Częsci do rower cycletool Proszę o pomoc

boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

N zębatce 32 nie pojeździsz, chyba, że z szosową kasetą, choć to i tak nieco mało.
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

ale jak coś to zawsze można zminić zebatke na te np 36zębów nie ? ile wtedy by musiała mieć z tyłu największa? (na kasecie)
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Nie ma znaczenia, to sie do zmieniarki dobiera. Ja bym poszukał na 36/38 zębów czegoś. btw looknij na pw
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Re: Częsci do rower cycletool Proszę o pomoc

Post autor: Wolan »

P120112_14.34_[01].jpg
na prośbę jednego z urzytkowników dodaje bardzo uproszczony rysunek wzmocnień. Na zólto wspawane już wzmocnienia w srodku, na czarno 2wstawki wzmacniające i odrazu lączące większa powierzchnią mufę z ramą roweru. Na czerwono odd dołu będzie wspawana dodatkowa blaszka 3mm dla dodatkowego wzmocnienia. Jak narazie to tyle czekam na sugestie :) jeszcze co do tej korby cena dość mi odpowiada i mam odrazu suport. czy jak zmienię żebatkę na 36 zebów to będzie dobrze ?
przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: przemek_06 »

Ja mam tą korbę, na początku też jeździłem na 32H no i powiem, że nie jest to za fajne przełożenie, zmieniłem na 36H i jest dobrze (z tego co jest napisane na aukcji to ta zębatka nie widziała łańcucha więc będziesz mógł spróbowac ją sprzedac jako prawie nową :)) A co do korby to jest spoko, u mnie prawie sezon jeździ i nic, wszystko dobrze a u poprzedniego właściciela nie wiem ile jeździła. Niech jeszcze się spece wypowiedzą :D
P.S. ciekawe jak to wyjdzie, daj foto jak skończysz to spawanie :wink:
oski 34
Posty: 182
Rejestracja: 11.07.2011 19:13:03
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Częsci do rower cycletool Proszę o pomoc

Post autor: oski 34 »

Ja śmigam na zębatce 32 i mi pasuje, nawet da się go z górki pogonić ( a kaseta zwykła 8-ka ). Ja za bardzo sięna spawaniu nie znam, ale na chłopski rozum dospawał bym jeszcze kawałek aluminium na zewnątrz ( tam, gdzie pękło ) po 2 stronach.
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

tak tez o tym myslałem jednak wspawanie do środka w zupełności starczy. Co do tej korby skusze się, jednak sprzedawca mówił ze suport miał luzy, da się w nim może zmienić same łożyska ? Zalicytuje za 149zl myślę ze skoro tak mówicie to będzie dobrze:) jednak czekam cały czas na znawców aaa kasete mam 9 biegów wiec na ostatnim to i może chyba nawet 32 da rade co ?
spz
Posty: 514
Rejestracja: 13.07.2010 13:53:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: spz »

Ja mialem 40T, pozniej wrzucilem 32T bo duzo jezdzilem po gorach i wolalem niektore odcinki podjezdzac niz podprowadzac. Ale na 32T szybko koncza sie przelozenia. Pomimo, ze na kasecie mialem najmniejsza koronke 12T to powyzej 50km/h krecilo sie jak w masle. Poza tym przyspieszenie wcale nie bylo jakies rewelacyjne. Na 40T zakreci sie kilka razy i jest sympatycznie. Optymalna to tak 36/38
http://spinacz86.pinkbike.com/
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

ok, zalicytowałem ze korby, ostatecznie zmienię zębatke tak jak mówicie na 36 jednak zamierzam jeżdzić duzo po górach to zobaczymy jak to będzie.Co do tego suportu z aukcji. Są wyposarzone w łozyska maszynowe więc powinno dać się je rozebrać i ewentualnie wymienić lozyska ? przynajmniej tak mi się wydaje próbował ktoś coś takiego ?
przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: przemek_06 »

Rozebrac i wybic łożyska zapewne się da ale nie wiem czy dostaniesz gdzieś takie łożyska, ja miałem Giga pipe team sl i padło mi łożysko, rozebrałem wybiłem łożysko ale nigdzie takiego nie da się dostac... :/ nie wiem jakie w tym vp są łożyska...
A co do zębatki to nie mówię, że na 32 nie da się jeździc ale tak jak mówi spz, optymalniejsze/ bardziej uniwersalne jest zastosowanie 36
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

ok to jak nie da się takowego kupić to wtedy po prostu nowy suport. Ok narazie zlożę na tym 32 a potem jak się przejade i rzeczywiscie będzie mi mało to zmienię na 36. ok to teraz tylo wygrac licytacje i będzie z góry.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

boogiel pisze:N zębatce 32 nie pojeździsz, chyba, że z szosową kasetą, choć to i tak nieco mało.
A szosowa to ma mniejszą najmniejszą zębatkę, że szybciej pojedziesz czy co?
NorekO
Posty: 228
Rejestracja: 14.02.2011 18:40:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: NorekO »

szosowa kaseta a standardowa to różnica tylko na wysokich przełożeniach. W normalnych przełożenia zaczynają się od około 30-32 zębów w szosowej 23-25 , ale mniejsze zębatki obie zazwyczaj mają 11-12 więc różnice masz głównie na dużych zębatkach. Plusem szosowej kasety jest jak dla mnie to że masz optymalnie zwiększający sie opór kręcenia i lepiej mi dobrać przełożenie
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Wolan - zaspawaj ten czerwony element za cały BB i aż do końca tego oszlifowanego kawałka z tyłu. I połącz go jakoś z tym żółtym po bokach (albo zaspawanie razem, ale dodatkowe małe blaszki).

Tyle ode mnie. ;)
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

ok ten czerwony element jest na całe tylko zle zaznaczyłem. Kupiłem sztyce zapłaciłem nie malo bo 1,25zl :D
moze dzis uda sie łyknąć te korby


i przelicytowali mnie kurde nie zdazyłem podbić ceny, Trwa dalsze poszukiwanie korb... ale choć jest sztyca za 1,25 xd
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

Ważne pytanie:

mam w tylnym kole oś z konusami,( nie za słabe rozwiązanie ? )
oś ma wymiar 9,8 gwint "witforda" a kunosu zjechane. Chce kupić nową oś najlepiej z dziurą bo kupiłem już zacisk accenta. Dziś byłem w sklepie rowerowym i Pan doradził mi zwykłą oske z konusami cały komplet który kosztował 10zl. Jednak wole się was spytać czy taka może być ? Jak nie to proszę o porade jaką kupić. aa jeszcze jedno. korby http://moto.allegro.pl/nowe-mocne-octan ... 54208.html te chciałbym kupić, warto ? suport na isis firmy VP za 70zl w sklepie znalazłem, nie wiem teraz tylko co z ta oską...













wa
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Korby git się wydają, boogiel na nich jeździ. Co do piasty... hm nie wiem sam, zależy w jakim stanie jest w środku, jeśli dobra to nie warto zmieniać myślę.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Wolan
Posty: 165
Rejestracja: 08.01.2012 14:34:15
Kontakt:

Post autor: Wolan »

piasta wygląda ok, pozatym jest z tego co ktoś pisał dobrej firmy, Wiec do zmiany sama ośka, tylko kurcze jaka ? zwykła za 10zl ?? (bo tyle w rowerowym za ośbe z dziura.)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

http://www.grawitacyjny.pl/zdjecie-2595 ... 86006c.jpg
Jeśli zauważasz jakiekolwiek prawdopodobieństwo między tymi korbami Octane a tymi Dartmoora to nie dotykaj ich pod żadnym pozorem. Z zrobione z gówna a nie aluminium są. Hussefelty 10x lepsze będą.

Ośka byle jaka drążona ale mi na przykład z takiej byle jakiej konusy nie pasowały do piasty quando. Więc lepiej sprawdź.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości