Strona 2 z 2
: 02.10.2008 18:22:29
autor: XXX
kurde myslalem ze travisy to praktycznie bezawaryjne amory a z tego co widze to tez maja sporo wad;/ nowe marcoki sie sypia... travisy sie sypia troche lipa... nie wiem jak wy ale ja odnosze wrazenie ze kiedys byly lepsze amortyzatory... teraz robia masowke zeby jak najtaniej i jak najwiecej i takie sa efekty...a kiedys liczyla sie jakosc nie liosc...takie moje zdanie
: 02.10.2008 18:25:47
autor: Digas
travisy sie tak nie sypią, tylko modele 2006 miały wadliwą serię, zresztą nie tylko w travisie. pamiętacie akcje jak manitou w niektórych modelach 2006 na swoj koszt naprawiało tłumiki? bo były seryjnie zjeb**e. Travis widać też był wtedy "niedorobiony". Może to wina fabryki - nie wiem. ale 2007 są znacznie stabilniejsze

: 02.10.2008 18:31:31
autor: Noldorek
I tak nigdy nie Kupie nic innego

to rocznik 06... nie słyszałem o wadliwej serii...może jest to akurat taki jeden...amortyzator pracuje przepięknie...i dobrze ustawiony jest bardzo...liniowy...ja na trasie mogłem zawsze liczyć na 16cm super liniowego skoku

potem już ktoś musiał tłumić

A wiec ktoś mi zapoda jakieś konkrety

?
: 02.10.2008 18:51:31
autor: Spaced
Noldorek a myślałeś zeby do jakiegos sklepu z mechanicznymi partsami pójsc z tłumikiem i pokazac typom to moze powiedza ci co do wymiany i czy to maja? Bo czasem te typki dobry odpał techniczny maja

: 02.10.2008 18:58:00
autor: Noldorek
Też mi to przeszło przez myśl...ale problem jest taki...ze tam się trochę więcej rzeczy rozpadło

jakaś sprężynka poszła i te blaszki nie wiem skąd...znaczy się wiem...ale nie wiem jak dokładnie maja być na tłumiku

: 02.10.2008 19:30:38
autor: Mawet
Noldoreka w jakich okolicznościach poszedł Ci tłumik? Słyszałem że intrinsic z 2006 potrafi się rozsypać kiedy amor sporo pracuje, tłumik się rozgrzewa i nagle amor dostaje mocne uderzenia np. przez dropa. Ponoć w 07 naprawili ten problem.
: 02.10.2008 20:09:23
autor: Noldorek
hmm...wytrzymał Stożek...potem 3 dni w Kasinie...a poszedł na trasie przy domku

na hopce ja wiem...może 2 m a spadasz z 05.m tak ze...hehe...wstyd xD?? czy talent ??
jutro zadzwonię do wig wam-a...napisałem żeby się co nieco dowiedzieć do manitou...zobaczę co z tego będzie...bo nie zdziwię się jak się bardziej opłaci kupić w stanach u producenta;/
: 02.10.2008 21:00:07
autor: Noldorek
No wiec trochę się wyjaśniło

Nieźle...dostałem odp w ciągu 2 h

A wiec tak...Answer Manitou nie rozprowadza tych części...wiec choćbym się posrał nie dostane ich w PL...czy nawet europie...no i w stanach tez raczej nie....napisałem do nich...czy jest możliwość zakupienia u nich tego...czy choćby całego tłumika... (dobra...teraz odpowiadali 10 minut... tłumik moge kupić u polskiego dystrybutora ) a tym czasem... jakieś inne pomysły ??
Spaced rozwiń swoja myśl...jaki sklep masz na myśli ?? jak pierwszy raz go rozkręcałem....to kumpel pow ze wygląda jak tłumik z duro ?? może tą niebieska cześć da się z DURO przełożyć ?? tylko czy one faktycznie są tak bardzo podobne ?
Edit... wiem zapomniałem edytować ;/
: 03.10.2008 19:51:46
autor: Roman_Maxx
Moim zdaniem to wygląda to tak:
- śruby w mostu były niedociągnięte i bez Loctide (zabezpiecza przed odkręcaniem) i dlatego się pogięły
- elementy plastykowe w tłumiku Travisa są do dostania w Plusie w Wawie ale rozwalone są ponieważ albo było za mało oleju albo wlano jakiś "erzac". Jeśli zalejesz Travisa olejem syntetycznym o gęstości do 5W, to wytrzyma on więcej od ridera (oczywiście wymiana oleju co 50h).
I jeszcze jedno, amor nie myśli za właściciela o serwisie i jak kto dba tak ma!
: 03.10.2008 20:17:59
autor: Noldorek
Roman_Maxx pisze:I jeszcze jedno, amor nie myśli za właściciela o serwisie i jak kto dba tak ma!
Dlatego mój travis przechodził wymianę oleju w tłumiku a z kąpieli co 3-4 miesiące
Spokojnie...o travisa dbałem dlatego odpłacał mi się zajefajna i przyjemna praca

Nic nie jest wieczne

No pomyśle nad tym sklepem w wawie

dzieki za info
Roman_Maxx
: 03.10.2008 20:32:32
autor: klexuh
Noldorek pisze:Dlatego mój travis przechodził wymianę oleju w tłumiku a z kąpieli co 3-4 miesiące
dosc rzadko... PELNY serwis, czyli olej z tlumika + kapiel powinno sie robic najmniej raz na 2 miechy...
: 03.10.2008 20:36:09
autor: Noldorek
Zależy tez chyba ile kto śmiga?? u mnie to była wystarczająca częstotliwość

Są tacy co tam w ogóle nie zaglądają...i potem maja na co narzekać

: 03.10.2008 20:49:57
autor: klexuh
Noldorek ja tam raczej czesto nie smigalem.. a po 1,5 miecha w kapieli jest tyle syfu ze szkoda gadac.. ;] tym bardziej ze do tlumika wchodzi tylko 100ml oleju.. a do kapieli samochodowy, wiec nie jest to jakis straszny wydatek.. ^^
: 03.10.2008 22:25:13
autor: Noldorek
no wiem

ale tak jak pisałem...dbałem o niego

przyznam ze on zasysa syf

no wiec...mówicie ze ten niebieski bajer mogę kupić:D no to chyba muszę do nich zagadać:) i nie bd tak źle
Aha

i ja do tłumika lałem 145-6ml oleju

ale to kwestia ustawienia amora pod siebie...teraz jak porozbierałem amor...to się w tuning pobawię...trochę szybszy powrót by się przydał :)i to się da zrobić...tylko trza się dobrać to tłumika:)
Manitou Travis TRIPLE PROBLEMY !
: 04.10.2008 15:19:19
autor: Roman_Maxx
Noldorek zadzwoń w tygodniu do Darka Skowrona który pracuje w serwisie PLUSa tel: (022) 644-29-02
: 04.10.2008 16:04:23
autor: klexuh
Noldorek Intrinsic leje sie CALY tlumik oleju... mi wychodzilo 100ml w wersji 180...
: 04.10.2008 17:52:09
autor: Mawet
klexuhnie prawda, nie zalewasz całego kartusza intrinsic, tylko do wysokości zawodu IFP Intrinsic. Inaczej mówiąc, wkręcasz tłumik kompresji i od spodu kartusza (oczywiście tłumik odbicia musi być wykręcony)zalewasz go do pełna. Efekt jest taki że właśnie do wysokości tego zaworu jest olej a nad nim powietrze.
: 04.10.2008 18:14:17
autor: klexuh
Mawet no proste... moze troche zle to napisalem.. ^^
: 04.10.2008 20:59:34
autor: Noldorek
Roman_Maxx Wielkie dzięki ziom

na zawodach zgłoś się do mnie po piwko xD!!
No....ja dziś z nudów rozebrałem tłumiki na drobny mak xD juz wiem jak to działa xD teraz będzie zabawa...albo to spierdolę albo będzie miodzio xD