ChuckNorris pisze:Niech ktoś uzasadni czemu robi ze mnie idiotę
sam robisz z siebie trola i idiotę, nie tylko tu ale gdzie się nie pojawisz.
Więc żeby Cię obrazić wystarczy Cię zacytować :]
W sumie ciekawe pojawiasz się tam gdzie nie masz pojęcia o jeździe i sypiesz cytatami.
Podobał mi się fragment dyskusji tutaj:
http://rowerowanie.pl/forum/viewthread. ... wstart=180
gdzie ktś juz ewidentnie miał Cię dość i dał post w Twoim stylu o placku jabłkowym :]

(ze ślicznymi linakmi i obrazkami

)
i w sumie to jest kwintesensja Twojej obecności na necie
A na zaproszenie na pokazanie na żywo zalet kółka 29" na maratonie nabrałeś wody w usta. Zaprezentuj coś poza klawiaturą.
ChuckNorris pisze:załóż z przodu 24"
na małych okolicznych zawodach z technicznymi trasami bez problemu wygrywał kumpel na 2x24" (BH sport +66)
raz umiejętności, dwa zwrotny i niski rower
ChuckNorris pisze:Cytat:
i utrudniać hamowanie.
Błąd. Lepsza przyczepność= lepsze hamowanie. Brak ci doświadczenia z tym rozmiarem.
DLA TUTEJSZYCH
1. Mniejsze koło jest bardziej sztywne z uwagi na krótsze szprychy i mniejszy promień rawki.
2. Mniejsze koło ma mniejszy moment bezwładności - rower łatwiej przyspiesza ale tez łatwiej hamuje, dzieki mniejszemu momentowi żyroskopowemu łatwiej jest rower przechylać na boki.
3. Z uwagi na mniejszy promień koła, w momencie zetknięcia z przeszkodą (próg, kamień itp.) powstaje mniejszy moment hamujący rower.
4. Częstotliwość uderzeń klocków protektora w podłoże jest większa w efekcie czego szczególnie przy pełnym speedzie uzyskujemy lepszą przyczepność opon i kontrolę jazdy na wprost i w zakręcie.
5.Koło mniejsze obraca się z większą prędkością obrotową dzięki czemu występują lepsze warunki do aplikowania siły w hamulcu tarczowym - dłuższa droga tarcia.
DLA CHUCKA:
1. Smaller wheel has bigger stiffness due to shorter sprockets and smaller rim radius.
2. Smaller wheel features smaller moment of inertia which makes the bike more easy either to accelerate or brake; due to a smaller gyroscopic moment one can find it more easy to list the bike.
3. A braking moment that appears while getting in touch with obstacles (stones, curbstones etc) has a diminished value.
4. The tire knobs attack the ground at higher frequency resulting in improved forward riding stability and better cornering especially at very high speed.
5. As it occurs that smaller wheel rotates quicker and a stopping distance measured on the padds is longer we may expect better conditions for precise application of braking force.
Spaced apeluję o rozwiązanie sprawy tak jak w temacie o placku:
"Starczy już tych wzajemnych przepychanek, rzucania w siebie błotem i chodzenia w kółko. Jest już dostępna polska strona o 29er'ach (
http://29er.pl/ ) , a ich temat na tym forum kończymy."
niech się Chuck produkuje do woli, ale u siebie.
BTW:
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html? ... 53&v=2&s=0
wiele z was mnie jeszce nie zna wszak współtworzę 29er.pl + napisałem artykuł merytorycznie lepszy od Bike Boardu
heheh