Strona 2 z 2

: 07.11.2006 13:44:57
autor: Blofeld
G3RIDERS pisze:Mam konkret pytania dt Tosy 2006:
1. wytrzymalosc ramy? (klękają często?)
2. praca zawieszenia (z foxem)?
a)zjazd b)podjazd

jak ktos jezdzacy na TI 2006 jest w stanie cos w tych tematach powiedziec to bylbym widzeczny
Jezdze na ramie 7 miesiecy, generalnie gory polskie i zagraniczne, polskie trasy DH, bardziej w dol niz w gore.
1. Zadnych problemow z wytrzymaloscia, zawieszeniem czy luzami. Mam 36 z przou i DHXa z tylu. Rama, na ktorej jezdzil Gary to prototyp, ktory zostal podobno mocno zmieniony, co zreszta widac golym okiem ze zdjec.
2. Praca z Foxem powietrznym: generalnie przekonalem sie do damperow powietrznych. Zajebiste mozliwosci ustawienia dampera pod swoje preferencje, noa wazy mniej niz polowe tego, co sprezynowy. Na razie dziala w pyte, zobaczymy, jak po zimie.
Na zjezdzie duzo lepiej niz jednozawias (mialem wczesniej Stinky) - nie blokuje sie przy hamowaniu, lepiej wybiera prostopadle przeszkody. Lepiej dziala tez na podjezdzie - bujanie jest minimalne w ustawieniu bez platformy (platformy nie uzywam bo nie lubie), oczywiscie mozna to wybrac damperem. Jak na ten skok zajebiscie efektywna.
Reasumujac - nowa Tosa nijak sie ma do starej, to calkiem nowa rama.

: 08.11.2006 07:08:55
autor: sudi
No to pora się jeszcze dorzucić... Ci prawda mam Cane Corso, ale to konstrukcja stosunkowo podobna, lecz pod ostrzejsze zastosowania ( co jednak widać na pierwszy rzut oka ) . Powiem szczerze - nie jeździłem jeszcze na ramie MOJEJ, tylko na testowych, gdyż mój rower jest w fazie takiej : http://www.pinkbike.com/photo/1086541/ . Jeśli wierząc testom na sucho (czyli uginanie ramy) i wiedząc, że tosa pracuje jakieś 10% gorzej- Nie siedziałem na lepiej pracującej na sucho ramce - czyli tosa będzie także extra pracować . Mój set jest z dhx-em i co ważne - Duncon dostarcza już DHX-Y NA 07 !!! które niby różnią się tylko lekko innym designem naklejki... ale dziwne jest, że pracuje lepiej niż 06 (także nowy, w sancie vp free ) .

Co do ujeżdżania Tosy z amorkiem pokroju totem, 66, sherman, pike, lyrik i tego typu - Jak widać, w wyższym modelu 66rc wygląda nieźle i kąty są przyjemne ( szkoda, ze nie stoi całkowicie na kołach -byłoby lepiej widać, ale zdjecie było robione telefonem i w pośpiechu, bo wczoraj przywiozłem ramę) - w Tośce powinno być podobnie ...Boxxerek tez byłby niczego sobie w obu ramach, aczkolwiek Tosa raczej milej widziana by była z mniejszym kalibrem, co nie znaczy, ze gorszym :]

Blofeld Dokładnie.. nowa Tosa zapocątkowała nowy rozdział w historii DC - pierwsze ramy z zaawansowanym systemem zawieszenia, które są w stanie dużo wytrzymać i pracują miodnie... aczkolwiek porządne fulle zaczęły się wraz z Akitą :] ale to jeden zawias i inna bajka ... aczkolwiek ja bynajmniejw cane widz drobne zaporzyczenia z akity, mając obie ramy w rękach .

Pozdrawiam!

: 08.11.2006 07:27:42
autor: wojtek1111
po przeczytaniu tego tematu, napewno kupie sobie tośke :) teraz mam pike'a i go do tośki załoze ale wydaje mi się że jednak będzie za mały :/

: 08.11.2006 09:44:23
autor: piotrex
wojtek1111nie bedzie,tosa z pikiem 454 to super sprawa.na takim zestawie wlasnie jezdzilem i skakalem.

: 08.11.2006 12:40:35
autor: PawianBiker
o super pisac mi ty wiecej bo mysle o tosce na nastepny sezon, aktualnie zmieniam kola na 24 czyli tak juz zostanie plus wlasnie kupilem travisa 150, pytanie czy ie bedzie za nisko?

bede go uzywał w fr tzn dropy kilku metrowe jakies moze chopy w góry go bede czesto zabierał.. no i oczywiscie bede zbijał na wadze;p

myslicie ze nie bedzie dla mnie za nisko?
mam 198wzrostu i lubie wysokie rowery:)

: 08.11.2006 13:51:19
autor: piotrex
PawianBikernoze byc troche niski jak dla Ciebie.ja jezdzilem na 2x26+pike 140 i bylo spoko,ale jestem z 20cm nizszy od Ciebie.co do travisa-nie wiem jak travis chodzi,ale jesli tak jak moj sherman (firefly 2005 z spv) to nie za bardzo bedzie pasowal do tej ramki,choc to kwestia gustu...
aha-do dropow to raczej tlumik sprezynowy a nie powietrzny..