łożyska w Shimano HONE !
...dziwne macie problemy z tymi osłonami (nie osłonami lecz ślizgami w zasadzie). Ja mam korbe FSA ze zintegrowanym suportem Megz Exo. Są tam dwa szerokie łożyska maszynowe i owe jak to nazywacie "osłony". "Osłony" te to tulejki kompensacyjne, które posiadają mały współczynnik tarcia a pozwalają ćlizgać się osi po wewnętrznej bierzni łożyska. Mało tego, że kupicie każdy rodzaj łożysk występujących na rynku w dobrym sklepie z łożyskami, to jeszcze do tego nie ma żadnego kłopotu z kupnem teflonowych tulei ślizgowych które mają to niby chronić łożysko (nie wiadomo tylko przed czym skoro są to kasetowe łożyska igiełkowe, a więc szczelnie zamknięte i zabezpieczone właśnie przed uszkodzeniami i brudem). Starczy się rozejrzeć. Polecam firmę SKF (jako producenta).
habibek
te 'osłony' tylko prowizorycznie chronią łożysko, chodzi o to, że są właśnie taką tuleją o którą opiera się ośka (jak wyjmiesz tą osłone to wygląda jak cylinder) - i bynajmniej ośka sie w nich nie slizga - tylko sie opiera, a owa 'osłona/plastikowa tulejka' ma krecic sie na łożysku trzymając się ośki...
te 'osłony' tylko prowizorycznie chronią łożysko, chodzi o to, że są właśnie taką tuleją o którą opiera się ośka (jak wyjmiesz tą osłone to wygląda jak cylinder) - i bynajmniej ośka sie w nich nie slizga - tylko sie opiera, a owa 'osłona/plastikowa tulejka' ma krecic sie na łożysku trzymając się ośki...
o to chodzi w ślizgu zauważ, że korba swododnie wchodzi w ta tulekę, nie musisz jej tam wbijać. To zasługa materiału z którego tuleka jest wykonana. Mały współczynnik tarcia, duża plastyczność temperaturowa. Takie tuleje spokojnie kupisz w rozmiarze uni (tuleja pasowana na rozmiar, kołnierz do korekty).
habibekwłasnie sęk w tym, że to pic na wode, a nie 'tuleja z małym wspolczynnikiem tarcia' - moze w Twojej korbie jest inaczej.
Wsadzając RF (Diabolus i Evolve) masz delikatny opór przy koncowej fazie wsadzania (polączenie osi z korbą). Jak by były faktycznie 'tulejami o malym wspolczynniku tarcia' to by sie te supporty tak nie sypaly. Piotrexowi oś wytarła czesciowo tą tuleje, po czym tuleja pekła. U mnie tez pękła. W shimano z którym sie spotkalem tez pekały te tuleje i ewidentnie byly oslabione przez korbe, a nie dlatego ze sa z dupianego materiału...
Wsadzając RF (Diabolus i Evolve) masz delikatny opór przy koncowej fazie wsadzania (polączenie osi z korbą). Jak by były faktycznie 'tulejami o malym wspolczynniku tarcia' to by sie te supporty tak nie sypaly. Piotrexowi oś wytarła czesciowo tą tuleje, po czym tuleja pekła. U mnie tez pękła. W shimano z którym sie spotkalem tez pekały te tuleje i ewidentnie byly oslabione przez korbe, a nie dlatego ze sa z dupianego materiału...
może masz rację u mnie w FSA przetarła się niejako z mojej winy, za mocno skręciłem korby i wytarły się na narożniku gdzie tuleja łączy się z kołnierzem. Jako zamiennika użyłem tulei SKF. Są co prawda białe i bez napisów ale mają już za sobą 3k km i nic im nie jest. Spytaj w sklepie z uszczelnieniami i łożyskami, takie tuleje toczy sie z wałków teflonowych, to żaden kłopot.
habibekja sobie i piotrexow dorobilem u znajomego z mosiadzu zlutowanego srebrem (najlzej i najtwardziej) i tak hulam do konca sezonu, na wiosne poprostu załoze nowy support i jak sie spieprzy to znowu bede kombinował;]
Ofcourse pomiedzy ośką a tuleja z mosiądzu jest smar, zeby nie zajechać ośki ]:->
Ofcourse pomiedzy ośką a tuleja z mosiądzu jest smar, zeby nie zajechać ośki ]:->
www.feel-free.pl
Hej, nie czytałem całego tematu bo nie mam juz na to zdrowia :)
Yasiuuu - tak mi tez sie wyjebał pakie RF, i to nawet dwa, z tym ze jeden musiałem kupić nowy, a w drugim rozebrałem łozyska (jest metoda na wyjecie tego plasikowego dystansu bez uszkadzania go- ale nie powiem jaka, chyba ze wpadniesz kiedyś z piwem jako kolega serwisant to Ci pokaże ;) i przesmarowałem. Okazało sie ze miałem ten pakiet tylko ten sezon (maj-sierpień) a w środku znalazlem syf i rdze.Niestety uszczelnienia to tam nie ma za grosz i cały syf wpada do srodka.
Mam jednak dobra wiadomośc !!
www.mud-serwis.com
kliknijcie sobie w odnośnik Enduro.
Od przyszłego sezonu (niestety) mud-serwis jako przedstawiciel firmy Enduro Forks Seals and bearings wprowadza do sprzedaży zamienne łozyska do paketów w tym standardzie (RF, Shimano). Koszt nowych łóżysk, wraz z wymiana będzie wynosił 100 zł !! Wydaje mi sie ze jest to bardzo rozsądna propozcyja cenowa i godna uwagi alternatywa w stosunku do kupowania nowego pakieu za 170 zł (shimano) lub 200(race face).
Pozdrawia,
Yasiuuu - tak mi tez sie wyjebał pakie RF, i to nawet dwa, z tym ze jeden musiałem kupić nowy, a w drugim rozebrałem łozyska (jest metoda na wyjecie tego plasikowego dystansu bez uszkadzania go- ale nie powiem jaka, chyba ze wpadniesz kiedyś z piwem jako kolega serwisant to Ci pokaże ;) i przesmarowałem. Okazało sie ze miałem ten pakiet tylko ten sezon (maj-sierpień) a w środku znalazlem syf i rdze.Niestety uszczelnienia to tam nie ma za grosz i cały syf wpada do srodka.
Mam jednak dobra wiadomośc !!
www.mud-serwis.com
kliknijcie sobie w odnośnik Enduro.
Od przyszłego sezonu (niestety) mud-serwis jako przedstawiciel firmy Enduro Forks Seals and bearings wprowadza do sprzedaży zamienne łozyska do paketów w tym standardzie (RF, Shimano). Koszt nowych łóżysk, wraz z wymiana będzie wynosił 100 zł !! Wydaje mi sie ze jest to bardzo rozsądna propozcyja cenowa i godna uwagi alternatywa w stosunku do kupowania nowego pakieu za 170 zł (shimano) lub 200(race face).
Pozdrawia,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości