jakie geo do 4x ,fr ?
he, no dobra 
Wydaje mi się że tak jak Tomo napisał - geometria jest rzeczą bardzo indywidualną, ale na poziomie kogoś kto już jakiś czas jeździ i jeździ bardzo dużo - taki zawodnik jest w stanie wyczuć każdą najmniejszą różnicę w geometrii, aczkolwiek też jest tak że do wszystkiego da się przyzwyczaić (do lepszego oczywiście najłatwiej).
Ja jeździłem jak do tej pory na 3 ramach: Ballisticu Dual, Prodigy JB i teraz na Sunnie.
pierwszą kupiłem w czasach zerowego wyboru ram w sklepach - brało się to co było, a zresztą nawet nie miałem pojęcia wtedy o geometriach. Ballistic miał widły 420 i bardzo wysoki środek suportu. Jeździło mi się na tym ok ... do czasu ...
.... gdy wsiadłem an Prodigy, gdzie środek był superniziutko (prawie tak jak w P3), a widły 415. Różnica w prowadzeniu była dla mnie porażająca - oczywiście na plus. Dużo stabilniejsza jazda. Potem Sunn - wiedziałem że ma suport trochę wyżej, ale niewyżej niż na wysokości piast - ostatecznie bardzo tego nie odczułem, albo może nie chciałem odczuć, szybko się przyzwyczaiłem. W Sunnie są za to jeszcze krótsze widełki (410mm) co weług mnie jest bardzo odczuwalne przy dynamice pokonywania przeszkód "na kółeczku" - rozpatrując cały rower jako dźwignię jednoramienną zawieszoną na wysokości kierownicy - im ma się nogi bliżej tyłu roweru tym mniejszej siły potrzeba na silniejsze dociśnięcie tylnego koła do gleby.
Nawiązując jeszcze do wypowiedzi Toma - jak we wszystkim trzeba odnaleźć idealny kompromis i nie można przegiąć w żadną stronę. Im człowiek będzie więcej jeździł i próbował różnych rozwiązań tym łatwiej znajdzie układ idealny dla siebie.

Wydaje mi się że tak jak Tomo napisał - geometria jest rzeczą bardzo indywidualną, ale na poziomie kogoś kto już jakiś czas jeździ i jeździ bardzo dużo - taki zawodnik jest w stanie wyczuć każdą najmniejszą różnicę w geometrii, aczkolwiek też jest tak że do wszystkiego da się przyzwyczaić (do lepszego oczywiście najłatwiej).
Ja jeździłem jak do tej pory na 3 ramach: Ballisticu Dual, Prodigy JB i teraz na Sunnie.
pierwszą kupiłem w czasach zerowego wyboru ram w sklepach - brało się to co było, a zresztą nawet nie miałem pojęcia wtedy o geometriach. Ballistic miał widły 420 i bardzo wysoki środek suportu. Jeździło mi się na tym ok ... do czasu ...
.... gdy wsiadłem an Prodigy, gdzie środek był superniziutko (prawie tak jak w P3), a widły 415. Różnica w prowadzeniu była dla mnie porażająca - oczywiście na plus. Dużo stabilniejsza jazda. Potem Sunn - wiedziałem że ma suport trochę wyżej, ale niewyżej niż na wysokości piast - ostatecznie bardzo tego nie odczułem, albo może nie chciałem odczuć, szybko się przyzwyczaiłem. W Sunnie są za to jeszcze krótsze widełki (410mm) co weług mnie jest bardzo odczuwalne przy dynamice pokonywania przeszkód "na kółeczku" - rozpatrując cały rower jako dźwignię jednoramienną zawieszoną na wysokości kierownicy - im ma się nogi bliżej tyłu roweru tym mniejszej siły potrzeba na silniejsze dociśnięcie tylnego koła do gleby.
Nawiązując jeszcze do wypowiedzi Toma - jak we wszystkim trzeba odnaleźć idealny kompromis i nie można przegiąć w żadną stronę. Im człowiek będzie więcej jeździł i próbował różnych rozwiązań tym łatwiej znajdzie układ idealny dla siebie.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
a propo wlasnie,zapomanilem dodac:) zalozylem ten temat bo kreci mnie 4x oraz traski zjazdowe dla hardtrali:)nie mam zbytnio kasy zeby sobie zafundowac fulla wiec postanowilem w sztywniaka wrzucac:) i tak : pol roku temu zakupilem ramke ballistica dual
(nie jest to ta podruba robiona w polsce,sprzedawan na allegro) tylko jest to wierna kopia brytyjskiej firmy IDENTITI ,wszystko to samo tylko pisze ballistic zamiast identiti:) , ramka dosyc stara ale z tego co slyszalem i wyczytalem to jest niby pancerna
jest bardzo mala niby rozmiar 14 ale wyglada na jeszce mniejszy:) widly ma 420mm ,i suport wysoko aczkolowiek nie mam jak to sprawdzic bo nie jezdzilem na ramce o niskim suporcie ,wiec dla mnie to jest normalna wysokosc suportu hehe,
wczesniej jezdzilem na agangu am. bardzo swietna rama ,naprawde polecam, roznice jakie dostrzeglem gdy przesiadlem sie na ballistika byly takie ze agang jest bardziej nerwowy, moze to przez to ze ma kat glowki 69 i widly 410 , do trikow lepiej idzie go opanowac a z kolei w czasie lotu ballistik byl stabilniejszy. Jesli chodzi o 4x to jak jade sobie posmigac na tor to zakladam amorka 130 ,zmieniam tyllnie koleczko na lzejsze oraz oponki a jesli chce sobie pojechac pozjezdzac ,po dropowac ,po hopowac to zakladam bombera 66 , oponki 2,3 i dobule tracka na tyl i jest jazda:)
pytanko mam takie czy ta rama nadaje ssie do 4x oraz zjazdy oczywiscie nie jakies hardcorowe ,po przez zmiane kilku czesci, suport ma wysoko i troche w 4x moze przeszkadzac;/


wczesniej jezdzilem na agangu am. bardzo swietna rama ,naprawde polecam, roznice jakie dostrzeglem gdy przesiadlem sie na ballistika byly takie ze agang jest bardziej nerwowy, moze to przez to ze ma kat glowki 69 i widly 410 , do trikow lepiej idzie go opanowac a z kolei w czasie lotu ballistik byl stabilniejszy. Jesli chodzi o 4x to jak jade sobie posmigac na tor to zakladam amorka 130 ,zmieniam tyllnie koleczko na lzejsze oraz oponki a jesli chce sobie pojechac pozjezdzac ,po dropowac ,po hopowac to zakladam bombera 66 , oponki 2,3 i dobule tracka na tyl i jest jazda:)
pytanko mam takie czy ta rama nadaje ssie do 4x oraz zjazdy oczywiscie nie jakies hardcorowe ,po przez zmiane kilku czesci, suport ma wysoko i troche w 4x moze przeszkadzac;/
kefas79 - ballistic to tak czy siak podróba robiona na tajwanie, albo i w chinach ... w polsce nikt jej nie produkował. Czy jest to wierna kopia Identiti? Nie wiem - z wyglądu tak, z materiału trudno powiedzieć - trzeba by pojeździć na obu i ocenić sztywność itp.
Tak czy siak ramka jest przede wszystkim bardzo mocna i spokojnie lekkie dh sztywniakowe można na niej uskuteczniać. Jeśli do 4X też ci pasuje to bardzo dobrze.
Tak czy siak ramka jest przede wszystkim bardzo mocna i spokojnie lekkie dh sztywniakowe można na niej uskuteczniać. Jeśli do 4X też ci pasuje to bardzo dobrze.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
tak ,ten ballistic jest to znaczy byl robiony na tajwanie,obecnie chyba juz nie jest produkowany, ale z tego co wyczytalem na forach zagranicznych to ta ramka jest wierna kopia tej brytyjskiej firmy, oczywiscie nie wiem jak z materialem to wyglada ale oprucz napisow na ramie ,tak to niczym sie nie roznia
ramka ta jest nawet testwoana na DH-zone w dziale artykuly:), a co do tej podruby ramy to mialem na mysli ta rame --->
http://allegro.pl/item314256463_bikesyl ... _od_s.html
ktos mi kiedys mowil ze produkowana w mielcu byla , juz tu golym okiem widac ze konkretna podruba z tej ramki ,spojrzcie na sama glowke jak to wyglada ;/

http://allegro.pl/item314256463_bikesyl ... _od_s.html
ktos mi kiedys mowil ze produkowana w mielcu byla , juz tu golym okiem widac ze konkretna podruba z tej ramki ,spojrzcie na sama glowke jak to wyglada ;/
Schodek z podruba to chodzi o to ze teraz na allegro jest sprzedawana ta rama podrobiony ballistic dual : http://allegro.pl/item314256463_bikesyl ... _od_s.html
kefas79 na samym dole postu przy dacie i godzinie masz opcje "edytuj", możesz dopisać czego zapomniałeś.
Mod powinien Ci o tym przypomnieć
Co do łapania siodła to czasami zdarza mi się podczas lotu, chodź raczej dla zabawy na dirtach a wcale nie mam go wysoko. Wysoko to dla mnie wysuniecie na dojazdy.
Z długością widełek to zapomniałem dodać o tym że "krótszy tył powoduję lepsze przeniesienie siły i dociśnięcie tylnego koła."
kefas79 przeginasz z tymi pytaniami
(żartuję)
Jak wiadomo różnym ludziom różne rzeczy pasują i po tym wszystkim wrócisz tu za miesiąc czy dwa i napiszesz że źle Ci napisaliśmy/doradziliśmy
Więc jak Chrabał napisał:
"Im człowiek będzie więcej jeździł i próbował różnych rozwiązań tym łatwiej znajdzie układ idealny dla siebie."
Nie znajdziesz go czytając opinii innych...
Spaced i co powiesz na temat PW
Nie wiem dlaczego, ale nie działa mi opcja cytowania
Mod powinien Ci o tym przypomnieć


Co do łapania siodła to czasami zdarza mi się podczas lotu, chodź raczej dla zabawy na dirtach a wcale nie mam go wysoko. Wysoko to dla mnie wysuniecie na dojazdy.
Z długością widełek to zapomniałem dodać o tym że "krótszy tył powoduję lepsze przeniesienie siły i dociśnięcie tylnego koła."

kefas79 przeginasz z tymi pytaniami

Jak wiadomo różnym ludziom różne rzeczy pasują i po tym wszystkim wrócisz tu za miesiąc czy dwa i napiszesz że źle Ci napisaliśmy/doradziliśmy

Więc jak Chrabał napisał:
"Im człowiek będzie więcej jeździł i próbował różnych rozwiązań tym łatwiej znajdzie układ idealny dla siebie."
Nie znajdziesz go czytając opinii innych...
Spaced i co powiesz na temat PW

Nie wiem dlaczego, ale nie działa mi opcja cytowania

[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
kefas79, nie, nie miałem problemów, sam jeździłem trochę ponad 3 lata i był to dość ciężki okres dla tej ramy bo się dopiero uczyłem fikać. Potem ramę sprzedałem i z tego co mi wiadomo to nadal jest używana już co najmniej kolejne 3 lata, tyle że w streecie i dircie.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość