Strona 8 z 9

: 21.02.2010 01:06:06
autor: wojteqpiotrowski
fox 40 wisi teraz na allegro za niecale 4000 nowy, ostatnio został sprzedany nowy za 3000 też na allegro, nie mam ochoty szukać teraz po sieci częsci i ich cen ale jako przykład podam siebie: tym sezonie bedę jeździł na evilu revolt 2010 i nie liczyłem dokładnie ile wyjdzie cały rower ale nie sądze żeby to było 15 tyś.

: 21.02.2010 11:08:09
autor: B.Z.
Nie wiem ile razy można powtarzać to samo - co z tego że w dobrych cenach trafiają się pojedyncze sztuki? To co teraz wisi to wyraźnie jest opisane jak przecena i w ofercie jest cała jedna sztuka. Pójdzie i koniec. Zresztą tak jak pisałem, nawet licząc po promocyjnych ceanch to i tak zapomniał tam o paru rzeczach a koła policzył co najwyżej średniej klasy.

Będziesz jeździł na Evilu Revolt - no to może policz z łaski swojej ile wyjdzie i na jakich częściach. Jeśli wszystko ma być z górnej półki i nie wysępione na wyprzedażach to szczerze wątpię, że się zmieścisz w 15k. A i nawet jak dostaniesz wszystko o 30% taniej to sama rama na dzień dobry to i tak jest już przeszło połowa budżetu. Z Foxem 40 za 3 koła już jest 11k. Koła - 2,5-3k, no, chyba że chcesz założyć coś średniej klasy za 1,5k, ale wtedy juz nie będzie taki wypas... No, ale niech stracę po raz kolejny, liczmy kołą za 1500. Już jest 12500, a nie ma jeszcze napędu, hamulców, sterów, kierownicy, siodła. Code 5 z tarczami 160 są w tej chwili na CRC po 80 GBP. Możnaby zakombinować i duże tarcze i adaptery dorwać osobno. 750 za same hamulce i przynajmniej 250 za dorosłe tarcze z adapterami. Mamy 13500. Napęd - jak zamkniesz wszystko, przerzutkę, manetkę, łańcuch, kasetę, pedały, korbę i napinacz w 1500 PLN kupując z półki drugiej-trzeciej od góry to można mówić, że jest baaardzo dobrze, bardziej prawdopodobne że pękną 2000. Ale tradycyjnie - niech stracę , liczmy 1.5k. Już jest 15. Dołóż mostek (200 - ostrożnie licząc), kierę (300) , stery (200) , opony (200) , siodło (250) i sztycę (200). 1350 - o tyle przekroczyłeś 15 k. W tym wszystkim nie są policzone koszty przesyłki poszczególnych gratów, a spokojnie może się z tego uzbierać kilkaset złotych. Wszystko policzone jest baaardzo tanio, po cenach śmieszno-promocyjnych i bez fajerwerków typu tytanowe śruby (na to wybuliłbyś kolejne kilkaset złotych), niektóre rzeczy są policzone średniej klasy. Własnie dlatego tak bardzo nalegam, żeby ktoś policzył WSZYSTKO, od A do Z, bo jak się wydatki rozkładają w czasie to pewne rzeczy umykają i wydaje się, że się wydało mniej. Cały czas w tej dyskusji padają ogólniki takie, że "można złożyć super rower", ale własnie nikt nie spróbował nawet wszystkiego policzyć dokładnie.

: 21.02.2010 11:29:33
autor: mysticar
Może ktoś napisze mi encyklopedyczną definicję ''super roweru"?
Bo od tego trzeba byłoby chyba zacząć. :lol: :lol:
Każdy ma swoje preferencje. Osoba która objeździła kilka rowerów za 20k chyba nie uzna takiego za ''marne'' 10-15k za ''super''. Co innego osoba którą stać na rower za 5 tyś.
Głupi temat.
Trzeba byłoby się chyba zastanowić pojedynczo nad każdą częścią z osobna tego potencjalnego ''super roweru'' i odpowiedzieć sobie na pytanie jak dołożenie kolejnej stówki czy dwóch przykładowo do kierownicy wpływa na jej funkcjonalność i czyni z kierownicy tylko dobrej kierownicę super :lol:
I tak analogicznie z każdą częścią.

: 21.02.2010 11:55:44
autor: B.Z.
Mysticar - to proste. Pisząc o wypasionym sprzęcie miałem na myśli części z górnej półki założone do bardzo dobrej ramy. Jeśli 888 czy Boxxer to World Cup, ale nie koniecznie Bos czy Avy (bo tutaj to już w ogóle poszłoby tyle szmalcu że gowa mała. Rama to też przynajmniej jakieś Demo, jakieś M6 ale nie koniecznie od razu Morewood Makulu. Generalnie bierzemy pod uwagę wszystko co w cywilizowanych krajach uchodzi za sprzęt z wyższej półki, a nie ze średniej i tylko u nas wszyscy nad tym się rozpływają.

: 21.02.2010 12:01:28
autor: easy_rider_1
B.Z. jedni lubią ogórki inni ogrodnika córki.

: 21.02.2010 13:00:26
autor: B.Z.
Tylko że nie gadamy o tym co kto lubi, ale o tym ile kosztuje wysokiej klasy racingowy sprzęt. jak ktoś nie potrzebuje takiego to może sobie złożyć rower za ułamek tej kasy, ale wtedy nie będzie to racing-wypas.

: 21.02.2010 13:18:15
autor: easy_rider_1
Chcesz "wysokiej klasy racingowy sprzęt" znanego producenta z logo wypalanym laserowo w nasa, strugany ręcznie z całego kawałka aluminium przez kanadyjskiego rzeźnika. czy dobrej klasy racingowy sprzęt
Rozchodzi się chyba o markę, snobizm i lans

: 21.02.2010 15:29:53
autor: B.Z.
Ale o co ci teraz chodzi?

: 21.02.2010 16:24:05
autor: XkrisX
ale ty uparty jesteś B.Z. wszycy juz olali ten temat a ty dalej swoje... po co? ostatnie slowo (text) musi byc twoje?
napisz papa ... :idea:

: 21.02.2010 16:49:17
autor: 0gór
B.Z dobrze gada... jak juz mowilem z 5 stron wczesniej... za 5k nie zlozysz roweru na WYPASIE, fakt zlozysz fajny rower ale bez fejerwerkow i rewelacji ;) bo tam gdzie oszczedzisz to gdzie indziej musisz dolozyc ;) w 20k mysle ze dalo by rade juz zlozyc rower na wypasie ;)

: 21.02.2010 16:55:45
autor: easy_rider_1
O to że dobry sprzęt wcale nie musi być drogi, za 15k złożysz pro maszynę.
Ja się przyłączę do prośby mysticar B.Z. sprecyzuj jak wygląda wysokiej klasy racingowy sprzęt.
0gór pisze:jak juz mowilem z 5 stron wczesniej... za 5k nie zlozysz roweru na WYPASIE, fakt zlozysz fajny rower ale bez fejerwerkow i rewelacji
Fajerwerki i smaczki złote śrubki kolorowe nyple itp. nie świadczy o tym że to jest właśnie pro maszyna dla wyjadacza...

: 21.02.2010 20:28:03
autor: B.Z.
Złote śrubki to możesz mieć i za 5k. Co to jest full - wypas moim zdaniem to już pisałem. Fakt dosyć ogólnikowo, ale przecież nie będę pisał o każdej najdrobniejszej części którą uważam za wypasioną a którą nie.

: 21.02.2010 21:51:59
autor: easy_rider_1
B.Z. ok czyli selle italia gold też ląduje w full wypas rowerze, to w 15k nie ma szans żeby się zmieścić czyli tak jak napisałem wyżej: jedni lubią ogórki a inni ogrodnika córki :idea:

: 21.02.2010 21:57:12
autor: Schodek
...a ja myśl;ę że najlepiej wypasione to są owce na halach !!

: 21.02.2010 22:44:26
autor: 0gór
Schodek pisze:...a ja myśl;ę że najlepiej wypasione to są owce na halach !!
i sex na pralce :D

: 21.02.2010 23:21:16
autor: Zaborowski1
wojteqpiotrowski tyle ze jeden problem. Sama rama to jest 10k + ten Twoj od wielkiej bidy Fox za 3k to juz jest 13k. a Masz sama rame + amor i zostalo Ci 2k.

: 21.02.2010 23:33:12
autor: 0gór
dokladnie ;) nawet jezeli masz rame za 8k (np. m6) to zostaje ci 4k a tak naprawde to jest nie wiele na czesci bo kola 2000, hamulce 1000 i za 1000 to kupisz 2 komplety opon jak dobrze pojdzie ;)

: 22.02.2010 00:11:23
autor: easy_rider_1
0gór dokładnie 8+4=15 :lol:

: 22.02.2010 00:22:41
autor: B.Z.
Hell - czytając uważnie a nie szukając dziury w całym zauważyłbyś, że Ogór zrobił skrót myślowy i nie policzył amortyzatora, który jakiś czas temu można było kupić na Allegro za 3k i więcej się tak tanio nie pojawił. 8+3+4=15. Ja jakoś nie miałem problemu z domyśleniem się o co Ogórowi chodzi, od razu było widać, ze jego wpis odnosił się do postu Zaborowskiego, w którym ów fox za 3 koła był ujęty...

Ogór, Zaborowski1 - no właśnie o tym nawijam cały czas. Czy jakieś Demo, czy jakieś M6, czy V10 to jest 8 koła, a są rzeczy drozsze i to znacznie. Do tego dobry amor, nawet po okazyjnej cenie (załóżmy te 4k, to i tak jest mało, 3k to trafiło się jeden jedyny raz i nie ma gwarancji, że w najbliższym czasie znów się trafi) i już jest 12. dp 15k brakuje 3k, a tyle to można na same koła wydać. Nawet zakładając "zmieszczenie" kół 1,5k to i tak cała reszta to będzie popelina. Nawet w moim rowerze na szpeje które brakują tutaj wydałem więcej, a też sporo rzeczy kupiłem po okazyjnych dosyć cenach. Można sobie tą kwotę spokojnie pomnożyć przez 2, a nawet przemnożenie przez 3 nie będzie tutaj jakąś wielką przesadą.