Strona 2 z 2
: 12.12.2006 18:35:01
autor: szaman5
a możesz napisać coś więcej?? np jak się na niej jeździ, czy ma sztywny wahacz, czy koleś mógł go katować i nic się nie działo, jaki amorek miał z przodu itp.
: 12.12.2006 19:45:58
autor: Lukq
Cena tej ramy [nówki] to około ~1800 z damperem (x-fusion).Kompletnie nie opłaca się jej kupować w Polsce, polecam sprowadzić z Niemiec, gdzie cena jest dużo mniejsza : ) obniżka z 900 euro na 399 euro + 100 euro damper w zestawie : ).
[oczywiście 900+100 oraz 399+100, przesylka z niemiec do Polski to około 50zł : ).
Pozdrawiam
: 12.12.2006 20:11:26
autor: szaman5
widziałem oferty niemieckie i jak narazie nie znalazłem identycznej ramy jak tak o której mówimy, jest podobna (i pewnie o tą ci chodzi co jest na ebay.de) ale jednak gorsza jesli jest taka tania
: 12.12.2006 21:54:59
autor: szaman5
aa
: 13.12.2006 16:16:04
autor: szaman5
a czemu mówicie że taki sytem zawieszenia rozwala dampery?? Przecież wiele ram takich jak bighit czy karpiel mają bardzo podobny sytem a anic niesłyszałem złego na ich temat
: 13.12.2006 16:46:14
autor: zuku
ponieważ jest inne przełożenie. masz rame se skokiem 250mm na długości dampera 200mm i jego skoku załóżmy 60mm. przy takim przełożeniu potrzebna jest twarda sprężyna, żeby dampera nie dobijac i nie domykac zawieszenia przy zjeździe z krawężnika. duze siły działające przy takim przełożeniu na damper, powodują że tłumienie moze sie z czasem zjebac, albo po prostu wyrobic bo zawory w damperze (to co blokuje przepyływ oleju czyli tłumi) po porstu nie wytrzymają takiego przepływu oleju.
lepiej tego wytłumaczyc jakos dzis nie jestem w stanie.
w skrócie moge powiedziec ze im wiekszy skok przy krótkim damperze, tym wieksza moze byc jego awaryjność bo wieksze siły na niego działają.
jeżeli jest duzy skok przy uzyci długiego dampera z duzym jego skokiem, wtedy zywotnosc dampera jest wieksza.
jak pieprze głupoty to prosze mnie poprawic.
pozdro ;]
: 13.12.2006 17:14:23
autor: szaman5
ok zczaiłem sprawe ale czy to znaczy że im dłuższy damper tym jest wytrzymalszy (wytrzymuje większe ciśnienie)?? i wogule czy różni się praca dampera tej samej marki i ten sam model tylko że różne długości??
: 13.12.2006 17:25:00
autor: MaxDamageDA
Heh :)
Dlugosc nie ma wplywu na prawce ( bo niby czemu miala by miec?! ) Moze ktos powie, ze w dluzszym jest wiecej oleju ( wplywa to na pare rzeczy, ok... )
Chodzi o przelozenie a nie o dlugosc shocka stricte. Np masz damper 240x76 z przelozeniem prawie4 tak jak karpiel armageddon to masz niespelna 300 skoku na dupie - przelozenie jest spore.
Wkladasz ten sam damper do ramki np bmw gdzie masz juz "tylko" 250 skoku, czyli przelozenie 3.3 - damper pozyje dluzej
Nastepnie wrzucasz go do czegos co ma przelozenie np 2.5:1 i wyciaga ledwie 200 skoku - tutaj taki damper bedzie zyl wiecznie :)
Oczywiscie wszystko zalezy od jego ustawien, sprezyny, czestotliwosci dobijania, zalanego oleju, samego shocka itd itd itd
Oczywiscie im mniejsze przelozenie tym mieksza sprezyna i mniej niezbednego tlumienia ( ewentualnie inny olej w srodku )
: 13.12.2006 17:48:16
autor: szaman5
aha dzięki
bo do tej ramy zalecaną długością jest 222mm ale czężko mi będzie znaleść coś takiego taniego, w miarę dobrego. Patrzyłem na DNM bo są w miare tanie i nawet fajną prace mają ale są przeważnie o długości 190. Co by się stało jeśli bym włożył 190 oprócz tego że sie zmieni geo ramy??