Strona 2 z 2

: 14.11.2006 15:51:19
autor: sck
to nie do konca jest tak, ze 1:1 to chwyt marketingowy. po prostu shimano i sram przyjelo nieco inna koncepcje przy projektowaniu mechanizmu zmiany biegow. shimano postawilo na jak najwiekszy komfort uzytkowania - mozliwosc zmiany biegow przy minimalnym wysilku. sram natomiast poszedl w strone dokladnosci pracy w trudnych warunkach, stad wiekszy ciag linki w odniesieniu do manetki i jedna silna sprezyna na tylnej przerzutce. taki mechanizm jest mniej wrazliwy na przyklad na zablocenie, czy wyginanie sie pancerzykow. niestety trzeba wlozyc nieco wiecej energii, aby zmieniac biegi. zapewne zauwazyly to osoby majace do czynienia z tymi systemami. jeszcze odnosnie shimano - swojego czasu wprowadzilo ono system rapid-rise (czy jakos tak), ale wedlug mnie (i nie tylko mnie) byla to kompletna pomylka. wyobrazcie sobie, ze macie przed soba wzniesienie, pod ktore chcecie podjechac. wszystko zafajdane blotem, wrzucacie na mlynek, a przerzutka nie reaguje.

: 14.11.2006 16:33:18
autor: tinkki
utros troszke nie na temat - jestes z Wyr ze Śląska- jesli tak to gdzie śmigacie na rowerach, sa tam jakies trasy przy hołdach?? jak co to sie odezwij na gg 6942435 z góry THX - i sory że sie w temat beszczelnie wpier... :)
Pozdro