Jaki amor do Krossa Signa FR1/

Slopstyler
Posty: 1273
Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Slopstyler »

Może jakieś Super T. Np to z 04 http://www.allegro.pl/item369693254_mar ... 70_mm.html :) Ewentualnie nowiutki Junior T 06 od gregorio :) http://www.allegro.pl/item364224697_mar ... _2006.html
Wedlug mnie obydwa nadają sie do Signa całkiem całkem. :)
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=10861186
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Ja bym pomyślał nad rst r1. Koledzy w Przemyślu macali stormy i mówią że naprawdę fajnie to chodzi (a porównanie mają do 66 rc i rc2x). Nie jest to nowa konstrukcja, kto się interesuje wie że to amor praktycznie z 2000r. I ma regulacje, w przeciwieństwie do juniora (choć nie powiem aby mi w jurku 04 była potrzebna- działa jak trzeba).
Naprawdę jakbym teraz kupował mocno bym się zastanowił czy brać w tej samej cenie używanego juniora czy nowe rst.
mrutbdg
Posty: 524
Rejestracja: 31.03.2007 23:04:06
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gdansk
Kontakt:

Post autor: mrutbdg »

Tez macalem rst r1 i wyglada i pracuje calkiem dobrze. Ale pytanie co z wytrzymaloscia? Bo nikt tego jeszcze chyba nie testowal przez dluzszy czas... Wg mnie warto zaryzykowac z rst r1 bo rst to jest solidna firma tylko ze ma taka sobie opinie z powodu ******* skaczacych na amorach do xc...
Demo 8 2010 BoXXer Race
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

Sam kupuje R1 tylko ze dopiero około 20 czerwca wiec zdam wam całą relacje z jego testowania.
SeraaX o co chodzi z tym ze konstrukcja praktycznie z 2000r.??
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

już o tym pisałem wcześniej :

jak dla mnie to fajny amor i nie istnieje od wczoraj. To ma już parę łądnych lat, R1 było u nas wcześniej niedostępne, a wcześniej było praktycznie identyczne rst rapide hill, tez go oczywiście nie było :]
I jest takie jakby rozwinięcie alfalfy hill (czy wcześniej alfalfa xl od 2000 ) tamten miał kąpiel, ale ważył przez to kilogram więcej (i tak wolałbym mieć pełną kąpiel, ale cóż -taka decyzja producenta) no i xl miał dośc kiepskie uszczelki, hill lepsze.

http://www.mtbr.com/reviews/2008_forks/ ... 0293.shtml
http://www.mtbr.com/reviews/2006_front_ ... 6951.shtml
http://www.mtbr.com/reviews/2005_front_ ... 4542.shtml
http://www.mtbr.com/reviews/Front_Shock ... 1552.shtml
jak widać r1 jest bardzo podobne do alfalfy '00. Jedynie co to zrezygnowano z pełnej kąpieli (i zyskano na tym prawie kilo wagi) i zmieniono kształt dolnych goleni
(ale to dopiero w 2007 bo w 2006 w rapide hill dalej były prawie identyczne )
Półki i górne golenie to właściwie cały czas to samo - nikt nigdy nie narzekał na ich wytrzymałość. I ogólnie alfalfy zarówno jedno jak i dwupólki (tak jak storm i r1) miały zawsze bardzo dobrą opinię.
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

Dzięki SeraaX
Szkoda ze te wczesniejsze RST nie byly na naszym rynku,zyskały by opinie i byly by stosunkowo popularne gdyby cena nie byla zbyt wysoka.
Teraz R1 musi sie przebic przez nasz rynek :)
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
ramzess_lodz
Posty: 214
Rejestracja: 07.05.2007 17:41:12
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Kontakt:

Post autor: ramzess_lodz »

A marzocchi Super T 04 qr20? Później zmienie rame na B1 Woodbumble i do fr/lekkie dh bedzie super ;p Chyba ;p
GG. 7664078.
Pisz!
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

będzie ok, teoretycznie 04 jest gorszy od 03, ale raz ze rok młodszy, dwa- ma reguloane półki, co mi się bardzo podoba.

ale czemu zmieniać na b1? dla mnie to kiepska rama
piasta 165/12, pakiet 100 i skoku 150mm :] przerost formy nad treścią.
Dla mnie 150mm skoku to zdecydowanie za mało do fr (o ile Twoje fr nie równa się moje enduro).
Jak dla mnie optymalnie było by ok 200mm i taką ramę mam zamiar kupić. I najchętniej pod pakiet 73mm, i piastę 135/10 (albo 150/12, ale na pewno nie 165). Po co mam sobie życie utrudniać jak dobre komponenty już mam.
ramzess_lodz
Posty: 214
Rejestracja: 07.05.2007 17:41:12
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Kontakt:

Post autor: ramzess_lodz »

SeraaX to jaka rama w tej cenie będzie dobra? Ta mi się bardzo podoba bo nawet fanie wygląda. http://www.pinkbike.com/photo/1491609/ tu masz fotke. Nawet fajna. A czemu 165/12 jest zła? Jaka inna rama jest fajna(tego typu, tej konstrukcji za tą cene).
GG. 7664078.
Pisz!
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

A co do amorka to zrobisz jak chcesz, Super T 2004 to bardzo dobra opcja dzieci HSCV tylko trzeba znalezc go w bdb stanie :).
Popatrzcie sie koledzy, R1 na pieknej ramie prezentuje sie idealnie:) Golenie miodzio :)

http://img382.imageshack.us/my.php?imag ... rstyt3.jpg

Co powiecie??
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Cubus5 ja zawsze mówiłem ze to konkurencja do 888, a nie juniora. I że teraz mocno bym się zastanawiał czy wsiąść jurka '04 czy nowe r1.
Nie wiem czy bym się nie zamienił nawet w tym momencie :)

ramzess_lodz wiem jak wygląda mi sie po prostu nie podoba
z fajnych ramek w tej cenie jest od groma ciekawych używek.
najwięcej na ebayu UK np:
http://cgi.ebay.co.uk/Schwinn-Yeti-DH8- ... dZViewItem
http://cgi.ebay.co.uk/coyote-dh3_W0QQit ... dZViewItem
http://cgi.ebay.co.uk/Tomac-MOAH-Downhi ... dZViewItem
do 300 funtów można kupić ramę w bardzo dobrym stanie, znacznie wyższej klasy i najczęściej juz z dobrym damperem, czasem kołem i jakimiś pierdołami w stylu korba, pakiet napinacz
coyot z vanillą ostatnio był za 200, yakuza kumicho z czymś za 280.
Azonic eliminator po piaskowaniu i z nowym lakierem piecowym, nowymi łożyskami, tulejkami i romicem double po serwisie za niecałe 300
ja przeglądam to z ciekawości zęby poznać rynek, bo będę kupował coś na przełomie wakacji.
I albo będzie to używka z uk (bo nie chce się pierdzielić z cłem, a tak to wyjdzie to samo co bym zamawiał przez kogoś ze stanów) albo nówka (mam jedną ramkę na oku, też nie z Polski :) )
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

siemka.

do niedawna jezdzilem jeszcze na signie fr 1 z Rock Shox'em Pro Deluxe (190 mm montazowe). waze niecale 70 kg, wiec wjebalem do niego sprezyne 450 i chodzil jak maslo. jedynym tego mankamentem byla smieszna ilosc skoku, ale nie skakalem na nim dropow. dawal rade na wszystkim, poczawszy od plyniecia po korzeniach i kamieniach a na progresywnym ladowaniu z chopek skonczywszy.

co do amora do w kolejnosci w nim mialem:
duro - geometria do uphillu.
Z150 - lepiej, ale do enduro max
Junior T - praca zajebista, ale nadal za stromo i zbyt nerwowy jak dla mnie
888 RC z normalnymi polkami - ideal.

do tego obydwa kola 26". caly rower wyszedl okolo 21 kg i zmieniam rame tylko dlatego ze po prostu zakatowalbym ja niedlugo. wygladalo to tak:

http://www.pinkbike.com/photo/1984917/

mam nadzieje ze moja opinia przyda sie na cos, pozdro.[/url]
maros19
Posty: 49
Rejestracja: 11.08.2007 19:19:32
Kontakt:

Post autor: maros19 »

=disbrainer= ile masz centów od uszczelki do dolenej polki? tak z ciekawosci pytam bo ja w moim super t mam polki jak najwyzej i przy 170mm skoku mam tam 21cm i chcialbym to tak mniej wiecej porownac z 888. dzieki
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

=disbrainer= to wychodzi z juniorem podniesionym na max (ma ~575mm wtedy) i kołem 24" wychodzi to samo
Ty masz damper 190/50 ustawiony na wyższa dziurkę? Pewnie na niższej opona tarła o podsiodłówkę
Wiesz ile masz teraz skoku na tyle ? 127mm (zakładając to co napisałem wyżej, bo ks ma tłok 55mm
Dlatego dla mnie jedyne słuszne koło do signa to 24"
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

seraax tak, zdazalo mi sie kilka razy dobic opona o podsiodlowke, wiec u***em przelotke od przedniej przerzutki i odpowiednio ustawilem damper. na eksperymenty z kolem 24 mnie akurat nie bylo stac, a teraz juz nie ma sensu;) damper mialem ustawiony na wyzsza dziurke, bo przy wstawianiu go w dolna, zachaczalo pokretlo regulacji dobicia (obrocenie dampera tez nie wchodzilo w gre, bo tulejki nie pasowaly inaczej, ale tego tlumaczyl nie bede).

maros19 ja juniora mialem wysunietego na 19cm, bardziej balbym sie juz. 888 mialem (i bede mial nadal) na 20,5-21cm.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

=disbrainer= to co podałeś do niczego się nie nadaje, bo nie ma tak samo wysokich dolnych goleni jak 888. Było by wiadomo dopiero jak podasz odległość od mocowani koła do dolnej miski sterów.
Co to ustawienia to na serio lekka lipa mieć tak różny skok na przodzie i tyle.
Ale jak sie nie da to się nie da, w sumie masz signa 16" i masz mniej miejsca (a przelotki to i ja nie mam :) ) przynajmniej geometria jest lepsza niż u ludzi z damperem 216 i kołem 26"
wtedy to katastrofa
ramzess_lodz
Posty: 214
Rejestracja: 07.05.2007 17:41:12
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Kontakt:

Post autor: ramzess_lodz »

SeraaX ja się troche boje kupować z UK, bo nie wiem czy przyjedzie, jaka szybka będzie wysyłka no i będe musiał chyba w Polsce zapłacić w funtach a nie zł.
Co do b1 to podobno dobra rama takie słyszałem opinie.
GG. 7664078.
Pisz!
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

SeraaX przekonywal Cie nie bede, bo nie widze powodu. jak pisalem, rower po prostu plywal po wszystkim (mozesz zapytac tych co mieli okazje na nim pojezdzic). zalezy tez co sie chce z ta rama robic. ja osobiscie wolalem miec mniej skoku i lepsze geo, ale nie katowac jej na dropach damperem 216 i katami jak nieszczescie, bo i tak poszlaby sie szybko j**ac. aha, moj sign to 17" ;)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

=disbrainer= ja tylko napisałem ze dla dampera 200mm i koła 24 można mieć to samo. I wtedy więcej skoku. BO dal mnie sign ma i tak za mało na pewno bym tego nie zmniejszał. Al;e to Tobie ma pasować nie mi ;)
a co do 17ki - popatrzyłem czarna, to od razu założyłem ze 16" hehe. A w sumie to chyba nie jest oryginalny czarny
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości