Strona 2 z 2

: 09.07.2005 03:15:46
autor: cherry
Ech, rozmarzyłem się........
Może zanim wezmę się za ukrainę, zajmę się wigrusem z garażu. Tylko mój jest bez błotników, bagażnika, itp. Ale pewnie na giełdzie jakiejś wszystko się dostanie.......

: 09.07.2005 06:31:56
autor: Domo
Hrumak, czym kolorowałeś te napisy na oponach? działa czy odpada?

: 09.07.2005 07:01:53
autor: Hrumak
Domo Korektor siostrze zabrałem :] można spróbować lakierem paznokciowym, ale korektor wygodny i sprawdzony, pamietaj żeby to odtłuścić najpierw. A w sklepach z pierdółkami samochodowymi masz krede do napisów ale kosztuje chyba 8 zeta.

: 09.07.2005 15:09:17
autor: m@TT!
wlaśnie siem z babką wyprowadzam i będe mial daleko do szkoly [ale jest jowej babci!!] Wigry 3 w świetnym stanie [mam też pare jowejów taty itd.] co zrobić żeby wydać malo kasy i dobrze wyglądać ??

: 09.07.2005 16:12:16
autor: Matias
Właśnie rozpoczynam prace nad Rometem Sokołem ( odpowiednik wigry 2 ). Dzisiaj zajrze w ułozyskowanie suportu, jak sie trzyma to tylko przesmaruje i zlikwiduje luzy. Koło tylne kupuje nowe ( w 30zł powinienem się zmieścić?? ). Na przód ładuje widelec i koło 26 cali. STARE SKŁADAKI MAJĄ 1 CAL ŚREDNICY?? Maluje go na czarny połysk a błotniki srebrne. Hrumak mam na kierownicy, wsporniku i paru innych komponentach ogniska rdzy ( w sumie bardzo ich dużo ) i mam pytanie, czy też tak miałeś i jak uzyskałeś taki połysk??

: 09.07.2005 17:17:13
autor: Hrumak
Matias Bedziesz potrzebował albo widelec z bardzo długą rurą sterową albo zetniesz trochę gówkę ramy . Likwidowanie rdzy to banał ; opsikujesz te miejsca WD40 zostawiasz na słoneczku niechsie praży a potem delikatnie usuwasz rdze drobnoziarnistym papierem ściernym.

: 09.07.2005 19:13:32
autor: Matias
z tym widelcem sobie jakoś poradze, teraz rozkręciłem i czyszcze pedały, jeden jest zgięty ale nie chce wchodzić w koszty, z resztą i tak ciężko by było taki dostać ( ten sokół ma trzydzieści lat:D ). Hrumak nie wiem czy rozkręcałeś suport ( do lakierowania chyba powinieneś ) ale ja mam problem ze ściągnięciem korb! Przez korbe przy mocowaniu na osi przechodzi śruba, z jednej strony była nakrętka którą odkręciłem tylko co teraz??

: 09.07.2005 19:26:24
autor: Hrumak
Przy lewej korbie masz klin, odkręcasz nakrętke, wybijasz klin i ściągasz ramię, zresztą tu masz zeskanowaną orginalną instrukcję więc dasz radę ;)
http://zeus.polsl.gliwice.pl/~marekdec/skladak/

: 09.07.2005 23:13:13
autor: Matias
Właśnie kończe czyszczenie pedałów. Twój sposób z usuwaniem rdzy jest super, przynajmniej kiedy niewymagany jest połysk. W przeciwnym razie będę musiał urzyć pasty polerskiej. I tu mam pytanie, te blotniki to wypolerowana blacha czy nikiel?? Pozdrawiam

: 10.07.2005 00:32:45
autor: sck
do usuwania rdzawych przebarwien z czesci metalowych i nietylko polecam taka specjalna gabke druciana. uzywaja tego hydraulicy. efekt - blysk niemal na lustro. bardziej zaawansowane ogniska rdzy mozna po powyzszej czynnosci zagruntowac i prysnac lakierem chromopodobnym. do dostania w dobrych sklepach z lakierami.
sam mam starego holendra, nad ktorym powoli pracuje. rama standardowo z jednocalowych stalowych rurek kanalizacyjnych ;-). najbardziej cieszy to ze wszystkie czesci w 100% oryginalne.

: 10.07.2005 02:03:20
autor: Matias
U mnie także wszystko jest oryginalne, ale chcę go troszke przerobic. Wymontowałem bagażnik, mocowania na ramie zetne szlifierką a błotniki zrobie na błysk. Czy ten efekt mozna osiągnąć polerując stal?? Z alu tak jest ale ze stalą?? Wole zetrzeć to papierem i wyprowadzić pastą, wychodzi lustro.

: 10.07.2005 02:24:38
autor: sck
wszystko idzie wypolerowac na blysk - to wynik odpowiednio malej chropowatosci powierzchi. popatrz sobie na przyklad na noze kuchenne, czy garnki. matias jesli zalezy ci na lustrzanym i co najwazniejsze czasowo trwalym polysku udaj sie z czesciami do galwanizera. bedzie raz, a dobrze.

: 10.07.2005 16:43:48
autor: Matias
W sumie nie chodzi mi o efekt perfekcyjnego lustra:) Rower sam w sobie jest mało efektowny stylizacyjnie i nieduża różnica w połysku nic nie zmieni. Chodziło mi głównie o dobrą zabawe, zdobycie doświadczenia i włożenie koła i widelca 26 z przodu. Przy okazji postanowiłem porozbierać i poprzeczyszczać wszystkie łożyska oraz odmalować co trzeba. W koszty raczej wchodzić nie chce:/ Mógłbym cały rower dać do niklowania i spokój ale nie o to mi chodzi.

: 10.07.2005 16:56:20
autor: Bikes_Shop
no a co byscie powiedzieli jak bym do ruskiego roweru czy jak o na tam ma wsadzić do tyłu koło 26 cali a tam jest 28 ??

: 11.07.2005 00:47:15
autor: Matias
właśnie widziałem dzisiaj dziada który właśnie tak zrobił i wycofuje się z koła 26 z przodu:D Wole zostawić oba 20 ale zrobić u spawacza widelec, tylko chyba problem będzie z rurą sterową która rozszerza się na końcu:/

: 11.07.2005 02:05:36
autor: kubanczyk
Oldschool to jest wypas. Wejdźcie sobie na allegro, tam niekiedy mozna wyrwać konkretną kobze:D ja mam ukraine... a raczej miałem bo teraz lezy w czesciach i czeka na przypływ gotówki. Ale jedno moge powiedziec... to najwygodniejszy rower na jakim jezdziłem:) Siodło skóra na trzech sprezynach, idealna pozycja podczas jazdy... cud miód i orzeszki:] Panowie szukajcie starego sprzetu i zabierajcie sie za niego! naprawde warto:)

: 11.07.2005 02:14:58
autor: elnariel
Poszukam czegoś w piwnicy i zaopiekuje się tym. Raz w parku spotkałem kolesia na takiej maszynie, ale była totalnie zjechana. Widziałem ją na różowo... Mniam... Różowy....Mniam 2 ...