Strona 2 z 2

: 02.03.2008 23:36:50
autor: Robinson
Nie zdziwie sie jak tak jest :D Dobre Dobre max xD hahaha... Trzeba ich stronkę poobserwowac i kurde żeby tylko inni producenci nie poszli w ich ślady bo będziemy rowerami za cene limuzyn jezdzili xD

: 03.03.2008 13:00:36
autor: Spaced
Dobra dostałem od nich odpowiedzi. Szczerze to musze przyznac, ze strasznie głupie...
With two parallel dampers I can have a ratio rear travel/shock travel of 5:1 so with two short dampers I can have a lot of rear travel.
... Nie wiem czy kolesiowi o to chodziło, ze to ratio zmniejsza czy, ze celem było 5:1 i zrobienie tryliona bilionów mm skoku ale oba pomysły wydaja sie głupie. Zwłaszcza, ze mozna dac 1 długi damper.

A gearbox to po prostu G-boxx >> http://www.g-boxx.com/ wiec cena jest kompletnie nieuzasadniona.

: 05.03.2008 00:25:54
autor: Sedrik
amen !

: 05.03.2008 01:20:57
autor: KaKTuSSS
hmm rower napewno ciekawy choć wydaje się trochę przekombinowany ...

co do widelca i podwójnej tarczy z przodu to nie jest to wymysł firmy produkującej tą ramę tylko prototyp Risse, który niebawem ma wejść na rynek. Swoją drogą bomber w 97 roku wypuścił Z1 z podwójnym mocowaniem do hebla, no i były też odpowiednie do tego hample (zdaje się że gustawy to były, ale ręki uciąć nie dam), ale pomysł nie przeszedł z prostego powodu ... zbyt duża siła hamowania.

: 05.03.2008 06:58:01
autor: ArthurGreen
Spaced, tak jak piszesz.. Przełożenie 5:1!! Jakie tam muszą być obciążenia przy mocowaniach damperów :!:

Foes stosuje przełożenie 2:1, i wkłada damper takiej dlugości :mrgreen:

: 05.03.2008 12:42:35
autor: Spaced
ArthurGreen 2:1 jest juz w paru innych firmach. Min Corsair to robi z normalnymi damperami i za połowe ceny foesa. Nie wiem jak dampery od foesa ale te widły ich mulaste sa.

: 05.03.2008 12:57:49
autor: ArthurGreen
Spaced również i w M6 intensa dość "długaśny" ten damper jest, więc i przełożenie będzie spore..

: 05.03.2008 13:08:53
autor: Steel
Raczej przełożenie będzie małe. 2:1 to zdecydowanie mniej niż 5:1. Przełożenia liczy się ( pomijając super dokładne wyliczenia ) w dość prosty sposób ( skok tylnego koła do skoku dampera. Im mniejsza wartością sie charakteryzuje tym bardziej miękkie sprężyny się stosuje i można dokładniej damper ustawić. Wydłużenie dampera jest jedną z metod zmniejszenia przełożenia.

: 05.03.2008 14:04:31
autor: Spaced
ArthurGreen akurat w intensie to bedzie srednie bo w normalnych bikach z VPP jest OGROMNE. Tam jest 10.5 jesli sie nie myle ale przełożenie pewnie nie jest jakos super skoro w sancie jest tez gdzies powyzej 5:1

: 05.03.2008 14:11:33
autor: Steel
że co ?
W moim damper 216 mm ma 67mm skoku. Przy przełożeniu 5 daje nam to 33,5 cm skoku. LOL
Uzzi VPX ma dokładnie przełożenie 2,95 do 1.
Pokaż mi model santy ( podając długość dampera ) który ma przełożenie 5:1

: 05.03.2008 14:53:36
autor: Spaced
Steel przy tylu sie zaczyna przełożenie. To o czym mówisz to średnie przelożenie. I w V10 jest 3.64 co i tak jest bardzo wysoko. Ale głownym problemem tam jest to, ze wszystko zaczyna sie przy bardzo wysokim przelożeniu. Normalne biki nie maja takich skoków.

Chociaz to i tak lepiej niz stare v10 które miało skok z 6.7 do 2.95 !!!

Linkage musze sobie ogarnac to bede dokladnie wiedzial jak to wyglada.

: 05.03.2008 15:17:25
autor: Steel
to co mówisz nie ma sensu. Przełożenie to przełożenie i liczy się dokładnie tak jak napisałem. To co napisałeś to wykres sumy charakterystyk ugięcia dampera ( i to przy założeniu liniowości pracy dampera ) i zawieszenia. Sytuacja taka nie dość, że nie jest realna ( chyba, że masz 0. kompresję w damperze ) to niczemu zupełnie nie służy normalnemu bikerowi.
Czysto teoretycznie mogła by taka charakterystyka służyć ustawieniu liniowości ( bądź zmianie ) pracy całego zawieszenia poprzez korektę charakterystyki pracy charakterystyką dampera ( troszkę uproszczając ). Ma to sens dla firm zajmujących się tuningiem damperów dla konkretnej ramy.

: 05.03.2008 18:23:31
autor: Joker1
Może i fajnbie wygląda i nic poza tym...

: 05.03.2008 20:04:15
autor: Spaced
Steel jakby na to nie patrzec to nawet jesli nazwiesz to inaczej to krzywia ugiecia jest nie ładna i "cos co nie jest przełożeniem" zaczyna sie bardzo wysoko i nie zmieni to faktu, ze zawieszenie w v10 nie pracuje najładniej i ma tendencje do mocnego obciazania damperów.

BTW. Steel takie pojecie jak srednie przelozenie istnieje. Moze to zle z angielskiego przełożyłem ale shock stroke/ travel to taka najbardziej łopatologiczna metoda liczenia wszystkiego.

: 05.03.2008 21:05:51
autor: Morris
wpakować silnik 100cc3 i jazda na zawody mx :D a tak na serio to ogólnie ramka mi się podoba a dałoby radę wpakować 1 damper tlyko tulejki by trzeba było dorobić... a ten amor to na bank z motoru wyciągnięty, bo nawet monster czy fox40 nie ma takich goleni... chociaż z drugiej strony wziąłbym taki rower z ucałowaniem ręki :P

: 05.03.2008 21:10:33
autor: Spaced
Morris i sprzedał, a nastepnie kupił 2 rowery i pojechał do whistler na miesiac :P