Strona 80 z 121

: 19.05.2015 10:24:26
autor: alektopaua
a za rasizm ? jakieś kary ?

: 19.05.2015 14:30:20
autor: poldeck
Ale o co kaman?

: 19.05.2015 19:36:45
autor: nhp890
Takich dętek jakie chcesz (z pełnym gwintem) jest pełno, pierwsza lepsza którą wziąłem do ręki u mnie w sklepie miała pełny gwint

: 19.05.2015 23:19:30
autor: poldeck
No to widzisz... A u mnie w mieście to rzadkość :-( .

: 20.05.2015 05:37:55
autor: Zalas
Miałem podobną sytuacje... W zimie szukałem dętki z długim wentylem... To poszukałem. Nigdzie za cholerę nie mieli :( Kupiłem z krótkim i naciągnąłem na chama i jeździ do dziś :P

: 20.05.2015 20:55:59
autor: poldeck
Ja muszę mieć cały gwint by z dwóch stron korka w Travisie złapać tymi nakrętkami. To ma być wentyl do mojego AirAssista ;-) .

A tak to dzisiaj pracowałem nad naprawą pękniętego haka od mocowania osi. I wygrałem.
Użyłem blachy, wiertła, gwintowników, śrubki, dwóch innych śrubek i dwuskładnikowej żywicy epoksydowej. Jak wszystko wyschnie to pomaluję i pokażę.

A jak puncowa szosa?
I co u reszty z Was?

Re: Wolna Dyskusja Użytkowników

: 20.05.2015 21:55:34
autor: Puncu
Weź pod uwage że takie wentyle są robione masowo i mało precyzyjnie, więc dopasowanie nakrętki lub uszczenienie tego może Ci sprawić problem. Wiem bo obróbka specjalna metalu to moja branża a zwłaszcza "gwintowanie".

Zresztą nawet gdy przerabiasz damper pod wentyl samochodowy to masz identyczny problem pasowania. Kupisz dobry porządny gwintownik/wygniatak a potem ch*ja bo różnica w tolerancji jest ogromna.


A co do mojej szosy to dzisiaj wyjechała na testy :)

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

: 20.05.2015 23:25:25
autor: poldeck
Uszczelnienie mam już dawno przemyślane i dziecinnie proste.

Lukaj:
Korek amora bez regulacji twardości jest pusty w środku. Zatem biorąc wentylek gwintowany po całej długości, wystarczy, że wywiercę otwór w jego środku.
Wentylek na odpowiedniej wysokości zablokuję tymi takimi pierścionkami, którymi się go blokuje w rawce by się nie chciał schować. Jeden od środka, jeden od zewnątrz i wentylek już nie będzie chciał uciec.
A przestrzeń dookoła tego co włazi do środka w korku, zalewam żywicami epoksydowymi, bądź innym budaprenem. I problem szczelności mam z głowy. Bez precyzyjnych gwintowników czy innych drogich narzędzi. W sumie to tylko z jednym wiertłem ;-) .

Dokładnie tak:
Obrazek

A jeszcze z ciekawostek... Jadę sobie parę dni temu rowerkiem do domku, mijam zestaw kontenerów na śmieci i widzę na klapie stoi sobie...
Kask.
Pomyślałem, że skoro ktoś postawił na wierzchu, to jak to między społecznością sąsiedzką, ktoś ma coś dobrego czego już nie użyje to nie pakuje do śmietnika a zostawia innym opcję zabrania.
No to się zainteresowałem, co to za kask.
Biorę w łapkę, patrzę, inmoldowo zrobiony. Czyli już nie badziewiak z Lidla. Regulacja tyłu pokrętłem, wykonanie ładne. Stan... Nieużywany. I to widać. Leżał i leżał, potem leżał w garażu o czym świadczy zaciek z rdzy w tylnej części.
Bell Crossfire.
Jeszcze z nalepkami, jakby dopiero ze sklepu wyszedł. Niespecjalnie wysoka półka ale całkiem znośny kask do XC. I za darmo ;-) .
Już wyprałem bebechy, umyłem całość. Zostało pomalować na jakieś bardziej męskie kolory bo jest w damskiej kolorystyce. Ładny biały w niebieskie kwiatki :-D .
Czekam teraz czy któryś z sąsiadów nie wystawi mi jakiegoś Demo Dh albo innego 888 :-D .

: 23.05.2015 22:24:49
autor: Puncu
Cześć, cześć. Co tam słychać ciekawego?
U mnie sobota pełną parą. Rowery przewietrzone, nigdzie daleko. Rekreacyjnie pojechałem do "Casto" to barendy do BH i szosy, zmieniłem klamki, kierownice na streetową i dociąłem ją do 490mm. Wywaliłem też przednią przerzutke i blat, zostawiłem jedynie tylną i powiem Wam że linia łańcucha wyszła całkiem spoko na kasecie (wolnobiegu) sześciorzędowej.
Ogólnie rzecz biorąc wyszed taki new-school, mnie się ogólnie podoba.

Na dole macie link dla zainteresowanych, a ja ide montować owijkę :D

http://www.pinkbike.com/photo/12263354/

: 24.05.2015 02:27:42
autor: Zalas
No ty Puncu ogólnie wiesz co u mnie też się pochwalę :P
Generalnie mój ostry holender już prawie jeździ... Brakuje mi klinu do mostka ale będzie w poniedziałek :) Z prawie połowy ramy już lakier zdjęty i pozbyłem się luzu na sterach :) Przyciąłem kierownicę ze wzniosem i wykręciłem ją w dół bo mostek też ma wznios i wyszło super chodź myślałem, że będzie dupa :P I oprócz sciągania lakieru i malowania na nowo czeka mnie jeszcze malowanko, smarowanko, wymiana gejuszków, montaż hamulca oraz wolnobiegu :p

: 24.05.2015 12:08:13
autor: skytex12

: 24.05.2015 14:34:55
autor: poldeck
A ja naprawiłem ten pęknięty hak koła, I to tak, że już sie nie boję pęknięcia. A nawet za bardzo nie widać by coś było robione. Dostałem u wulkanizatora wentyl i sobie go na dniach zamontuję.

A potem wrócę z "wywczasów", na których jestem i będę grau w gre. Wiedźmina. Na maksymalnych detalach. Muahahaha!

: 26.05.2015 19:49:46
autor: poldeck
Co tam Ciekawego u Was, hultaje?

Ja się chwilowo bujam po Częstochowie, czekam aż mi samochód naprawią, bo pod Częstochową jest jeden z dwóch dobrych warsztatów (na południu Polski) specjalizujących się w amerykańskich (zachciało mi się) samochodach i liczę, że w końcu uleczą mojego dziada. Ale to musi potrwać. W tym czasie mieszkam u kolegi z czasów studiów, więc oczywiście wziąłem ze sobą rower ;-) . I z jego pomocą, jadąc sobie przez park pod Jasną Dziurą, poznałem tak niesamowitą kobietę, że czuję się jakbym miał znowu piętnaście lat :-D . Nie będę narzekał z tego powodu ;-) .

No i muszę jaką w miarę ambitną oponkę na tył wymyślić, bo Kenda Kolossal jest już niemal semi slickiem.
Jeździ któryś tubeless? Z chęcią pozbyłbym się półkilowej dętki (ścianka 1,75 czy 2,25 - nie pamiętam) z wnętrza tylnego koła. Tylko boję się, że zaraz flaka złapię. A od DZIEWIĘCIU LAT nie miałem. Mimo, że zdarzało się zadupić o naprawdę ostrokrawędziste schody aż się rawka wygięła :-D .

: 26.05.2015 22:54:46
autor: Puncu
Nie popadaj ze skrajności w skrajność. Kup normalną dętkę na przykład od Schwalbe, 190g waży zwykła standardowa a kosztuje 18zł. Katuje taką od ponad pół roku i jestem bardzo zadowolony ;)



Mi osobiście zabił entuzjazm jeden "kolarz". Zwrócił mi uwage, że moja rama jest po solidnym dzwonie czego nie dostrzegłem przy kupnie. Jutro spróbuje coś załatwić.
Po przejrzeniu allegro znalazłem taką samą rame z widelcem za 150zł.
Poważnie się nad nią zastanawiam. Drugą opcją jest składanie od podstaw podobnego roweru na singlu ale na porządnych częściach, a tego obecnego potraktować jako potocznie mówiąc szczura.

No a Big Hit i Hornet czekają na przeplatanie kółek. Ale mi się nie chce, a Ruda nie potrafi ;)

: 01.06.2015 20:33:48
autor: poldeck
Dorobiłem wentyl do korka i mam airassista jak się patrzy. Jak wrypałem 3 atmosfery to sie zrobiło twardo. Tak około 1,6 i jest gucio.

A co u Was moje hultaje?

Ja się biorę za Wiedźmina... ;-)

: 01.06.2015 21:31:02
autor: Puncu
Wypadałoby się pożegnać skoro zabierasz się za Wiedźmina :D

Ja, a raczej my ratujemy nasze biedne stare hołpy. Mi po ostatnim wypadzie w las odwróciło lewą klamkę na prawą stronę ;) Patenty działają najdłużej, dlatego obecnie klamke trzyma gumka do włosów :lol: a naprawa sama w sobie nie jest ani trudna ani droga, Musze wymienić seger trzymający tłoczek.
Za to kumpel musi kupić dosłownie każdą uszczelkę... A no i przywiózł mi od Kaliego część do dampera, która jest w dużo lepszym stanie. Na dniach podjadę mu podziękować ;)

: 01.06.2015 21:36:22
autor: Zalas
Poldeck wypad do lasu a nie przed kompem :P A jak za ciemno to na miasto i urbanik xd
A jeśli chodzi o mnie to porzucam ostre i robię singla.

: 02.06.2015 20:02:14
autor: Puncu
Taką klamkę zastałem przy lądowaniu.
11280186_1003130053061177_1455001846_n.jpg
Wymiana segera na nowy w odpowiednim rozmiarze załatwiła sprawę ;)

: 03.06.2015 09:03:24
autor: poldeck
Coś się tej klamce wyfikło :-P