Wolna Dyskusja Użytkowników

poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Jakieś 661 na piszczele z kolanami, na łapy w sumie jak potrzebujesz to podobnie. Nie są drogie a działają.
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Nic się nie dzieje, wszyscy na JoyRide...

U mnie z ciekawych rzeczy to rozebrałem szosę. Było z nią pare problemów. Największa bolączka to zapieczony mostek w sterówce, prawdopodobnie skończy się na cięciu i kupnie nowego za ogromną kwote 20zł :lol:

Zrobiłem serwis wolnobiegu, porządny Francuski sprzęt. Mimo wielu tysięcy kilometrów nie jest zużyta, jedynie sprężynkę wymieniłem i nasmarowałem całość.
Korby również trafiły na stół. Stary prosty kwadrat, nie ma się co zepsuć dlatego profilaktyczne czyszczenie, smarowanie. Fakt że te stare korbowody nie grzeszyły szczelnością dlatego wylałem z niego trochę błota.

Idąc dalej wymieniłem linki i pancerze hamulcowe, baranek trafił do czyszczenia z kleju i trafi tam nowa owijka.
Blaty niby proste (jak się nazywają jajowate zębatki?) i nie zużyte ale mają powierzchowną rdze.

Rama zaraz trafi do czyszczenia i zobaczę w jakim jest stanie. Póki co składa się ze stali, błota i ognisk rudego. Co do niej mam specjalne plany, zobaczymy jak wyjdzie :D
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Ha! Czyli nie ja jeden dzisiaj spędziłem dzień na dłubaniu. ;-)
Co do twoich zębatek to nazywają się biopace i więcej masz o nich tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/BioPace

Ja za to dzisiaj rozebrałem sobie Travisa, wylałem stary olej smarujacy, wyczyściłem od środka uszczelki, tuleje ślizgowe i takie tam bzdety. Samego tłumika TPC+ nie rozbierałem bo dobrze działa a i tak nie mam zapasu oleju do niego wiec jakbym wylał to by była dupa zbita ;-) .
Zatem dałem nowy smar, taki fajny, gęsty do uszczelek i trochę na tuleje ślizgowe, nowy olej smarujący wlałem do goleni i tak go sobie poskładałem.

A i taki szczegół: w godzinkę, może półtora, dorobiłem sobie coś jak AirAssist do lewej goleni ;-) .
Jak to opiszę w dziale o serwisie, bo robota jest prosta jak diabli a znacząco zwiększy mi "elastyczność" amortyzatora.
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Mam nawet tą samą korbe co na zdjęciu :D

A co do samego dłubania. Jest ogromna przepaść technologiczna jeżeli chodzi o rowery sprzed ~30 lat a współczesne. Mojego BH rozkręcisz przy pomocy kilku imbusów i i kluczy np. do kasety.

W szosie nie dość że każda nakrętka jest innego rozmiaru to jeszcze niepopularny rozmiar.
Z jednej stony mógłbym wszystko zmienić na imbusy lub nowe nakrętki/śruby, ale stwierdziłem że wszystko będzie śruby sześciokątne i żadnych szybkozamykaczy by utrudnić życie potencjalnemu złodziejowi gdyby chciał ukraść koło czy siodełko :D
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

A zobacz sobie co ja nadłubałem:

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... 5#p1061235

Sam się czasem sobie dziwię, że aż tak mi się jeszcze w tym wieku chce :-D .
A jutro czy pojutrze osadzę w górnym korku wentylek i będzie AirAssist jak ze starego DirtJumpera3 :-D .
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Kawał roboty, ale zdjęcia mogłeś w wsadzić w magiczny kod [img]zdjęcie[/img*] (bez gwiazdki).

Wiek tu nie ma znaczenia. Są ludzie którzy w ogólnie nie robią nic z rowerem, a często widzę przypadki jeźdźca którego najpierw słychać a potem widać. Jakby ciągną puszki weselne za sobą. A są tacy co nawet w wieku 60-80 lat dłubią coś dla przyjemności a później testują niezależnie od pogody.

Mam dni że nawet lag nie chce mi się przetrzeć a jak już się zmobilizuje to cały rower bym rozkręcił i złożył nie wiadomo po co :D

Co do roweru. Moje kółka już są gotowe do założenia napędu i wsadzenia w rower. Tylko póki co nie ma do czego.

BH za to czeka na zaplatanie bo dostał nowe obręcze.

Takie małe zestawienie :P
Załączniki
IMG_2554 - Kopia.JPG
IMG_2558.jpg
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Zdjęcia próbowałem wsadzić w kod html ale były zdecydowanie zbyt duże. Napisałem o tym zresztą na dole. Do ich pomniejszania już zdecydowanie zabrakło mi entuzjazmu ;-) .
Musze jeszcze do tłumika jakiś rzadszy olej wlać, bo nie ma tej czułości jaką ja bym chciał. Ja to bym chciał by to szło jak Juniorki kumpli. Jedziemy czasem gdzieś, przejeżdżamy przez rynek i widzę jak na bruku one pracują. U mnie aż tak fajnie nie ma. Jeszcze ;-) .
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Poldeck u ciebie to tylko kwestia czasu. Ja wczoraj/dziś próbowałem zapleść koło do mojego "ostrego holendera" ale szprychy mam za długie i muszę nowe zamówić... Tak poza tym to jeszcze usunę z niego lakier papierem ściernym i pomaluje go jakimś sprayem albo coś, utnę kierownice, założę siodełko i znajdę długi mostek (mam chrapkę na Punca mostek ale on go nie może wyciągnąć :( ) No i będzie gotowy do jazdy :)
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Spoko, w poniedziałek będę kombinował z naftą. Może puści ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Zatkaj od którejkolwiek strony i nalej ropy. Ropa bardzo mocno penetruje, będzie musiał puścić.
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Zalas, mam coś dla Ciebie:
http://www.programosy.pl/program,spokeman.html

Program do wyliczania właściwej długości szprych na podstawie podanych parametrów.
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wolna Dyskusja Użytkowników

Post autor: Puncu »

Nie pisz posta pod postem ;)
Nafta czy ropa to jeden pies. Ważne żemy penetrowało jak... dopiszcie sobie [emoji38]

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Jak nie puści naftą to boschem puści :D Poldeck dzięki wielkie ;)
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Się będę cackał. Jak młotem nie puści to kątówką damy rade. Toż to nie kosztuje tyle co nowy Bos tylko z 20zł xD

A co do dyskusji. Kalkulatory polecam dwa, można je bez problemu znaleźć w google. Osobiście używałem Sapima.

A co do nowości, poza postępami z szosą nic ciekawego się nie dzieje :wink:
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Co tam który dzisiaj zmalował? Przyznawać się, hultaje ;-) .

Ja pół dnia szukałem w całym mieście dętki z samochodowym wentylkiem pogwintowanym na całej długości, do tego mojego AirAssista. I nie znalazłem :-D .
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

a ja kupiłem w końcu Rock Shox Reverb :D
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wolna Dyskusja Użytkowników

Post autor: Puncu »

Poldeck, niech zgadne. Kupiłeś Continentala? :D

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Nie kupiłem ;-) .
Przeszedłem się po sklepach gdzie serwisują i mam znajomych i poprosiłem by mi taką dętkę odłożyli jak jakiś dziadzia przyjdzie wymieniać i akurat będzie pasowna.
Potrzebuję drugiego od lewej, a wszystkie dętki bezczelnie mają pierwszy.
Obrazek

Musi mieć cały gwint, bym mógł w korku amora go zablokować w odpowiedniej pozycji dwoma pierścieniami.

Tak po prawdzie jak to osadzę, to mógłbym nawet ponad pół kilo zyskać wywalając sprężynę całkowicie z Travisa :-D . Ale jednak bardziej ufam kawałowi stali niż... eee... Kawałkowi? Kupce? Kropli powietrza?

MUSZEl, TO COŚ to jest SZTYCA POWIETRZNA czy jaki pisior? Dobrze widzę?
Opowiedz o tym i mów ile zapłaciłeś, bo to brzmi jak super pomysł.

EDIT:
Poczytałem, popatrzyłem, pomyślałem.
Zrobię sobie taką sztycę! Poniżej 80 pln.
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

poldeck pisze:Nie kupiłem ;-) .
Tak po prawdzie jak to osadzę, to mógłbym nawet ponad pół kilo zyskać wywalając sprężynę całkowicie z Travisa :-D . Ale jednak bardziej ufam kawałowi stali niż... eee... Kawałkowi? Kupce? Kropli powietrza?

MUSZEl, TO COŚ to jest SZTYCA POWIETRZNA czy jaki pisior? Dobrze widzę?
Opowiedz o tym i mów ile zapłaciłeś, bo to brzmi jak super pomysł.

EDIT:
Poczytałem, popatrzyłem, pomyślałem.
Zrobię sobie taką sztycę! Poniżej 80 pln.
Jak byś wyjął sprężynę i napompował amora na swoją wagę, to otrzymałbyś... kawałek drewna zamiast amortyzatora ;) a to dlatego, że sprężyny powietrzne nie są aż tak bardzo proste i posiadają również komorę negatywną. Bez tego była by wieeelka kicha, bo trzeba przełamać dużą siłę, by amortyzator się ugiął. Dlatego przykładowo RS w Solo Air (nie uwzględniając najnowszego 2014 w górę, bo już jest inaczej) ma wentyl, który przy pełnym wyproście amora się otwiera i wyrównuje ciśnienia, dzięki czemu amor od 0 idzie gładko i nie trzeba pokonywać dodatkowych sił.

A co do sztycy, to jest sztyca regulowana, wiele myśli że amortyzowana :D
Reverb jako jeden z nielicznych jest w pełni hydrauliczny, nie na linkę. Również jako jeden z nielicznych pozwala na ustawienie siodła w dowolnej pozycji, a nie w 2 lub 3 pozycjach. A wszystko przez jeden guzik. No i jeden z lżejszych :D nie wiem jak byś coś takiego zrobił za 80zł :P ale kupiłem używkę w bardzo dobrej cenie patrząc na ceny nowej i przewalających się na allegro używek ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości