Strona 2 z 2

: 09.07.2008 21:26:47
autor: doktorxtr
Ups
Czarny scenariusz: uszczelki do tych tłoków(porysowanych ? ) są nowe??
jak nowe uszczelki to tłoki do wymiany bo nówki są pokryte warstwą teflonu i ich niespolerujesz papierem ,jedyne wyjście to poteflonować od nowa lub nowe tłoki zakupić a co do wężyka to nowe sainty mają inny gwint i niepasują do starych przewodów (nowe to M8*0,75 stare to M6*1,25) niepasują nijak.
Jak masz jeszcze inne pytania to wal śmiało :)

: 10.07.2008 10:05:12
autor: Utaasz
No więc uszczelki są nowe. Klamkę Sainta mam chyba 2006r to nie będzie pasować ? To lipa z tymi tłoczkami.... Nie mam pojęcia gdzie mogę to poteflonować na nowo. Rowerowy.com ma tylko mniejsze tłoczki na stanie. Będę musiał coś wykombinować.

: 12.07.2008 08:49:40
autor: doktorxtr
Witam
Można zamówić redukcję u tokarza(zakład prywatny za $$ )z M8*0,75 na M6 wkręcaną w klamkęi połączyć stary przewód do nowej klamki.
Więc masz klamkę Saint Shimano i chcesz je złączyć z Grimecą SyS 12.
Odpowiadam Ci tak ---- TO NIEMOŻLIWE
z prostej przyczyny Shimano używa olej mineralny i spuchną w korpusie uszczelki od Grimecy ,będą do śmietnika.Jak zalejesz dotem4 to rozwalisz klamkę Sainta
!!!!
Sugeruje odstawić SYS 12 i zakupić jakąś używkę z 2 ręki do kompletu sainta korpus + przewody hydrauliczne i poczekać na dostawe w rowerowy .com uzupełnić braki w tłokach i uruchomić ja na docie i opylić do ludzi.

: 12.07.2008 09:11:07
autor: doktorxtr
SYS 12 to już przeszłość
teraz rządzą monobloki (z jednego kawałka aluminium frezowane korpusy)
wyjątek to Magura Gustaw odlewany monoblok.
Shimano w 2009 roku wypuści Sainta na 4 tłoki skręcanego śrubami jak Grimeca
zrobi w ten sposób 2 kroki w tył do konkurencji.Podobny korpus już zrobił Hayes Stroker Ace na 4 tłoki monoblok,i Hope Mono 4,Mono 6 etc. :shock:

: 12.07.2008 11:41:44
autor: XXX
dokladnie teraz HITEM wśród hamulcow jest MONOLITYCZNY zacisk....
teraz ta technologie stosuje juz wiekszosc znanych producentow...
Shimano Hayes...
jedynym wyjatkiem jest Avid ktory jeszcze ma korpusy skrecane srubami...
dziwny jest tylko fakt ze Shimano i Hayes dopiero w 2008r zrobili monolityczne zaciski a HOPE robi je od 2004r chyba o ile pamietam a jesli nie to od 2005r na 100% bo mam takie...

a co do tematu to ja bym sobie odpuscil naprawe tej grimeci i zakupil jakis hebel...bo tloczki tez pewnie sporo kosztuja a hebel dosc stary i uzywki sprawne mysle ze po 200zl chodza max a ty za naprawe pewnie ze 150 wybulisz wliczajac to co juz wymieniles....albo wiecej bo przewod Goodrige jest drooogi...

: 12.07.2008 14:44:30
autor: Utaasz
doktorxtr, nie broń boże :). Ja chciałem założyć przewód Goodridge do Shimano Saint/Hone. Dobrze wiem o tym że Dot rozwali uszczelki w Shimano :) Naprawdę nie mam już kasy na nowego hampla... więc chciałem odratować tą Grimecę. "Jeszcze" tylko tłoczki i będzie sprawna (bo w sumie wymieniłem w niej wszystko :)). Mam jeszcze jedno pytanie. Nie mam nijak poteflonować tłoczków ale mógłbym je pochromować. Czy to zda egzamin ?

XXX, tak nawiasem mówiąć to wybuliłem na naprawę ok. 300 zł :) Nowe klocki, koszyczek na klocki, tarcza, uszczelki, przewód Jagwire, przewód Goodridge..... Już mnie hói strzela ale jestem bliski końca :) I hope so...

: 12.07.2008 22:08:30
autor: doktorxtr
Witam
Na teflon niemożna nałożyć chromu,a zdzierając teflon na czyste aluminium też
shimano nałożyło na aluminium w przerzutkach przednich nikiel lecz nie wiem jaką technologią można spróbować poxipolem te rysy potraktować i jakoś wyruwnać lecz niewiem czy to się uda :(

: 12.07.2008 22:22:12
autor: ace08
witam

a czy moze ktos w was rozbierał juz klamlkę od SYS-12 ???? chodzi mi konkretnie o wymianę uszczelek na tłoczku w klamce ? nigdy tego nie robiłem a nastała chwila serwisu :-))

jak tak, to czy może podzielić się tą wiedzą ze mną ?? co jak się odkręca, jak sie zabrać do tego ?? w jakiej kolejności ??

będę z góry wdzięczny :-))

pozdr

: 13.07.2008 19:27:19
autor: doktorxtr
ups
znowu sys 12- same remonty muzeum :(

: 13.07.2008 19:52:56
autor: doktorxtr
Lecz trzeba pomóc
demontujesz klame z kiery odkręcasz all z klamy .Po pierwsze wciskasz klame na zgrubieniu dzwigni po środku jest mała śrubka( imbusik,impulek)luzujesz ją .
Jak poluzujesz to można wybić sworzeń( od dołu) łączący klame z częścią ruchomą dzwigni.Po wybiciu sworznia dzwignia wisi na śrubie popychacza trzeba ją wykręcić z dzwigni 2mm imbusem.Po wykręceniu zdjąć dzwon uszczelniający z gumy i zostaje zdemontować zabezpieczenie typu omega Simmering.Specjalnymi szczypcami sciskamy te zabezpieczenie i wszystko wychodzi pod wpływem siły sprężyny zamontowanej osiowo w klamce (średnio silna sprężyna).Wtedy wymieniamy co potrzeba(dzwon,tylna uszczelka, tłok,etc.)składanie to odwrotna operacja tylko trzeba wszystko wyczyścić i posmarować dobrym smarem.Wszystkie metalowe powierzchnie cierne, nie uszczelki .Uszczelki na oliwke tylko wcisnąć.
To już szkic ogólny jak coś niekumasz to pisz.
UFF :mrgreen:

: 13.07.2008 20:48:03
autor: Utaasz
doktorxtr, e tam muzeum :) Jak działa to jest naprawdę zajebisty hamulec :D Miałem okazję się o tym przekonać na zjeździe jak już udało mi się podpompować klamkę <lol> Ja myślę że po wymianie tłoczków oraz uszczelek w klamce (dzięki za opisanie:) ) będzie sprawna i będę się nią długo cieszył :) Pod koniec sezonu zmienię klocki na Goodridge'a i będzie fajnie :) A tak wogóle to chciałem Ci podziękować za pomoc bo cholernie mi pomogłeś, gdyby nie Ty to pewnie Grimeca wylądowałaby na śmietniku :)

: 14.07.2008 18:07:55
autor: ace08
doktorxtr dziex za pomocne uwagi. jednak mam problemi. po zdjęciu zabezpiecznia - tego simmeringu nic mi samo nie wyskoczyło !!! i teraz nie wiem, czy mam te bebechy wypchnąć jakim szpikulcem od strony gdzie montuje sie linkę i śrubkę ???

: 15.07.2008 07:38:41
autor: doktorxtr
Witam
Polecam złamaną szpryche i wypchnąć te części :twisted:
" z poradnika małego destruktora " :idea:

: 31.07.2008 20:13:08
autor: promo
Witam,
Mam małe pytanie dotyczące grimeci s8. Otóż czy po naciśnięciu klamki ze zbiornika wyrównawczego ( z tej pierwszej małej dziurki) powinna się wydobywać fontanna dota?

Mówię o otwartym zbiorniku, moja grimeca cierpi na brak kompresji (wymienione uszczelki, brak rys na tłoczkach, wszystko szczelne) a mimo to klamka zapada się i po chwili hamowania siła zanika. Hamulec jest na 100% odpowietrzony, podejrzewam więc, iż pierwsza uszczelka na tłoku klamki (ten grzybek) puszcza płyn.

: 31.07.2008 20:33:20
autor: ace08
hej promo

u mnie tak się nie dziej. mam na przodzie sys-12 i na tyle sys-8.
po otwarciu zbiorniczka i naciskaniu klamki dot nie chlapie na lewo i prawo. jedynie co, to uciekają malutkie bąbelki powietrza - pewnie jakies pozostałości po "niepełnym" odpowietrzeniu.

pozdr

: 31.07.2008 20:37:55
autor: ace08
a już tak jak jestemy przy grimecach to mam pytanie.

w jaki sposób można spowodować aby klamka (dźwignia) miała mniejszy skok ??
moja "łapie" tuż przy końcu, a druga klamka zaraz po lekkim naciśnięciu.

czy jest tam gdzieś jakaś regulacja skoku ?? czy moze jest to zależne od innych czynników, np stan klocków, złe odpowietrzenie ??

pozdrower

: 31.07.2008 20:55:31
autor: promo
Moim zdaniem to wina różnej odległości klocków od tarczy.