Emes DH-Frame

Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

SegatiV pisze: Cubus5 i wszystko to pewnie w cenie ramy?
No a czemu nie? Błotniczek z tworzywa sztucznego jakieś 20-30zł, protector 20zł, mocowania linki nawet przyklejane - parę złotych. Dostać to wszystko w zestawie? Bezcenne. Koszty widać nie duże a zadowolenie kupujących bardzo duże.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

SegatiV martwi mnie dlatego, że wygląda, nawet z puszczonym przewodem przez niego okropnie!, zresztą większość będzie miała puszczony przewód na zewnątrz, i taka dziura nie wiem po co się przyda...nie ma co uszczęśliwiać ludzi na siłę, dać normalne mocowania na zipy, większości ram to nie szpeci. Może nawet osłabiać ta dziura ten element, zauważcie że po tej stronie jest hamulec i nie małe siły...jak dla mnie rozwiązanie bez sensu, pod względem technicznym i estetycznym. Reszta naprawdę bardzo fajna :)

Puścić w tym stylu i nie ma problemu

http://cdn.mos.bikeradar.com/images/new ... 500-70.jpg
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

quilong Hahha :D "może", ukochany argument krzykaczy :)
quilong pisze:nie ma co uszczęśliwiać ludzi na siłę
Ktoś chcę Cię na siłę uszczęśliwić? Raczej nie wydaje mi się, bo nie widzę 20 postów z przeprosinami, i deklaracjami że "dziura" zniknie.

Owe "dziury" skierowane są do osób poszukujących takiego rozwiązania ( i takich którym przeszkadzać do nie będzie w porównaniu z wieloma plusami tej konstrukcji).

Zastanów się o co Ci chodzi, czy o dobro "ludzi", czy Twoje widzimisię...

Cubus5 ostatecznie "ktoś" za to będzie musiał zapłacić. Poza tym mi nie jest potrzebna osłona na ramę, wolę Materiałową taśmę izolacyjną :)
W dodatku taki "błotniczek" to nie taka prosta sprawa. Rzeczywiście 20pln jeśli kupujesz ich 10000, a jeśli ktoś w ogóle podejmie się wykonania 10szt czy nawet 50, specjalnie pod tą ramę, to uwierz nie będzie to "tylko 20-30pln", taki to sobie samemu można zrobić.
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

SegatiV przepraszam za moje widzi mi się, oczywiście Ty masz racje.

Jeśli nie zrozumiałeś, to chodziło mi o to że większość ludzi nie będzie puszczała tamtędy przewodu, a daje się im tylko jedna możliwość(że niby najlepszą) i właśnie to jest uszczęśliwianie na siłę. Zresztą ta dziura ma dawać tylko efekt wizualny, bo hamulec od niej nie będzie lepiej hamował, rower nie będzie lepiej jeździł w zakrętach, a jeśli ta wcześniej wymieniona większość nie puści przewodu przez niego to ta dziura da wręcz odwrotny efekt, przewód przypięty zipem(sam musisz stwierdzić, że to jest brzydsze rozwiązanie niż przypięcie do estetycznej przelotki).

Dodatkowo taka dziura w tym miejscu naprawdę może osłabić konstrukcje(siła od hamulca) intensy m1 pękały w tym miejscu a nie miały wywierconej dziury, tyle że tam była inna konstrukcja wahacza. Ale teraz też błądzę, rama była przeliczona, jak napisał ktoś w pierwszym poście, na pewno to uwzględnili.

Jeszcze raz przepraszam i pozdrawiam
xsnailx
Posty: 276
Rejestracja: 14.09.2009 10:35:07
Lokalizacja: cieszyn
Kontakt:

Post autor: xsnailx »

@quilong - o dziure sie nie boimy :) - a przelotek jak narazie nie planujemy dawac bo nie poto robilismy wewnwtrzne prowadzenie, zawsze mozna sobie zipem dopomoc
http://emes-racing.com/
http://xsnailx.pinkbike.com/
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

xsnailx spoko, ja mam do tego lightowe podejście, zdziwiła mnie reakcjaSegatiV.
Uważam, tak jak pisałem wcześniej, że jest to najlepsza polska rama jak do tej pory, bardzo dopracowana i w zasadzie tylko ten jeden element mi się nie podoba, no i osobiście bym wolał od razu mocowanie na 203(szczegół).
Generalnie mi pomysł z przewierceniem profilu się nie podoba i tyle.
Jeszcze mam_ jedno pytanie, czy były prowadzone testy na specjalnych maszynach (jak np. specialized sprawdza swoje ramy)? Czy jeździł ktoś na niej kilka miesięcy chociaż?
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

xsnailx pisze:a przelotek jak narazie nie planujemy dawac bo nie poto robilismy wewnwtrzne prowadzenie, zawsze mozna sobie zipem dopomoc
Rama ma podobno być skierowana do osób których nie stać na drogie maszyny a chcących bawić się w dh, wewnętrzne prowadzenie to już dodatkowy koszt o jakieś 30-70zł w zależności od serwisu i przy każdej zmianie heble dodatkowy kłopot. Dajmy na to przykład, kupujemy nowy hebel rozkręcamy go montujemy, za miesiąc się sypie i chcemy wysłać na gware i koszty, koszty, koszty.

A co do zipa to nie ma to jak ramka za ok 4k i przewód przyczepiony zipem obejmującym górną lub dolną rurę w przednim trójkącie. To tak jak w moim dragstarze, wygląda to paskudnie.

Zapomniałem jeszcze o jednym, kolega quilong przytoczył to co inni pisali. Mocowanie hebla odrazu na 203 a adapter pod 185 zrobić. Nie oszukujmy się, 80% w dh jeździ na tarczach 203.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Cubus5 pisze:Mocowanie hebla odrazu na 203 a adapter pod 185 zrobić.
Ciekawe, jak chciałbyś to zrobić? :>
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Wooyek pisze:
Cubus5 napisał:
Mocowanie hebla odrazu na 203 a adapter pod 185 zrobić.

Ciekawe, jak chciałbyś to zrobić? :>

Może chłopakowi chodziło o znaczniki do cięcia :lol: :D
Sell: Rower - Intense M9
Impus
Posty: 673
Rejestracja: 24.01.2008 14:32:27
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Impus »

Rama jak dla mnie cudo. Jak już ktoś wyżej wspomniał jedna z fajniejszych spośród krajowych produkcji pomimo, że bazuje na katalogu. Co do naklejek to można by do czystej ramy dorzucać arkusz tak jak to bodajże Transition robiło. Nie widzę powodu czepiania się rozmiaru tarczy, uważam ze mocowanie pod 160 jest okej, daje pełne pole do manewru. Jakim problemem jest zamontować adapter? Najbardziej w ramie "kłuje mnie" właśnie puszczenie przewodów w ramie. Może i ładnie wygląda ale jak dla mnie zbyt problematyczne. Wydaje mi się, że przewody puszczone górną częścią dolnej rury nie są wiele bardziej narażone na uszkodzenie a nie widać ich prawie wcale.
addyi
Posty: 398
Rejestracja: 24.09.2008 09:55:18
Lokalizacja: Hannyssy
Kontakt:

Post autor: addyi »

ale macie podjar huh ... cieszę się ze w polandii wreszcie coś ruszyło aczkolwiek... dyzajn ramki jakoś do mnie nie przemawia .. lakier okropny, naklejki okropne, ale to kwestia gustu... miejmy nadzieje że jeździ zajebiście bo geo jest bardzo ładne...
magicracerx
Posty: 7
Rejestracja: 27.12.2010 16:05:05
Kontakt:

Post autor: magicracerx »

To ciekawe...
Nikt nagle nie narzeka że to Tajwan, że katalog, że ciężki kloc 4.4kg, że to jedno-zawias - no jestem w szoku ! Skończyło się "polskie" narzekanie !

Ale niestety rozczarowałem się gdy przeczytałem temat o nowej kashimie i potencjale jaki ma KOWA. Super manufaktura została zjechana do zera, a tu nagle wychwalany jest tak masowy produkt. Pogubiłem się już w zdaniach niektórych użytkowników, którzy raz zachwalają handcrafty jako jedynie sluszne, a reszte jako "beee". Aż nagle 'ot' brandingowa rama jest podstawą jarania się.
I nie atakuje tutaj ramy. Nie mam nic do Emes. To fajny projekt,z dobrą geometrią. Tylko zwracam uwagę na ten śmieszny fakt gdzie raz zachwala się prawdziwy handmade, smakowe produkty zarzucając innym brak dusz. A na przykładzie jak wyżej nagle wszystko jest w porządku :)
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

magicracerx w drugiej części posta w większości z tym co napisałeś się zgodze ale co z tego że katalog ? co z tego że jedno-zawias , Tajwan ? większość teraz z tamtąd wiec o co kaman ?
Impus
Posty: 673
Rejestracja: 24.01.2008 14:32:27
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Impus »

magicracerx zwróć uwagę, że w temacie o nowej powłoce KOWY ludzie jadą tylko po kolorze. Nikt nie "zjeżdża do zera" produktów, po prostu ludziom kolor nie siadł ( i wcale im się nie dziwie, z tego co widać na zdjęciu kolor goleni jest paskudny) ale nikt nie kwestionuje tego, że KOWA robi świetne amortyzatory. W tym temacie też znajdziesz sporo postów na temat tego, że kolor lub naklejki się komuś nie podobają (nad czym zresztą jak widać po temacie prace wciąż trwają).
bazooczyskoDH
Posty: 305
Rejestracja: 19.11.2008 12:38:19
Kontakt:

Post autor: bazooczyskoDH »

maxxis ale przecież magicracerx absolutnie nie narzeka;)
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Cubus5 pisze:To tak jak w moim dragstarze, wygląda to paskudnie.
Srubokret i nie ma problemu z poszerzeniem przelotek :)
xsnailx
Posty: 276
Rejestracja: 14.09.2009 10:35:07
Lokalizacja: cieszyn
Kontakt:

Post autor: xsnailx »

Dzis sprawdzilem, da sie przelozyc przewod sainta majac fabryczny zestaw do skracania bez przelewania hebla, co prawda trzeba troche pokombinowac ale sie da :)

w najgorszym wypadku mozemy na indywidualne zamowienie zrobic te montaze pod pancerz, ale dla mnie jest to poprostu nieeleganckie

co do blotniczka to mysle ze cos sie pojawi predzej niz pozniej

ramy testowane zgodnie z CE i ASTM F2711 - 08 a prototyp byl objezdzony w zeszlym roku w polsce, te ramy z serii ktora ma Jonasz takze sa przed-produkcyjne.

w produkcie finalnym zmieni sie tylko link popychajacy damper gdyz zostal zoptymalizowany co pozwolilo na obnizenie pozycji dampera i tym samym srodka ciezkosci
http://emes-racing.com/
http://xsnailx.pinkbike.com/
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Ja jestem za jeśli chodzi o przewód puszczony ramą. Jeśli ktoś tego nie potrzebuje, to z tego nie skorzysta - i po problemie :) Btw - przelanie Shimano dla wprawnej osoby zajmuje prawie tyle samo czasu, co poprawne wyregulowanie mechanicznego zacisku.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

xsnailx a oplot? Coraz popularniejsze rozwiazanie i niestety moze tu byc problem.

Inna sprawa, ze zamawiasz kolorowe przewody w oplocie jak jestes takim esteta i nie masz ramy dla wybranej grupy "elegantów".
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości