Strona 2 z 3
: 22.10.2007 12:04:17
autor: ChuckNorris
Nasuwają im się kolejne pytania:
Czy nie ma problemów z przesprężynowaniem amorka np. Marzocchiego 300mm skoku golenie 50mm?
http://tinyurl.com/2z3c42
Zapewne zamawialiscie lżejsze i miększe sprężyny. A jak montowaliście piasty od DH pod amorki z mx? Tutaj prosiułbym o zdjęcia. Jakieś adaptery? Przeciez to innej szerokosci piasty. A moze jakies piasty od MX? tylko wtedy jak pletliście te koła pod DH? może zapletliście jedynie te 36 szprych a reszta dziur w piascie była pusta.
Z piastami czy to pod DH czy pod mx uzywacie też hamulców pod MX? wielkość samych tarcz zbytnio nie odbiega największe pod DH to 210mm a jeden model pod mx ma 270mm. Te pod mx sa nastawione na duże przeciążenia i zatrzymanie ponad 200 kg wagi z duzej prędkości ponad 100km/h takżenależaloby sprzętowo zmniejszyć przepływ płynu hamulcowego by umozliwić modulację dopiero w koncowej fazie przyciskania klamek hamulce powinny mieć moc motocrossowych. Tak jak to widze i prosze o jakieś filmiki z udizaoem waszych rowerów. Bardziej te techniczne by mnie interowały czyli jak pokonujecie z takimi szpejami trudnę wąskie i kręte ściezki na zjazdach międyz drzewami. A zdjęcia pomogłyby nam zorzumieć tajemnice montowannia też tych amorów skoro maja inne sterówki. A może macie jakies dziwne ramy na zamówienie?
: 22.10.2007 12:42:37
autor: enduromaster
MaxDamageDA pisze:wiekszoszc mx 270/300
taki skok to chyba z 10 lat temu miały , teraz to jest 295-300 przód i 315-320 tył
ChuckNorris pisze:zapletliście jedynie te 36 szprych a reszta dziur w piascie była pusta.
koła w motocyklach mają 36 szprych
ChuckNorris pisze:mx ma 270mm
przednia 260mm(240 honda, 250 yamaha) , tylna 220 (240 honda, 245 yamaha)
: 22.10.2007 13:06:38
autor: babolfr
Tylko czy takie kombinowanie ma sens?....
: 22.10.2007 13:29:51
autor: Chrabał
ChuckNorris czy ty nie możesz zrozumieć że nikt normalny nie montuje sobie do roweru amora czy hamulców motocyklowych? Piszesz tak jakby to było powszechne i jakby połowa forum miała takie wynalazki. Może i ktoś tak faktycznie kombinuje ale to promilowe przypadki.
: 22.10.2007 15:17:11
autor: sck
Chrabał pisze:ChuckNorris czy ty nie możesz zrozumieć że nikt normalny nie montuje sobie do roweru amora czy hamulców motocyklowych?
racja, chyba, ze uciska brak gotowki na normalny amortyzator, tak jak i mnie kiedys, stad takie 'glupie' pomysly przychodza. ale z hamulcami to juz przegiecie. moze lepiej od razu wyjac silnik z krosa i zalozyc rowerowy mechanizm korbowy?
: 22.10.2007 20:23:04
autor: Spaced
Do tego one są też ustawione pod zupełnie inna jazde i inaczej bedą wybierać.
: 22.10.2007 21:18:59
autor: baloon21
ChuckNorris Po pierwsze zaczne od tego ze amorek kupilem na allegro juz przerobiony, ale robilem mu kilka razy przeglad i wiem co tam siedzi:) A więc tak w jednej ladze jest sprezyna i otwarta kapiel olejowa a w 2 ladze jest sam olej dzieki ktoremu amorek nie dobija, oska z tego co sie orientuje zostala tylko zfrezowana na 20 mm i smialo wchodzi tam standardowa piasta, polki gorne nie byly dorabiane, gorna zostala tylko troche odchudzona poprzez wyciecie otworow i zostalo dorobione przejscie zebym mogl zalozyc normalny mostek. W amorku zostalo rowniez dospawane standardowe mocowanie hebla. A co do grubosci lag to gorne maja 38 mm a dolne 50mm. jedynym minusem tego amorka to to ze jest dosc niski jak na 180 mm skoku. A co do ogolnej jazdy na nim to tak; dirty odpadaja, gdyz nie wiem jakbym sie staral to zawsze mi dziobak wyjdzie :P (chyba ze to z mojej winy , brak techniki) ale co do dropow, schodow, manuali i ogolnie do wszystkiego nie zwiazanego z dirtami to jest idealny:D Tak jak juz ktos wspomnial rowerek na poczatku jest troche ciezko rozpedzic a to dlatego ze mam blat 42 z, natomiast gdy rowerek sie juz rozpedzi to nie daj boze zeby mi ktos wszedl pod kolo:P:P
ponizej zdjecie mojego roweru, wazy on z tym amorkiem cos okolo 26-27 kg wiec az takiej tragedii nie ma :P
http://www.iv.pl/view/62765.html
P.S. twarz zaslonilem gdyz nie jest ona nikomu do szczescia potrzebna :P:P:P
: 22.10.2007 21:32:50
autor: Spaced
26-27 kg to jest poważna tragedia. Zwłaszcza na signie.
Zreszta czy on ci nie pracuję dość dziwnie na trasach dh/fr jak to amor ze ścigacza? Przeciez on zupełnie inne rzeczy musi tłumić.
: 22.10.2007 21:54:37
autor: baloon21
Jest bardzo miękki tzn. byl :p aktualnie go zalalem 5 w i pracuje bardziej pod droperke no co do tlumienia to masz racje troche inaczej pracuje niz rowerowe, ale po ostatnim serwisie zmienilem sprezyne i zobaczymy jak to bedzie , wlasnie teraz go zalame 5w i jest troche twardy ale na przyszly sezon zaleje go 2.5 w i powinno byc idealnie.
: 23.10.2007 15:14:39
autor: Pedro 47
baloon21 pisze:ponizej zdjecie mojego roweru, wazy on z tym amorkiem cos okolo 26-27 kg wiec az takiej tragedii nie ma
Ja chyba bym sie powiesił

: 23.10.2007 18:18:04
autor: baloon21
uwierz mi jest to znośne:) tylko jedynym mankamentem jest to ze po dłuższej przerwie w jeździe muszę sobie strzelić jakiś maraton typu, przejechanie po płaskim jakieś 50-60 km żeby oswoić się z powrotem z wagą i rozruszać mięśnie

: 23.10.2007 20:06:33
autor: Spaced
Nie chodzi o to, że sie nie da tylko o to ile lepiej by ci sie jeździło przy normalnej wadze bikow z tą ramą.
Ogolnie tłumiki mogą być raczej problemem w pracy tam, nie sprężyny. O ile dropera sama w sobie nie wymaga magicznej pracy. Progresywny i dośc miekki i jest ok tylko zastanawia mnie ta progresywność bo przecież road biki nie potrzebują progresji. Nie dobije ci tego przy czymś mocnym? No i jak bedzie ci zależeć na speedzie to może i bedzie miekko ale bedzie gorzej wybierać i bedziesz tracić wiecej prędkości niż ktoś na normalnym amorze.
: 23.10.2007 20:31:07
autor: sck
ze jak, ze 26-27 kg to nie tragedia? ten amor stanowi niemal polowe masy pozostalych komponentow jakie masz w swoim rowerze. przeciez to sie prowadzi jak taczke wypelniona cementem.
: 23.10.2007 20:49:23
autor: Spaced
Do wez pod uwage, że to masa na obrzeżach bika więć ma znacznie wiekszy wpływ niż przy środku cięzkosci (Gdziekolwiek by był :P )
: 23.10.2007 21:47:14
autor: Berdas
: 23.10.2007 21:50:45
autor: Spaced
w środku ma 2 sprężyny i olej
Nie ma to jak dokładny opis przedmiotu.
Swoją drogą ten bike ma dziwny kąt na tym zdjeciu.
: 23.10.2007 21:51:39
autor: Berdas
o to chodzi...
: 24.10.2007 08:56:54
autor: tilk8
Widziałem typa który zamontował do rowera amorek z MZ ( takiego motoru ) tylko że niedało się na tym za bardzo jeździć niemówiąc o skokach.
: 24.10.2007 09:30:46
autor: BikerJG
baloon21 powiem tyle ze sign na jurku (niemal taki sam) wazyl 19kg- junior 3.2?? wiec twoj amortyzator wazy cos kolo 9kg... wywazony to on jest z pewnoscia
