rama zumbi dh??

piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

no ale Nikom-tak na chlopski rozum: co bedzie mocniejsze-cos co jest z jednego kawalku,czy pospawane z 3?
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
szakal
Posty: 963
Rejestracja: 29.07.2004 11:36:21
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: szakal »

stawialbym ze z 3 bo wtedy sa przegrody w srodku i wydaje mi sie ze powinno byc sztywniejsze, ale co ja moge wiedziec :P znawca nie jestem :P
http://miniurl.pl/12397
LoooooK O.
Posty: 394
Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: LoooooK O. »

Oj Mariusz, Mariusz :) Naucz sie lepiej obracac przyslowiowego kota :)

To nie mi ma zalezec na zareklamowaniu Zumbi, tylko Tobie. Przypominam, ze jestes zarowno autorem serwisu dh-zone, ktory konsekwentnie od lat dwoch wspiera mentalnie projekt Zumbi, jak i rowniez jestes autorem WWW Zumbi (przypadkiem?). Nie ma to w sumie nic do rzeczy, dopoki nie poczyta sie Twoich postow.

ZUmbi widzialem na oczy, nawet wlasne, musze przyznac. Widzialem ja chociazby na zdjeciu. Wiedzy moze i mam niezby twiele, bo niestety boza ruletka rzucila mnie daleko od "stolicy polskiego kolarstwa gorskiego", gdzie pewnie tetni zrodlo nieskonczonej wiedzy o rowerach gorskich. Mam tej wiedzy jednak na tyle zeby wiedziec, ze system czterozawiasowy - czy to z ogniwem Horsta czy VPP - bedzie lepiej dzialal od jednozawiasowego, nawet jesli jest rozwiniety w czterozawias (vide Kona Stab Supreme). Bo oczywiscie zawieszenie bedzie fajnie dzialac, pod warunkiem, ze nie zaczniesz pedalowac albo hamowac. Nie jest tez specjalnie wielka tajemnica, ze taki o sobie Tajwan ma lepsze zaplecze materialowe i technologiczne, a juz na pewno pracownicze, w kwestii produkcji ram rowerowych, niz Polska. Gdyby bylo inaczej, to taki Giant albo Merida ulokowalyby swoje spawalnie w Polsce, gdzie przeciez spawana jest "pierwsza w pelni profesjonalna rama zjazdowa".

Jakkolwiek ma to wielkie szczescie, ze siedze sobie w branzy od mniej lub bardziej krotkiego czasu, ale oczka mam baaardzo szeroko otwarte , a i nauk w technikach propagandy mi nie brakuje. Tak wiec nie mam najmniejszego zamiaru sprzeczac sie z Panem Nikomem, ktory to przeciez jest "przy wszystkim od samego poczatku". Od tzw. Stworzenia.

Niestety, Nikomie, sytuacja wyglada tak, ze Ty jestes wlascicielem serwisu internetowego, ktory jest kolezensko powiazany z marka Zumbi, a ja robie dla - no juz Ci zrobie te przyjemnosc - malego formatu Bike Action, ktory robi tylko jakis tam festiwal rowerowy (juz 10. w tym roku!) i bez przerwy wydaje miesiecznik traktujacy o MTB. Ergo? To chyba Tobie jako koledze Zumbi powinno zalezec, zeby BA potestowalo sobie ramke Team DH, a nie mi, jezdzic do Myslenic i marnujac swoj cenny w sesji czas i pieniadze.

Bedac niestety niepoprawnym realistą nie wierze ani troche, bys zrozumial chociaz polowe z tego, co chcialem Tobie w pelnej okazanej zyczliwosci przekazac.
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

piotrex zdziwisz sie ale te 3 profile beda raczej mocniejsze od jednego
www.mm-foto.pl
LoooooK O.
Posty: 394
Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: LoooooK O. »

Mocniejsze? Raczej mniej sztywne. I raczej "są" niz "będą". Plus dodatkowa masa na wahaczu. No po prostu cudownie!

Zeby byla jasnosc - nie oceniam Team DH jednoznacznie negatywnie. Po prostu wyprodukowanie tej ramy na Tajwanie byloby tansze i bardziej efektywne. Za jednozawiasami nie przepadam, bo po prostu czterozawias dziala lepiej i tyle.
ZiMMEr
Posty: 30
Rejestracja: 09.07.2005 15:25:10
Lokalizacja: nieoficjalna stolica
Kontakt:

Post autor: ZiMMEr »

LoooooK 0. i inni - to co mówicie to zwykła bezsensowna demagogia. Większość nic nie wie a sie udziela - gratulacje dla was expertów, wogóle jakieś kosmiczne wnioskowania na oko.. żal, ..żal.
LoooooK O.
Posty: 394
Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: LoooooK O. »

Tak, nasze wnioski nie zgadzaja sie z wytycznymi Partii, wiec uprawiamy "bezsensowna demagogie". Jedna rap kapela wykreowala takie piekne powiedzenie, ktore jak zywo pasuje tutaj - "zycie, dzieciaku".

A wlasnie, dlaczego wiedza o Zumbi jest tak elitarna i niedostepna dla mas? No juz badzcie ludzmi i dajcie Team DH do przetestowania komus kompetentnemu. Producent ramy czy kolega producenta ramy nie jest kims wiarygodnym, jakby sie moglo niektorym wydawac.

ZiMMEr, a moze jakies merytoryczne argumenty? Poki co tylko stwierdziles, ze mam "kosmiczne wnioskowania na oko". Odwolaj sie do nich tak jak ja odwolalem sie do konstrukcji Zumbi, wksazujac co jest nie tak juz na 1. rzut oka.
http://tiny.pl/786k
Bike Action
nikom
administrator
Posty: 1794
Rejestracja: 13.04.2004 14:57:48
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: nikom »

do LoooooK O.

hehe wiesz nie wiem po co te wywody, cos z Toba chyba naprawde nie tak stary. masz chyba jakis problem ze soba, bo piszesz kompletnie nie na temat. ja juz napisalem powyzej co mam do powiedzenia na ten temat. pozdrawiam szanownego redaktora.

eat dirt!
-Przemooo-
Posty: 3577
Rejestracja: 19.04.2004 13:31:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: -Przemooo- »

no jasne przeciez kazdy wie ze ramy spawane w mielcu sa 100 razy lepszej jakosci niz te z tajwanu ...
http://przemooo.pinkbike.com/album/photos/
LoooooK O.
Posty: 394
Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: LoooooK O. »

No i nadal nie komentujesz, tylko stosujesz deprecjacje w dyskusji. Slabe to, dosyc... A p oco te wywody? To jest Forum, prawda? Sluzy wymianie opinii, prawda? No to sie wymieniamy opiniami o ramie Zumbi Team DH. Naprawde bardzo chcialbym wierzyc w to, co o niej piszesz i do czego probujesz przekonywac swoim autorytetem, ale zwyczajna sucha kalkulacja i logika nie pozwalaja mi na to. Wpadnijcie z Zumbi na Festiwal, bedzie okazja do podkatowania sprzetu przez roznych dobrych. Moze nawet sam Timo Pritzel go dotknie?

przemooo, to nadal jest wiedza dostepna nielicznym. Podobnie jak scjentologia :P
ZiMMEr
Posty: 30
Rejestracja: 09.07.2005 15:25:10
Lokalizacja: nieoficjalna stolica
Kontakt:

Post autor: ZiMMEr »

"Mocniejsze? Raczej mniej sztywne. I raczej "są" niz "będą". Plus dodatkowa masa na wahaczu. No po prostu cudownie! "
- niema powodów dla których możesz tak wnioskować, napewno nie ze zdjęć.
3 profile wcale nie muszą byc słabsze lub mniej sztywne niż jeden
-Przemooo-
Posty: 3577
Rejestracja: 19.04.2004 13:31:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: -Przemooo- »

noooo ... zimmer masz racje ... 3 razy spawane alu na pewno jest mocniejsze niz wogole nie spawane
http://przemooo.pinkbike.com/album/photos/
LoooooK O.
Posty: 394
Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: LoooooK O. »

ZiMMEr - zaprawde doceniam Twoja dobra wole i probe podjecia wartosciowej dyskusji. Podkreslam - probe...

Zeby te trzy rurki w widlach wahacza spelnialy swoje zadanie i mialy odpowiednia sztywnosc, to powinny tworzyc konstrukcje kratownicowa. No niestety, ale w tym wypadku jej nie tworza. Odsylam do elementarzy konstrukcji kratownicowych i dzialow, jak wyglada kratownica.

Niestety sztywnosc trzech profili nie mozna sumowac jak 1+1+1 i z tego wyliczyc srednia.

Trzy prostokatne profile moze i sa sztywne w pionie dosyc podobnie do jednego duzego profilu, ale na boki juz nie. A chociazby dlatego, ze pomimo tych pieknych spawow pomiedzy nimi i tak wystepuje przemieszczenie miedzy nimi w plaszczyznie poziomej. Gdyby bylo inaczej, to taka maluczka firma jak Rocky Mountain dawno stosowalaby identyczny patent swoich RMX'ach. Jak na zlosc stosuje jeden profil.

Argument masy obronie bardzo latwo - jeden profil wazy mniej, niz 3 profile o sumarycznej wysokosci tego jednego, dodatkowo pospawane miedzy soba spoiwem, ktore jakas mase tez ma. A im bardziej jest ta masa odsunieta w strone piasty tylnego kola, tym gorzej wypada dynamika tylnego zawieszenia. Proste doswiadczenie? Zamontujcie sobie hantel 2-kilowy wzdluz wahacza przy osi tylnego kola i pojezdzijcie sobie troche.

Mam powody, zeby tak wnioskowac. One sa wyzej, ale zapewne nie sa do zaakceptowania przez wiadome osoby.
http://tiny.pl/786k
Bike Action
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

Spaw powinien byc mocniejszy od samego materialu , kurde nie jestem ekspertem i moze zle to ujalem , swoja wiedze bardziej opieram na wiadomosciach ktore zdobywam na studiach zwiazanych akurat z architekturach i innych wiadomosci , ale generalnie dobrze polozy spaw wcale nie slabia materialu , i wypadku tego wachacza , mocniejszy bedzie ten zespawany z 3 profili , wedlug mnie , a co do sztywnosci calego wachacza , nie tej belki , to bede nic mowil bo nie jezdzilem
www.mm-foto.pl
LoooooK O.
Posty: 394
Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: LoooooK O. »

Wookie85, no to dlaczego konstrukcje typu monococque (np. Foes) sa reklamowane jako mocniejsze od konstrukcji spawanych? Foes zanim z takim haslem wyskoczyl musial przepuscic ramy przez testy wytrzymalosciowe, bo za puste hasla w Stanach potrafia wsadzic do pierdla na dlugie lata, nie mowiac o zamknieciu fabryki. Spawa sie dlatego, ze rama spawana z rurek bedzie tansza, niz monococque, ktory w procesie produkcji jest kilkukrotnie drozszy. Spojrz tylko na ceny ram Foesa. Posrednim rozwiazaniem jest stosowanie procesu hydroformingu. Taki zwykly Giant poprzez wykonanie gussetu dolnego przy glowce jako elementu rury wyeliminowal w ten sposob szkodliwy dla materialu proces spawania.

No i na sam koniec, obronie sie logiką - skoro spaw jest mocniejszy od materialu, to dlaczego ram rowerowych nie robi sie z samych tylko spawow?
http://tiny.pl/786k
Bike Action
nikom
administrator
Posty: 1794
Rejestracja: 13.04.2004 14:57:48
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: nikom »

my tez bedziemy na festiwalu, wiec do zobaczenia w szklarskiej!
hacker33
Posty: 22
Rejestracja: 14.03.2006 19:27:15
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: hacker33 »

hehe
jak ktoś mówi że trzy prfile zespawane razem są słabsze od jednego to się grubo myli.
Jeżeli weźmiemy przekrój trzech zespawanych profili to zobaczymy że w srodku są przegrody zrobione z górnych i dolnych ścian profili.
[]
[]
[]
gdybyś spróbował to wygiąć w prawo lub lewo
to napotkasz opór spowodowany własnie tymi ściankami.
A gdybyś spróbował wygiąć to do góry lub na dół to spotkasz opór trzech trzech par ścianek bocznych.
A nawet na chłopski rozum.
myślisz ze które z tych żeczy łatwiej złamiesz na kolanie??
A co do innych firm.
To sądzę że tego niestosują bo jest to poprostu droższe i niema takiej potrzeby robienia aż tak wytrzymałych wachaczy.
Natomiast tutaj narzuca to troszkę konstrukcja którą powoduje że działa na niego duża większa siła - wchacz jest zupełnie poziomy i podparty tylko na jego końcu.
Niewiem dlaczego ale wydaje mi się że taki sposób robienia wachaczy widziałem w konstrukcjach motocykli.
A jeśli chodzi o Tajwan - to każdy wie że rzeczy spawane ręcznie są bardziej dokładne od tych spawanych maszynowo.
A po trzecie to Polscy spawacze są w czołówce jeśli chodzi o świat:D hehe
Jutro mam wolne...więc w razie jak będę się nudzić zrobie kilka obliczeń takich belek.
W końcu Podstawy Konstrukcji Maszyn niepójdą na marne;p
hehe
Ps.banshee robią w kanadzie i ręcznie...więc są do kitu;p bo nie maszynowo i w tajwanie:D
My bike-> http://www.pinkbike.com/photo/1684970/
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

LoooooK O. powiem tylko jedno ;) : w pełni się z Tobą zgadzam :] ja nie mam na tyle wiedzy zeby wypowiadac sie w temacie ponieważ koncze gimnazjum ale brat studiuje mech. i bud. maszyn wiec zna sie troszke więc sie go spytalem :P ja pierdole 3000zl za ta rame to przesada na maxa :/ prawda jest taka ze polskie to w wiekszosci szmelc Pozdro
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

jak chcecie wspomagac polske to wspomagajcie ale jak bym mial 3000zl to kupil bym cos innego :] a poza tym to koszt takiej ramy jest niewielki a za te przypuscmy 1000zl nie wspomagacie polskiego przemyslu tylko polskich bikerow :P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] i 3 gości