Strona 2 z 4

: 21.01.2008 16:16:16
autor: ACextreme
topick
Nie, nie ,nie to inaczej jest. Na plaskim odcinku on po prostu dociaza zawieszenie tak ze zamyka zawias i pedaluje bez strat energii jak na sztywniaku :lol: :lol: :lol:

: 21.01.2008 18:43:59
autor: Kubass

: 21.01.2008 19:38:39
autor: kosq3
Przedni hebel w prawej ręce. Hmmm ciekawy pomysł.

: 21.01.2008 19:49:06
autor: tomac3
hehe Hillo-fobia :D

: 21.01.2008 19:59:57
autor: Blotolf
kosq3 pisze:rzedni hebel w prawej ręce. Hmmm ciekawy pomysł
W Anglii takie rowery sprzedają.

: 21.01.2008 20:53:17
autor: Spaced
topick przeciez to od zawieszenia zależy.
ACextreme no 16kg to raczej lekki bike do fr z mozliwoscia jazdy dh. Dolna granica do tak 17kg (vide sunn). Najlepiej własnie sie trzymac tak 17-18 moze 18.5 (bo nie mam jeszcze kasy na 18 :P )

tomac chyba filia. Bo nikt tu sie Hilla nie boi. Zdaje sie raczej miłym osobnikiem ;)

blotolf w us też.

: 21.01.2008 21:12:38
autor: tomac3
tfu. oczywiście miałem na myśli Hillo-manie :)

: 21.01.2008 21:12:57
autor: Zaborowski1
Spaced Hilla to się można zacząć bać , tyle że nie tu tylko na trasie DH :D:D

: 22.01.2008 04:32:49
autor: ArthurGreen
kosq3 Co do hampla tylnego na lewej klamce, to nie ma nic z nowości...
Zawodnicy którzy mają korzenie motocrossowe tak często robią..
W cyklotrialu też każdy ma na odwrót (w naszym mniemaniu) hamulce..

: 22.01.2008 08:35:34
autor: topick
Spaced pisze:topick przeciez to od zawieszenia zależy.
co zalezy ? Damper ma 3 cale skoku wiec przelozenie mozna sobie policzyc. nadal miekko :?
ACextreme pisze:Czyli Sam Hill troszkę obala mit o wyższości racingowych maszynek do DH wazacych w okolicach 16kg... Nareszcie
Co do hebli to tak jak pisze Spaced... Sam raczej nie trzyma zacisnietych klamek przez pol trasy.
nie do konca , spojrz na lekkie kola- to najwazniejsze, kazde grubo ponizej 1kg. Sam sie zastanawiam nad nimi ale czy tez 300g warte jest 2kzl ?

: 22.01.2008 09:04:26
autor: kubabike
topick pisze:Damper ma 3 cale skoku wiec przelozenie mozna sobie policzyc. nadal miekko
Koles nie jest jakos rozbudowany ani nie jest wysoki. Ma miękko bo tak ma być, kwestia ustawień wartości tłumienia itp. Zastanawia mnie rózne podejście naszych prosów do ustawien dampera.. siedziałem na rowerze jednego z nich i było tak kuresko twardo, że równie dobrze moznaby na HT poginać a koles ważył porównywalnie co ja. Może na polskich trasach to sie sprawdza?? :?:

: 22.01.2008 10:14:28
autor: quake
topick pisze:co zalezy ? Damper ma 3 cale skoku wiec przelozenie mozna sobie policzyc. nadal miekko
Niektore dampery (i.e. BOS, Double Barrel... i byc moze tez VIVID) maja tak skonstruowane tlumienie ze zawsze stosuje sie w nich bardziej miekkie sprezyny niz w innych damperach. Mimo to nie dobijaja i pracuja tak jak powinny.

kubabike pisze:Koles nie jest jakos rozbudowany ani nie jest wysoki.
Ze nie jest wysoki to racja... ale ze nie jest rozbudowany? zdziwil bys sie.

kubabike pisze:Ma miękko bo tak ma być, kwestia ustawień wartości tłumienia itp. Zastanawia mnie rózne podejście naszych prosów do ustawien dampera.. siedziałem na rowerze jednego z nich i było tak kuresko twardo, że równie dobrze moznaby na HT poginać a koles ważył porównywalnie co ja. Może na polskich trasach to sie sprawdza??
Kazdy ma zawieche tak jak jemu to odpowiada.
Chris Kovarik ma cholernie twardo a jakos miecie niezle ;) Z reszta nie tylko on ze swiatowej czolowki ma twardo zawieche zestrojona.

: 22.01.2008 11:05:00
autor: Steel
topick pisze:nie do konca , spojrz na lekkie kola- to najwazniejsze, kazde grubo ponizej 1kg. Sam sie zastanawiam nad nimi ale czy tez 300g warte jest 2kzl ?
Najważniejsza jest niska masa obrotowa ( masa * ramię = moment siły i właśnie to trzeba przezwyciężyć przy przyspieszaniu / hamowaniu )
W swoim biku dałem obręcze DT lekkie dętki i opony 840 g/szt ( Continental Petrol ) do tego lekkie szprychy DT alpiny III, niestety ze względów wytrzymałościowych nie mogłem sobie pozwolić na aluminiowe, lekkie nyple. Piasta nie jest bardzo ważna wagowo ( dałem NS ). Chętnie jeszcze bym zszedł z opon np zakładając Specialized Roller Pro ( ale to na sezon dopiero ).

: 22.01.2008 11:36:25
autor: topick
Steel pisze:Najważniejsza jest niska masa obrotowa ( masa * ramię = moment siły i właśnie to trzeba przezwyciężyć przy przyspieszaniu / hamowaniu )
stary odkryles dla mnie ameryke , ale czyz nie o tym pisalem :?
quake pisze:Niektore dampery (i.e. BOS, Double Barrel... i byc moze tez VIVID) maja tak skonstruowane tlumienie ze zawsze stosuje sie w nich bardziej miekkie sprezyny niz w innych damperach. Mimo to nie dobijaja i pracuja tak jak powinny.
co ty nie powiesz ? a czy tak nie bylo od czasow 5th elementu ? :wink:

: 22.01.2008 12:17:58
autor: Spaced
topickquake
Do tej miekkosci nie nalezy liczyc tylko przełożenie ale też charakterystyke pracy zawieszenia (z tego co wiem sunday bardzo mało tłumienia potrzebuje np.).

BTW. Vivid nam na niezły model wyrasta - tanszy od dhxa, konstrukcja "inspirowana" ccdb i z tego co pamietam push tez bedzie je robic ;)

: 22.01.2008 13:05:07
autor: ACextreme
Wy wrecz uwielbiacie stwarzac sobie problemy i tym samym jechac po sobie...
Moze dla odmiany ktos wrzuci setup bike'a innego z czolowych zawodnikow??? Bedzie o czym pogadac.

: 22.01.2008 13:25:21
autor: Spaced
Znalazlem setup Peata ale na 06 rok. >
Full specification - Steve Peat's bike

Frame: Santa Cruz V-10 Aluminium
Fork: Rockshox Boxxer World Cup Black Box
Rear Shock: Fox DHX 5.0 w titanium spring custom tuned by Push.

Stem: Chromag direct mount
Handlebar: Hozzerfeller DH Riserbar
Headset: Chris King - Blue and Red cups

Brakes: Code callipers
Rotors: Shimano XTR
Brake Levers: Avid Ultimate Black Box levers w. Code callipers

Rear Derailleur: SRAM XO short cage
Front Derailleur(czyt napinacz): MRP Carbon (with thicker plate than usual)


Crankset: OCT Holzerfeller
Chain: SRAM 991 hollowpin
Cassette: SRAM 990 12-24

Tires: Maxxis Wet Scream Super Tacky (lighter tube in the back than the front)
Hubs: DT
Rims: DT
Spokes: DT
Wheels: DT Swiss Fr2350 Wheelset

Saddle: WTB Rocket V
Seat Post: Truvativ Team World Cup seatpost

Pedals: Crank Brothers Mallet


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Setup Athertonów do DH (4x ht i full sami sobie na ich stronie oganijcie bo nie chciało mi sie przepisywac). Swoja droga athertoni maja sporo czesci o niskiej trwałosci u siebie. Nie ma to jak miec sponsora ;)

Frame: Commencal Supreme Dh
Fork: Fox 40
Headset: Chris King NoThreadSet
Shock: DHX proto
Chain:Shimano XTR
Casette: Shimano Dura Ace
Shifters: Shimano XTR
Brakes : Shimano XTR
Cranks: Shimano XTR
Brake Pads: Fibrax
Hubs: DT Swiss 440 20mm
Spokes: DT Swiss Competition
Rims: DT Swiss EX 5.1
Bar: Sunline V One OS
Stem: Sunline V One
Seat: Sunline V One
Grip: Sunline Logo Lock-ons
Chain Device: E-13 Light Device
Tyres: Maxxis High Roller 2.5
Tubes: Maxxis
Pedals: Crank Brothers Mallets.

: 22.01.2008 15:12:15
autor: ACextreme
Spaced pisze:Swoja droga athertoni maja sporo czesci o niskiej trwałosci u siebie

Mowisz o ich secie do DH powyzszym??? Slabe to ja tam w sumie widze korby i ewentualnie pedaly-choc i tu bywaja podzielone zdania. Obrecze Dt maja wszyscy trzej zawodnicy wiec pomijam....

: 22.01.2008 15:45:34
autor: ArthurGreen
Widać expansję DT-swiss w DH. Dawniej bardziej kojarzona była ta firma z kolarstwem szosowym.. Np Team Tomac też będzie w przyszłym sezonie używał komponentów DT..

Nie mogę nigdzie znaleźć setupu Hondy RN01, niestety nieistniejącego już G-cross teamu..
BTW
Ciekawe czym różni się ten nowy "odświeżony" Sunday.. DW-linki in finetest
Pewnie pożyjemy, zobaczymy...