Strona 2 z 2

: 28.12.2007 23:20:28
autor: KrBiker87
Od wrzesnia pracuje w rowerowym i zgodnie z przepisami Uni Europejskiej na kazdy towar sprzedany w sklepie na podstawie paragonu kupujący otrzymuje 2 letnią gwarancje jezeli producent w karcie gwarancyjnej nie zatwierdzi inaczej (np rok, albo 5 lat). Ale jezeli kupujesz np koszulkę rowerową to ma ona na podstawie paragonu 2 lata gwarancji na defekty fabryczne.

Czyli precyzując - Gwarancja powinna wynosic tyle ile jest zapisane na gwarancji, jezeli nie ma karty gwarancyjnej przy produkcie to tylko na podstawie paragonu wynosi ona dwa lata, jesli jednak nie ma ani karty gwarancyjnej ani paragonu/faktury no to lipa Nima Gwarancyji ;P

: 29.12.2007 09:20:42
autor: 6casey6
1. gwarancji (w sprzedaży konsumenckiej, tj. gdy kupujemy jako os fizyczna) udziela producent/sprzedawca i jest jego dobrą wolą może jej dać na 12 mies, 24 albo 547657465 lat, gwarancja to DOBRA WOLA SPRZEDAJĄCEGO w przypadku sprzedaży konsumenckiej.

polecam ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

2. gwarancja (chodzi mi o to słowo "gwarancja") taką jak wy rozumiecie obowiązuje w przypadku sprzedaży/zakupu pomiędzy dwiema firmami a nie firmą a konsumentem tzn. Kowalskim.

3. każdy towar możesz reklamować do 2 lat od daty zakupu, tzn. zgłosić niezgodność towaru z umową, jeżeli odkryjesz wadę to do 2 miesięcy od odkrycia musisz to zgłosić (przepis pomagający konsumentowi), potem sprzedający albo to uzna albo nie :) jak nie, to walisz do izby handlowej i pisemka itp. o ile towar jest wart zachodu.

jak macie jakieś pytanie to piszcie, mam nadzieje, że opisałem do dość jasno, pozdro

: 29.12.2007 17:35:23
autor: Krzywy
no towar jest wart zachodu, bo znalezc golenie teraz na 20mm dolne bedzie problemem raaczej :)

czekam na maila od bikestacji, mam nadzieje ze beda przyjazni uzytkownikowi ;)

: 30.12.2007 11:15:23
autor: piotrex
Bullit dobra konczac nasza dyskusje:
najlepiej by bylo jakby Krzywy napisal do RPK z konkretnym pytanie i dostal konkretna odpowiedz,wtedy mielibysmy wszyscy 100% pewnosc jak to jest.

P.S.Twoje posty w przeciwienstwie do moich wprost emanowaly braterska miloscia.
pozdrawiam

: 31.12.2007 02:54:31
autor: Krzywy
Witam. Gwarancja na widelec upłyneła VIII 2007roku.



Z wyrazami szacunku
Łukasz Ryż




coz. z tego co widze nr seryjny jest niewypelniony. moglem swobodnie wypelnic sam i wpisac 24 miesiace. ale jestem na to zbyt uczciwy. nietety czyste sumienie i uczciwosc kosztuje. zastanawiam sie czy wykocac sie dalej?

wiem ze znajomy mial gwarancje z bikestacji ktora na 24 miesiace byla wypisana.

ehhh. ciezko. ide spac, pomysle w nowym roku co dalej.

: 31.12.2007 09:47:11
autor: piotrex
Krzywy zrob tak jak napisalem powyzej-napisz maila do Rzecznika Praw Konsumenta z zapytaniem.

: 31.12.2007 21:21:49
autor: Krzywy
W mojej gwarze bikestacja nie wypisal nr seryjnych, ale mail ktory wyslal jawnie dowodzi ze to jest amortyzator od niego :) tak wiec pytanie moje brzmi, jak i prosba:
jesli ktos ma, moze podeslac mi skana/zdjecie gwary? moze moglbym cos zdzialac, jakbym mial kilka skanow innych gwarancji od niego na ktorych widnieje 24 miesiace ;)