tor do 4x wymiary info.

artin.van.bruyen
Posty: 1208
Rejestracja: 19.09.2007 20:20:18
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: artin.van.bruyen »

kolega Crysis chciał powiedziec że byliśmy razem :) ale podobno lepiej założyć UKS
bodzio2k
Posty: 1507
Rejestracja: 22.06.2004 15:58:24
Lokalizacja: Cracovia, Lesser Poland
Kontakt:

Post autor: bodzio2k »

artin.van.bruyen:
UKS-y to również stowarzyszenia. :-P

Panowie, roboty jest od zaje.bania, trza być pełnoloetnim i na dodatek podczas rejestracji trzeba zapłacić (ok. 800 zeta). Proponuję więc abyście podłączyli się pod _już_ istniejący klub sportowy w Waszym mieście.
Powodzenia.
No Pain No Game
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
Dxx
Posty: 1372
Rejestracja: 23.09.2005 20:03:31
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Dxx »

nikt nie mówił że będzie łatwo :wink:
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

jakby co to dysponujemy stowarzyszeniem o zasięgu ogólnokrajowym ;)
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Crysis
Posty: 38
Rejestracja: 08.02.2008 22:27:19
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: Crysis »

bodzio2kJestes pewiem ze trzeba zaplacic 800 zl. Jak tak to ja sobie odrazu odpuszczam. A podlaczenie sie do innego klub tez chyba sobie odpuszcze bo o wiele wiecej zalatwiania jest, np. kiedy dostalibysmy dotacje to mysle ze pieniadze rozeszly by sie pokosciach i nic by nie zostalo. Nawet pytalem prezesa Piasta z Krotoszyna, i powiedzieli ze z plywaniem i siatkowka maja wystarczajaca duzo roboty. Jak tak dalej pojdzie to nic z tego nie bedzie
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

owszem, opłate za stowarzyszenie trzeba wnieśc, nie wspomnę o stworzeniu statutu, co łatwe nie jest (może nie obejśc sie bez pomocy prawnika). Crysis, jak wspomniałem wcześniej dysponujemy z chłopakami stowaryszeniem działającym na rzecz propagowania rowerowych sportów extremalnych i na dodatek mamy w budownie już spore doświadczenie. jeśli wyrażasz chęć wbijaj śmiało na mejla grandapropaganda@gmail.com z dokładniejszym info/pytaniami i możemy razem coś zdziałać. pozdrawiam
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
artin.van.bruyen
Posty: 1208
Rejestracja: 19.09.2007 20:20:18
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: artin.van.bruyen »

KaKTuSSS mam znajomego prawnika to nie będzie dużego problemu :)
arnoldspec
Posty: 216
Rejestracja: 04.07.2005 14:50:52
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: arnoldspec »

Jeśli chodzi o rzeźbę terenu to tak mi sie przypomniał świetny przykład... Senkvice (Słowacja) Kryty tor płaski http://twisterbikes.com/en/indoorfoto.html Sama powierzchnia naprawdę nie jest duża. Jakby ktoś potrzebował to mam jakieś fotki z tego toru. POZDRAWIAM
http://www.pinkbike.com/photo/?op=list&function=myphotos&photouserid=144418
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »

Ha!
z tego co pamiętam to u nas nie wpłacaliśmy takiej kolosalnej kwoty jak 800 zeta , chyba było to kilkadziesiąt złotych.....ALE!!!! założyliśmy klub sportowy działający w FORMIE STOWARZYSZENIA.

Mamy klub i podział na sekcje ( jest to stowarzyszenie TORUńSKA SCENA SPORTóW ALTERNATYWNYCH - czyli decha , bmx, rolki, 4X , dh , i nawet XC, wszystkie ciekawe i niesztampowe sporty.... )czyli w każdej sekcji i tak musimy mieć ludzi działających u podstaw , że tak powiem . Zarząd jest od reprezentowania i papierów oraz od kłótni w Urzędzie Miejskim...hahahah
Niestety jednak prezes a i chyba cały zarząd muszą być pełnoletni ( jest stosowna ustawa - poszukaj w necie ) .

Poza tym samo założenie stowarzyszenia nic tak naprawdę nie daje, kasę i tak trzeba zębami wyrywać. Na zorganizowanej prezentacji , zjawiło sie DWÓCH ludzików ....jeden radny i jeden z Urzędu Miejskiego...szkoda gadać. Gdyby nie skargi mieszkańców okolic naszego toru do 4X to w życiu nie dali by nam kasy.
dla zachęty dodam , że o ulegalnienie miejscówki walczyliśmy około 8 lat ....powodzenie w tym poje.banym kraju..... :evil:
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

myślę że aż takiej tragedii nie ma ;)
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
olek92
Posty: 4
Rejestracja: 20.03.2008 15:44:20
Kontakt:

Post autor: olek92 »

Mam do was jeszcze kilka pytan:
-co sadzicie o torze w Tomaszowie Lubelskim(takiej węższej wersji)
-czy w polsce są jakieś zawody dualowe i czy do takiego toru potrzebne jest wzniesienie czy na płaskim może być również dobry.
pozdrawiam
Dxx
Posty: 1372
Rejestracja: 23.09.2005 20:03:31
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Dxx »

olek92 zabiłeś mnie.

chyba nie powinno się porównywać torów na płaskim i na wzniesieniach bo to jednak nie ten sam sport :wink: a tak serio może być równie dobry, jednak wydaję mi się że chodzi Tobie o zawody na rowerach mtb które jednak są wskazane na torach z górki w dół na sztucznym ziemnym torze.

Zawody dual'owe w Polsce? Już raczej nie.

# Dual slalom/dual (DS) - zjazd parami po stromych stokach. Zawody odbywają się metodą pucharową - eliminowania kolejnych zawodników. Wygrany zawodnik przechodzi do następnego etapu zawodów zaś przegrany odpada. Czas przejazdu zawodników jest rejestrowany wyłącznie do celów statystycznych. W wariancie DS zawody są rozgrywane na wzór narciarskiego dualu - tzn. zawodnicy zjeżdżają po dwóch, równoległy i identycznych trasach. W wariancie DL zawodnicy zjeżdżają na raz po tej samej trasie - więc jest to w zasadzie sport kontaktowy, choć celowe spychanie oponenta z trasy jest zabronione. Zawody w dualu są rozgrywane zwykle na rowerach o "downhillowej" geometrii, ale nie posiadają one zwykle tylnego zawieszenia i posiadają maksymalnie uproszczoną konstrukcję, gdyż w tym sporcie najważniejsza jest niezawodność sprzętu i techniczne umiejętności zawodnika a nie możliwość osiągania jak największych prędkości.
# Four Cross (4X) - przypomina charakterem dual, ale na trasę jest wypuszczanych na raz po czterech zawodników, z których dwóch przechodzi do dalszych eliminacji. Trasy 4X są nieco mniej strome niż w dualu i mogą się nawet miejscami lekko wznosić, jednak jest to trasa technicznie trudna - występuje duża ilość skoczni różnej wielkości - hopek, które znacznie zwiększają poziom trudności szybkiego przejazdu i nierzadko są przyczyną wypadków. Trasy są też znacznie szersze od tych w dualu, co umożliwia łatwiejsze wyprzedzanie i stosowanie rozmaitych taktyk. 4X jest bezpieczniejszy od dualu i przy tym bardziej widowiskowy, a same zawody trwają dwa razy krócej przy tej samej liczbie zawodników. Wszystko to powoduje, że 4X stopniowo wypiera dual. Od 2002 r. UCI zaprzestało przeprowadzania serii zawodów Pucharu Świata w dualu i zastąpiło je właśnie Pucharem Świata w 4X.

(źródło wikipedia)

Kalendarz imprez na ten rok:

http://www.hcfr.pl/readarticle.php?article_id=44
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
arnoldspec
Posty: 216
Rejestracja: 04.07.2005 14:50:52
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: arnoldspec »

,Na niemieckiej wikipedi jest to ciekawiej wytłumaczone:) Kto potrafi niech sobie przeczyta. np: Rower do 4x powinien mieć max 2,3 opony;p
http://www.pinkbike.com/photo/?op=list&function=myphotos&photouserid=144418
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »


,Na niemieckiej wikipedi jest to ciekawiej wytłumaczone:) Kto potrafi niech sobie przeczyta. np: Rower do 4x powinien mieć max 2,3 opony;p
no cos ty... nie gadaj... 2.3 to juz za duzo ...2.1 albo 1,95 nawet. Tyle że u nas wszyscy zakładaja kapcie nadwymiarowe nie wiadomo po co .
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
olek92
Posty: 4
Rejestracja: 20.03.2008 15:44:20
Kontakt:

Post autor: olek92 »

dzięki za wszystkie odpowiedzi. czyli podsumowując ten temat na płaskim teranie/ lekko pochyłym lepiej wybudować 4x niż dual który wyginą. Jak będę wiedział coś konkretnego od władz miasta podziale sie ta wiedza z wami.
pozdrawiam
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

teren do 4x i dualu to jeden pies bo to to samo tyle ze różni się formułą ... a na płaskim najlepiej racing.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
arnoldspec
Posty: 216
Rejestracja: 04.07.2005 14:50:52
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: arnoldspec »

O zakresie widelca też jest napiosane: 80-140

szczerze to nie wiem kto ma więcej niż 110
http://www.pinkbike.com/photo/?op=list&function=myphotos&photouserid=144418
Dxx
Posty: 1372
Rejestracja: 23.09.2005 20:03:31
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Dxx »

arnoldspec napisał:
O zakresie widelca też jest napiosane: 80-140

szczerze to nie wiem kto ma więcej niż 110


a wg mnie max to 100... :roll:

Powinno się jeździć na sprzęcie który pasuję pod indywidualne upodobania/potrzeby a nie pod to co ktoś gdzieś napisał. Tyle na ten temat 8)

A co do opon całkowicie się zgadzam... tylko ciii niech jeżdżą na klockach.
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

Dxx, czytajcie wikipedie to daleko zajdziecie :D

jak juz chcecie sie dokladnie wgryzac w tematyke dyscyplin to uwzględnić należy rozdział na dual i dual slalom. Dual jest dokładnym odpowiednikiem 4X (lub raczej na odwrót) tyle że oczywiście jedzie 2 zawodników, natomiast Dual Slalom jest analogią slalomu na desce - czyli kazda para zawodników jedzie 2 razy zamieniając się torami i liczy się suma obydwu czasów każdego zawodnika - więc wcale nie jest on mierzony dla celów statystycznych.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość