Nyple aluminiowe do DH to jakaś pomyłka. Waga wagą, ale wytrzymałość dużo pozostawia do życzenia. Ja zawsze zamawiam nyple mosiężne DT i nigdy nie zerwałem jeszcze takiego nypla ( ze zwykłymi różnie bywało ).
Niestety mosiężne sa tylko czarne albo srebrne.
Zielone nyple.....
Steel2 skąd ta teoria? u mnie na miejscu mam kilka osób które śmigają na nyplach alu w dh i nikt nie narzeka. owszem pękło parę ale wniosek ogólny jest taki że przyczyną było słabo zaplecione koło. jeśli dbasz o to by szprychy były odpowiednio napięte wtedy materiał nie gra roli. jeśli szprycha na alu nyplu poluźni się zachodzi proces klasycznego ścinania, wtedy istnieje możliwość zniszczenia nypla.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Z doświadczenia. Materiał ma znaczenie bo alu przy zbyt dużej sile popłynie. W końcu szprychy w kole są rozciągane podczas jazdy. I siły działające szprychy i nyple nie są statyczne.
Mam zaufaną osobę, która mi koła robi ( robi koła tylko znajomym zawodnikom i robi to genialnie ). Zdarzało mu się, że już podczas naciągania nyple alu strzelały.
A naciąga szprychy bardziej niż solidnie
Mam zaufaną osobę, która mi koła robi ( robi koła tylko znajomym zawodnikom i robi to genialnie ). Zdarzało mu się, że już podczas naciągania nyple alu strzelały.
A naciąga szprychy bardziej niż solidnie

[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
hmmm no spoko, pracowałem 2 lata w sklepie rowerowym, zaplotłem setki kół i jakoś z tym problemu nie miałem, choć zdarzało się uszkodzić nyple ale w ogólnym rozrachunku koła dawały radę. tak jak i moje dają teraz. słyszałem opinię od szosowca że mu nyple dartmoora popękały w 2 tygodnie po zaplocie koła, no ale nie wiem jak to wytłumaczyć skoro moje po wielokrotnej jeździe po górskich kaziorach dają radę. zresztą ja tam sie nie upieram które są lepsze a które gorsze, grunt że koła nie są awaryjne 

Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Jak Ci się spisują to się bardzo cieszę, chętnie bym sobie złote założył, ale u mnie to nie przejdzie. Jak miałem jeszcze koła na szprychach DT Chamion to notorycznie szprychy zrywałem ( a są sporo mocniejsze niż nyple ). Problem rozwiązały Alpine III + mosiężne nyple ( nie udało mi się jeszcze nic zerwać ).
Myślę, że tu spore znaczenie ma również waga ridera
Myślę, że tu spore znaczenie ma również waga ridera
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości