Strona 2 z 2

: 17.12.2006 16:33:26
autor: mczuszu
padixprzeczytaj chodzi mi o zasade działania do hamowania hydraulik głównie potrzebuje płynu tłoczków itd..a mechanik potrzebuje zwykłą Linke za 2pln ,klamkę, zacisk ,magnes do przytrzymania klocków itd... zresztą tego tez potrzebuje i hudraulik eehhhh

a zresztą wiesz swoje :)

: 17.12.2006 17:23:27
autor: don_felippo
a ja mam pytanie na ktore znam w sumie odpowiedz
czy da sie jakos do mechanicznej tarczowki załozyc rotor ??

: 17.12.2006 18:01:59
autor: MiZZiU
nada sie spoko, ciezko zeby ci ktos poradzil na forum, bo jednym Vka starcza, innym byle gówniany mechanik a innym to całkiem wisi bo jezdza prawie nie uzywajac hebli, jesli zalerzy ci na swietnej pracy i mocy i pewnosci ze ci nie puisci hebel to bierz hayesa, pozdro!

: 17.12.2006 20:31:06
autor: freed
don_felippo
Może i się da... ale pewnie będzie słabo hamował;]

: 17.12.2006 20:38:04
autor: padix
mczuszu wiem swoje, jesli codzi o wybór mechanik / hydra do streetu... zreszta nie ma co dokladnie czytac:

"FAJApodaj dlaczego sie nie nadają so streetu hudrauliki bo przecież mechanik to też tarczówka i działa na tej samej zasadzie tylko zamiast płynu ma linke ;/"

wiec nie ma tu nic do rozumienia... powiedziales swoje.

: 17.12.2006 21:22:53
autor: Karton
A ja polecam V-ke hydraulika i koło na obręczy chromowanej np. Mamooth, albo Big Fat Rim;) Pozdro

: 17.12.2006 21:33:20
autor: FAJA
don_felippo jasne ze sie da, rpzeciez padix tak ma i z nim gadaj jak to dziala ;p

: 17.12.2006 21:56:00
autor: Konradek
Ja polecał bym Avid'a Juicy 5. Mam takiego z tyły z tarcza 185mm, jeżdze w streecie i naprawde hamulec daje sobie suuper rade. Nie zamienił bym go na nic

: 17.12.2006 22:59:25
autor: MiZZiU
a tak dla niejasnosci od 2 lat uzywam hydraulicznego hayesa maga z tarcza 160, robie barspiny w obie strony. Od tego czasu nie urwałem przewodu ani razu, nie miałem wycieków, zapowietrzeń, nie musiałem nic robic przy tym hamulcu poza zmianą klocków. Ma wielką siłe i wiem ze przy abubace, fufanu i tiretapie nie pusci. Żeby dokonac wyboru hebla musisz wziąśc wszystko to pod uwage bo widze ze wiekrzosc tego forum jest przeciwko tym hamulca w streecie powołując sie na awaryjnosc itp coż, zwykłe linkowe mają okropną "kulture" hamowania - cięzko zwolnic gdyz są jednotłoczkowe czyli przy hamowaniu jeden klocek dociska tarcze do drugiego i widac jak owa tarcza sie wygina co powoduje ze bardzo mocno hamuja i mi przez to przuy manulalu ciezko zwolnic; nie jest łatwa gruntowna regulacja jesli nie ma sie o tym pojecia, linka musi byc odpowiednia, pancerz dobrze pociety, przy barspinie juz jest inna siła hamowania czego nie ma przy hydro. Polecam hydro zwłaszcza hayesa, pozdro!

: 17.12.2006 23:06:43
autor: padix
Każdy jeździ z tym, co lubi, ja ciągle się upieram przy mechaniku... nawet z rotorem moja tarcza (hmx2) hamuje w 85% tak dobrze jak z dobrą linką i pancerzem.

: 17.12.2006 23:11:38
autor: froger34
najlepszy wybór to klamka AVID SD7 + BB7 i nie ma nic lepszego.. ten hampel bije na głowę połowe hydraulików

: 17.12.2006 23:13:49
autor: NoFuckinName
lankru oczywiście zgadzam się ze to kwestia upodobań. Ale tam nie było napisane nigdzie "moim zdaniem" koniec.

FAJAspoko złamałeś klamke -pech. Po prostu nie szczęśliwy wypadek. Ja jakos nie wyobrażam sobie jezdzić breakless przyniejmniej narazie bo po prostu jakoś czasami hamulec się przydaje. też koniec z mojej strony!

: 18.12.2006 08:05:53
autor: Konradek
froger34Jakos mi sie nie chce wierzc zeby mechanik był lepszy od hydraulików! Ok moze siła jest dobra w takim zestawieniu jak Ty podałeś, co do modulacji to nie wiem bo nie jeździłem z takim hamulcem. Ale uważam ze hydrauliki sa lepsze.

: 18.12.2006 11:40:12
autor: lankru
NoFuckinNamemam jedno pytanie, jak zamieszczasz jakis post na tym forum to zawsze zaczynasz wypowiedz od: moim zdaniem, wg mnie...itd? nie! i to raczej logiczne bo jak piszesz cos w jakims poscie to wiadomo ze jest to Twoje zdanie a nie kogos innego, zreszta zebym chcial cos potwierdzicto bym poprostu kogos zacytowal;p

Konradekjasne ze hydraulik jest lepszy od mechanika;p jednak wszystko zalezy od tego jakie 2 hamulce porownujesz;p jezeli mowa o bb7 to jest prawda, ze hamulec bije na glowe niektore hydrauliki, jezdzilem na tym hamulcu kawalek czasu i sprawowal sie wysmienicie:) dlatego zgadzam sie z froger34
jednak jezeli wezmiesz do orownania dobra hydraulike to jasne ze bb7 nie da rady bo modulacja nie bedzie juz tak dobra jak w hydrauliku, zreszta sila tez nie
ema!

: 18.12.2006 13:03:03
autor: Yogi
Jak pracuje klamka w hydraulice to każdy wie (pisze o jej pracy) niestetey niektore hydrauliki maja gabczasta klamke i nawet nie pomaga odpowietrzenie hamulca, tajemnica tkwi gdzie indziej.

BB7 przy połączeniu z dobra klamką klasy SD7 i równie dobrego zestawu pancerza (podwójny oplot koniecznie) i szlifowana linką (niekoniecznie teflonową wazne zeby byla wiecej niz przecietna)
daje twardą klamkę a kulturą pracy NAPRADE BARDZO NIEWIELE brakuje do hydrauliki, potrzeba niewielkiej sily do poruszenia hamulca i nie ma prawie ZADNYCH oporów.

Co mozna dodac, BB7 to o tyle specyficzny hamulec że im bardziej ciepły tym lepiej hamuje tzn w downhillu zjezdzajac trzymasz palce na klamce i heblujesz tym BB7 staje sie mocniejszy niczym samochodowe hamulce tarczowe (np ceramiczne)

: 18.12.2006 14:37:32
autor: Konradek
lankruNo właśnie, dlatego tez mówie ze lepiej zainwestowac w dobrego hydraulika. No chyba ze trzeba cos nie drogo kupic to wtedy wiadomo ze lepiej kupic lepsza mechanike niz jakiegos taniego hudraulika.

: 18.12.2006 16:13:16
autor: lankru
Konradeknie no na pewno jak masz duzo hajsu to lepiej kupic sobie hydraulike;p tylko trzeba sobie odpowiedziec na jedno pytanie: Czy potrzebuje do streetu az tak dobrego hamulca? Z doswiadczenia wiem, ze w streecie hydraulika nie jest konieczna:) niby mozna miec dluzszy przewod do barspinow ale to lubi sie psuc;p kumpel ostatnio zle spadl i trafil tarcza w kraweznik;p wszystko zalezy od tego jak jezdzisz i czy stac Cie na esploatacje takiego sprzetu zeby prawidlowo dzialal;p