Strona 2 z 3

: 19.04.2008 14:10:11
autor: kar0l
ArthurGreen Bezobsługowy pewnie nie jest, ale myślę że do awaryjnych też nie należy. Nie wiem czy ktoś w Polsce miał styczność z tym systemem, więc o bezpośrednią opinie może być trudno. Z pomocą przychodzą chyba tylko zagraniczne fora.

: 19.04.2008 16:49:19
autor: ArthurGreen
Ceny nowego Sainta:

RRPs are in line with previous:
68/73mm cranks - £119.99
SS/GS rear mech - £79.99
Rear shifter - £44.99
Front mech - £29.99
Brakes - £119.99 each

Odchudzone tak sobie.. Korby 100gr lżejsze, tył "zmeiniacz" 250gr

Więcej na:

http://www.gravity-slaves.co.uk/?a=448

: 20.04.2008 18:54:42
autor: milkman
te sainty to są na 08 czy 09 ??

: 23.04.2008 07:51:45
autor: ArthurGreen
milkman[/b - masz w linku.. Oczywiście 09.. Że przerzutka się zmieni to można było się spodziewać.. Troszkę mnie zaskoczyły te 4 tłoczki w brake'ach, pomimo tego, że Shimano miało już w ofercie tego typu stoper..

Kilka nowości na 2009 - jak widać mamy już karbonowe korby z "masowej produkcji".. Szkoda, że cena już nie koniecznie dla "mas" ..

http://www.pinkbike.com/news/2009SRAMPr ... Otter.html

: 23.04.2008 07:55:40
autor: Zaborowski1
ArthurGreen widać że zostało ci we krwi obniżanie masy roweru jak za czasów jazdy w XC... Ja czasami czytając te posty niewiem czy to forum rowerów DH czy XC... Bo już wszędzie chcecie mieć karbon...

: 23.04.2008 08:02:48
autor: ArthurGreen
Zaborowski1 - nie napisałem, że chcę mieć karbon.. Co do odchudzania, to po prostu da się zauważyć, że taki trend jest teraz.. Ja korby mam jedne z cięższych na rynku, więc z XC raczej mało wspólnego... Rower też 18 z hakiem kilogramów..

Trzeba się pogodzić z tym, że to materiał przyszłości i coraz więcej komponentów karbonowych będziemy mieć.. Nawet na RM jakąś ramę HT widziałem..

: 23.04.2008 08:13:39
autor: Zaborowski1
ArthurGreen no ale już bez przesady... Nie jest to jakoś możliwe żeby wszystkie komponenty były z Carbonu... Napewno będzie duuużo rzeczy , ale jednak nie wszystko może być z Carbonu...

: 23.04.2008 08:20:03
autor: ArthurGreen
Wiesz Zabor, może i nie wszystko (łańcuch, napęd), ale skoro już obręcze do MTB mamy karbonowe..

Na bank coraz więcej będzie tych komponentów.. Jak widać ludzie pozbyli się zahamowań do np: karbonowych kierownic w DH/FR..

http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=200926

Jak widać w temacie, ludzie odchudzają nawet Glorki..Taka moda i tyle..

Btw: 18.2 kg Glory.. Już całkiem przyzwoicie.

: 23.04.2008 08:45:25
autor: Zaborowski1
ArthurGreen w sumie to ja bym się tak czy tak bał , ale może już za niedługo się na takową przesiądę....

: 23.04.2008 11:00:39
autor: Spaced
ArthurGreen co do swietenej wagi to bym nie przesadzał bo 303 to jedna z ciezszych ram na rynku ;)

: 07.06.2008 05:05:37
autor: lipski
Ładne to "badziewie" - nawet bardzo...

Obrazek

: 07.06.2008 09:17:25
autor: piotrex
ArthurGreen a ja mysle ze materialem "przyszlosci" jest raczej tytan,z bardzo prostego powodu-carbon zeby byl naprawde odpornym na uderzenia punktowe musialby byc czyms powleczony,czyms twardym.a to juz bez sensu.a tytan mozna ladnie wycieniowac przy zachowaniu sztywnosci i twardosci.

: 07.06.2008 10:14:25
autor: Spaced
piotrex mam carbonowa kierownice. Zaliczyła pare mocnych "punktowych" uderzeń. Jest mocno porysowana. Nic sie z nia nie dzieje.

Tytan ma ten problem, ze jego obróbka jest cholernie trudna. Pogadaj z pierwszym lepszym tokarzem to zrozumiesz, ze tytan to baaaardzo daleka przyszłość.

Ja jestem ciekawy jak bedzie ze skandem i czy moze ramy w przyszłosci beda produkowane tak > http://www.pinkbike.com/photo/1963110/ < (Odlew ;) )

: 08.06.2008 14:46:14
autor: tooFATtoRIDE
kar0l pisze:ArthurGreen Bezobsługowy pewnie nie jest, ale myślę że do awaryjnych też nie należy. Nie wiem czy ktoś w Polsce miał styczność z tym systemem, więc o bezpośrednią opinie może być trudno.
Ja miałem 06 Yeti 303 przez kilka miesięcy i mogę powiedzieć że nie ma żadnego problemu z ich systemem zawieszenia opartym na szynie.
Wszystko zależy od tego czy dbasz o rower. Ten system wcale nie wymaga więcej niż każdy inny system. Jedyna rzecz, która dochodzi do normalnego smarowania roweru wygląda następująco:
Mała strzykawka z smarem litowym, sa dwa porty do smarowania, wciskam trochę smaru, kilka kompresji zawieszenia, wycieram nadmiar smaru. Koniec.
System smarowania w taki sposób, że smar wypiera wodę i inne zanieczysczenia z systemu. Jakieś 5 minut więcej, ja z zasady dbam o moje rowery więc robię to przed każdym dniem w górach.

Jeżeli chodzi o sztywność mogę powiedzieć jedynie, że będąc dość cieżkim (trzy cyferki na wadze) jedyny brak sztywności to koła, żadnych problemów z ramą. Poza tym cała dyskusja o sztywności ram nie bierze pod uwagę tego, jak duży wpływ na odczucie sztywności mają koła.

Sprzedałem 303 kilka dni tego, nowa rama już dojechała - 08 Yeti 303.
Rama się zmieniła, inny kształt elementów, hydroforming, łożyszka tylniego zawieszenia są teraz lepiej chronione, rama jest lżejsza (chociaż ciężka niż większość lekkich ram DH ale z moją wagą to jest nawet zaleta - nie boję się o żadne pęknięcia).
Powiem tylko tyle, nowa rama jest poprostu zaj.... :D

: 08.06.2008 14:55:37
autor: Spaced
tooFATtoRIDE wiesz dla niektórych nawet dodatkowe 5min to kupa roboty. Najlepszy rower powinien być bezserwisowy (dlatego marz ma taka dobra opinie i dlatego troche nie rozumiem zajawki na virtuale w pl )

: 08.06.2008 15:20:51
autor: tooFATtoRIDE
Spaced pisze:tooFATtoRIDE wiesz dla niektórych nawet dodatkowe 5min to kupa roboty. Najlepszy rower powinien być bezserwisowy
Dlatego też nigdy nie piszę, że Yeti 303 jest najlepsze.
Jest zaj..., niekoniecznie najlepsze

: 12.06.2008 05:12:09
autor: lipski
Specs:

14,77KG!!

Session 88 frame, polished, size L (BB shaved down to 73 to use the XT cranks), Fox DHX 5.0 shock with 450 lb ti coil spring

Rock Shox Boxxer WC, Sunline direct mount stem

Bontrager Duster (Rhythm) 28mm wide rims, 32 hole, King Earl Hubs, Big Earl 2.5 Kevlar tires, Stans rear, tube front

XT cranks with MRP carbon chainguide, Crank Brothers Acid 2 pedals (steel)

King Earl alum bars (full width), King Earl alum seat post, silly light racer saddle

Avid Juicy 7's (203 F, 185 R), XO drive train, 11-26 9 speed cassette

Coraz bardziej mi się podoba ten rower !!

: 12.06.2008 09:09:16
autor: Spaced
Na takim setupie 3/4 rowerów do takiej wagi zbijesz. Opony single ply. Koła AM. Duzo czesci xc.

: 14.06.2008 15:17:20
autor: lipski
Fajne testy robią:

Obrazek