Do tego dobry amor, nawet po okazyjnej cenie (załóżmy te 4k, to i tak jest mało, 3k to trafiło się jeden jedyny raz i nie ma gwarancji, że w najbliższym czasie znów się trafi) i już jest 12. dp 15k brakuje 3k, a tyle to można na same koła wydać. Nawet zakładając "zmieszczenie" kół 1,5k to i tak cała reszta to będzie popelina. Nawet w moim rowerze na szpeje które brakują tutaj wydałem więcej, a też sporo rzeczy kupiłem po okazyjnych dosyć cenach. Można sobie tą kwotę spokojnie pomnożyć przez 2, a nawet przemnożenie przez 3 nie będzie tutaj jakąś wielką przesadą.