Strona 8 z 22
: 10.01.2011 20:21:09
autor: frango
Wolałbym regulację kąta główki za pomocą dodanych w zestawie reduktorów, jak w Summumie niż zmianę bazy.
Prosty, tani wymienny hak przerzutki MUSI być.
: 10.01.2011 20:34:08
autor: Spaced
frango najlepiej jedno i drugie bo inny kat głowki wymaga innej długosci dupki w rowerze by oba koła były tak samo dociążone.
: 10.01.2011 20:45:34
autor: Wooyek
...tyle że nie zapominajmy, że tutaj mamy do czynienia z projektem skierowanym głównie do osób z mniej zasobnym portfelem i/lub mniej "racingowym" podejściem do jazdy. Więc prostota jest jak najbardziej wskazana.
: 10.01.2011 23:51:29
autor: TomcioFR
xsnailx co to za napinacz na ostatnim zdjęciu ? rower prezentuje się mistrzowsko , jak oscyluje wagowo cały sprzęt ze zdjęcia ?
: 11.01.2011 00:10:37
autor: Damian04
Spaced pisze:
frango najlepiej jedno i drugie bo inny kat głowki wymaga innej długosci dupki w rowerze by oba koła były tak samo dociążone.
jesli chodzi o geometrie to bardzo lubię na ten temat dyskutować

i tu spaced nie do końca sie z Tobą zgadzam

niekoniecznie dwa koła muszą być tak samo dociążone. W wszystko zależy od tego czego oczekujemy od ramiki

tak samo jet w samochodach, idealne rozłożenie masy nie polega na 50/50 wszystko zelezy od przeznaczenia auta, gdzie ono ma znaleźć zastosowanie itd...
ps. dzisiaj juz jestem po 4 szybkich browcach, może jutro rozwinę myśl jeśli ktoś nie zczaił o co mi chodzi

: 11.01.2011 00:14:55
autor: Spaced
Damian04 zle mnie zrozumiałes. Nie miałem na mysli tak samo dociązone czyli 50/50 tylko żeby stosunek dociązenia przodu i tyłu był taki sam dla róznych ustawień geometrii.
: 11.01.2011 00:19:08
autor: Damian04
Spaced w pozycji wyjściowej jest to niemożliwe

z wiadomych względów

: 11.01.2011 00:23:11
autor: Spaced
Damian04 nie mam zielonego pojecia co teraz napisales. Jakiej pozycji wyjsciowej? Tej po 4 piwach? :P
: 11.01.2011 00:26:45
autor: Ufik
TomcioFR Mozartt WoG to jest
: 11.01.2011 06:00:06
autor: xsnailx
@frango, hak przerzutki jest prosty i tani, to kawal plaskiego alu z dwoma gwintami
jak kolega napisal, napinacz to Mozartt WoG , Jonasz w tym sezonie bedzie smigal na komponentach Weeze:

: 11.01.2011 07:26:53
autor: ArthurGreen
Z weeze prezentuje się o wiele lepiej, mega estetyczne są te komponenty.. Również i ja będę miał cały "komplet" od weeze..
: 11.01.2011 09:53:06
autor: frango
xsnailx pisze:@frango, hak przerzutki jest prosty i tani, to kawal plaskiego alu z dwoma gwintami Smile
Wiesz, widziałem takie wynalazki, które dało radę wyciąć tylko na CNC

Może warto użyć haka od roweru jakiegoś popularnego producenta? Tak, by zawsze był pod ręką?
: 11.01.2011 09:57:23
autor: quilong
mnie trochę martwi przewiercony profil tylnych widełek, wolałbym zewnętrzne prowadzenie przewodów od hamulca.
: 11.01.2011 15:42:16
autor: SegatiV
quilong wytłumacz dlaczego Cię to martwi? Bo szczerze nie mam pojęcia co w tym takiego.
Rower wygląda zacnie, no ale powtarzam się

: 11.01.2011 15:50:55
autor: jasiek_krk
SegatiV pisze: quilong wytłumacz dlaczego Cię to martwi?
Może dlatego że przy zakładaniu lub ściąganiu hydraulików trzeba je rozmontowywać i przelewać. Niby nie dużo roboty ale zawsze.
Z 2 strony przewód jest dodatkowo zabezpieczony przed przecięciem a do odpowietrzania hebli nie trzeba ich demontować z roweru.
: 11.01.2011 15:56:16
autor: frango
Może
quilong'a martwi fakt dziury w połowie chainstaya?
Przewodu puszczonego po górnej krawędzi rury nie da się przeciąć. Nie ma czym.
Ja mam nawet puszczony od wewnętrznej strony wahacza, od strony opony i przez cały sezon nic się nie stało.
Niemniej jednak, ja też mam jakieś dziwne opory przez puszczaniem przewodu środkiem...

: 11.01.2011 16:06:23
autor: SegatiV
jasiek_krk dokładnie tak jak mówi frango. Z wypowiedzi quilong jasno można wywnioskować że martwi go "dziura" w wahaczu, bardziej niż kłopoty wynikające z wewnętrznego prowadzenia. [edit. dla mniej kumatych. Chodziło mi o to że wyżej wymieniony Pan martwi się o to iż owa "dziura" osłabi wahacz. Co jest bzdurą]
Fajne jest to rozwiązanie, choć jak mówi frango ciężko jest urwać kable jeśli masz je mądrze pociągnięte, a nie tak ze 2m wystaje poza rame :P
: 11.01.2011 16:13:56
autor: Cubus5
SegatiV tak czy siak powinna być możliwość zewnętrznego prowadzenia przewodu. Składasz rower i na dzień dobry musisz przelać od nowa heble, niby drobnostka ale jakże upierdliwa.
xsnailx rama ładnie się prezentuje, popracowałbym jeszcze nad naklejkami i wprowadził gamę ciekawych kolorów np. kawasaki green, błotnik na damper w zestawie z ramą oraz jakiś protector na tylni wahacz z logiem Emesa bo łańcuch nie miłosiernie będzie obijał ramę. Niby pierdoły ale przynajmniej dla mnie dość ważne.
: 11.01.2011 16:53:15
autor: SegatiV
Cubus5 i wszystko to pewnie w cenie ramy?
Ideą tego projektu - z tego co wiem - jest stworzenie ramy która będzie ładna, nietuzinkowa, a przy czym tania, brzydko nazwę "masówka", tylko że taka z duszą, bo chłopaki solidnie dopracowują swój projekt.
Odnośnie hamulców, ja kupując swoje heble musiałem na starcie rozbierać tylni, ponieważ był o 50cm za długi. Poza tym taki zabieg, który poprawia estetykę nie jest kłopotliwy.