Strona 2 z 3
: 17.09.2008 20:37:42
autor: Bombell
No tak z tytanową osia to sie nie dziwie

cena tez pweno by powalila

Mi tam narazie nic z NSa nie poległo i będe chwalił. Bo naprawde sporo rzeczy rozwaliłem ale Ns nigdy nie zawiódł.
: 17.09.2008 20:51:33
autor: Steel2
Jak się przesiądziesz na coś lepszego to od razu wyczujesz gdzie tkwi różnica ( u mnie zmiana kierownicy z NS na Sunline była "lekkim" szokiem, a w końcu to tylko kierownica. Główna różnica tkwi w sztywności )
: 18.09.2008 14:26:32
autor: dirtzone
W koncu NS zrobil cos co powinni co roku robicz:
czesci w czarnym macie ;]
: 18.09.2008 21:10:05
autor: rosa
i ciagle bez fula... ******* na maxa...
: 18.09.2008 22:21:25
autor: erenes
Steel - nie interesuja Cie ramki, z zewnatrz sa niepozorne, ale niekazdy wie ze nie ma w nich NIC katalogowego. Rury sa wieokrotnie cieniowane i to nie zwyczajnie a 3D. total custom.
co do badan i projektow - nie wszystkie czesci sie bada laboratoryjnie, ale ram dziesiatki i to od dluzszego czasu. Zebarne wyniki pomagaja wesprzec caly proces ulepszania konstrukcji, sprawdzic wykonanie, wykryc jakies nieprawidlowosci, rozwijac customowy tube-set.
Quarka lzejszego nie chcielismy, zadnych bajerow typu jedna sruba na sterowej czy 4 srubki 4 czy 5mm na kierze. To jest most do ciezkich zastosowan i ze srubkami 6mm (zmiana z 7mm niestandardowych) jest okay. waga nie jest zla i wytrzymalosc zachowana.
Pedaly udalo sie odchudzic, ale maja przede wszystkim mocna oske. Sa zbudowane dookola oski. Nie ma w nich pustej przestrzeni miedzy korpusem i oska. Sa plaskie bo tak chcielismy, dlatego maja 2 male lozyska. Wiadomo ze nie beda tak mocne jak pedaly grubosci 30mm, ale mysle ze spokojnie wytrzymaja. Sam testuje a jestem katem pedalow. Zepsulem ostatnio 8 par plastikowych odyssey i kilka par roznych pedalow na kulach i maszynach. Co do HT w tej fabryce robi kilku producentow, ale osobiscie nie lubie ich osiek - pogialem po duzych 3 skokach (10 minut). Pedaly magnezowe z Ti oska ktore pokazujesz nie nadaja sie do katingu. Tytanowa oska oczywiscie jest slabsza niz stalowa, magnez koztuje wiecej. Oski od HTI pogiel np. Bobo ktory pedaly kupil na allegro (2 tygodnie jazdy street na plaskim, bunnyhopy i rotacje, zadnych gapow na plaskie, techniczna ladna jazda). Dla mnie najwazniejsza byla oska - bo mam dookola siebie wszedzie pedaly - popsute
Rotary - nowa grupa piast jest duzo mocniejsza niz poprzednia i ma dobra wage. Sa totalnie customowe i mozemy o nich podyskutowac
co do kier - jest nowa Proof z Alu7075 lepsza niz dotychczasowe kiery. Ma customoe przez nas zaprojektowane cieniowania oraz lagodny promien giecia.
co do katalogosci tez mozemy podyskutowac

pozdro.
: 19.09.2008 10:54:55
autor: Steel2
O sztywniakach dyskutować nie będę, bo to naprawdę nie moja bajka.
Jak piasty wyszły okaże się w praniu, choć ja już NS nie kupię by sprawdzić
Kierownicę można sprawdzić szybko. Jaka siła jest potrzebne do 5 stopniowego ugięcia ( przyłożone w odległości 35 cm od środka )?
: 19.09.2008 16:58:55
autor: erenes
dobra ale jak sie ma sztywnosc kierownicy do jej pekania lub zginania sie? Do tego jak ma sie sztywnosc do roznego rodzaju pekniec - z jednej strony pekniec od zmeczenia materialu a z drugiej pekniec od mega dropow na plaskie (od impactow)??
Pytam - bo mam kolegow ktorzy uzywaja kier z roznych serii alu 70xx uwazacjac ze jesli sa elastyczne - to wygna sie, ale nie pekna - bo niby 'pracuja'. Ale wogole nie wazne dla nich jest jaki to konkretnie stop tak jakby nie roznily sie miedzy soba charakterystyka. Byle by bylo 70xx - nie interesuja sie czy dany stop jest bardziej 'kruchy' niz inne etc. Pozatym kazdy producent moglby teoretycznie napisac sobie co chce..i kto by to sprawdzil...Nikt z bajkerow nie sprawdzi rowniez pochodzenia rur jesli czesc producentow nie ma o tym zielonego pojecia - a wlasciwie to wcale nie interesuje, biora co daje fabryka, nie zadaja pytan. Inni robia w danej fabryce wiec zaklada sie ze jest ok. A skad maja wiedziec ze jesli dana rura sie skonczy, to czy dostawa do fabryki przyjdzie z innego zrodla? Szczegolnie w przypadku firm ktore wogole nie bywaja na Tajwanie i nie maja tam swojego czlowieka od QC. A moze dostawca rur cos pomiesza i fabryka nawet nie wie? Wiec jakie ma to znaczenie dla przecietnego rajdera? Wg mnie zadne.
co do sztywnosci - dam znac za jakis czas czy jestem w stanie to sprawdzic.
: 19.09.2008 17:46:43
autor: Spaced
Steel2 test nie ma sensu bo przeciez kiera z roznych materiałow i w roznych technologiach bedzie zachowywac sie inaczej.
erenes co do sciem ze stala to nikt powazny sie w to nie bawi bo jakby wyszła sciema to firma zostaje z lepsza opinia niz karpiel w stanach...
: 19.09.2008 21:11:18
autor: erenes
nie mowie nawet o zadnych sciemach. Wez przyklad malej firmy ktora zamawia ramy stalowe. Nawet nie wie jakie sa. Zamawia Cro-mo. Daja cro-mo a nie hi-ten. Ale nie wiadomo jakie cr-mo. Jak sie znaja to skumaja czy ze szwem (tfu!) czy bez. Wolalbym hiten bez. Dalej producent rury. Dla wiekszosci nie ma znaczenia .. wiedza ze fabryka skads bierze, nie zadaja pytan. Przeciez bierze od tylu lat, inne fimry robia w danej fabryce etc.. generalnie wg mnie duzy procent malych firm nie ma zielonego pojecia z czego i u kogo i jak robione sa rury do ich ram. Jest nawet duze prawdopodobnienstwo ze w przypadku jakies wpadki, pomylki, niedogadania nigdy nie wyjdzie ze cos jest wspawane odwrotnie, lub ze jedna rura jest nagle inna niz miala byc (ma inne scianki etc). Za malo takich ram jexdzi by jedno pekniecie przesadzilo o czyms.
: 20.09.2008 00:07:49
autor: Steel2
Spaced mowa o podobno lepszej kierownicy Proof ( jak dobrze zrozumiałem ) i o parametry tej kierownicy pytam.
Każda porządna firma wyrywkowo sprawdza swoje produkty. Zmiana materiału natychmiast by w takich testach wyszła ( takie testy odbywają się w odpowiednio wyposażonym laboratorium, do tak prostej sprawy jak kierownica wystarczą testy czysto mechaniczne ).
ernes > jest coś takiego jak punkt w którym kierownica pęka. I nie zależy od tego czy jest miękka czy nie, to czysto sprawa materiału. Co do zmęczenia, to zasada jest prosta, po każdym poważnym wypadku ( i to nawet gdy kierownica się nie wygnie ) lub po 1 sezonie kierownicę się wymienia.
Pytam akurat o ten parametr bo łatwo ocenić sztywność kierownicy, a to była główna bolączka poprzednich roczników. Przydał by się jakiś wybór w szerokościach, wysokościach i kątach ale to już zupełnie inna kwestia ).
: 20.09.2008 16:24:05
autor: erenes
Obecne kiery 2008 to: stalowe districty- 660mm szerokosci, 4 stopnie upsweepu i 7 backweepu. Low 60mm, High 85mm wysokosci, oraz aluminiowe Hanabero i Jalapeno - po 700mm szerokosci, 70mm wysokosci, 5 stopni upsweepu i backsweep 7 stopni.
Na 2009 rok kierownice alu Jalapeno i Habanero - bez zmian w geo. Trafily do grupy komponentow nazwanej 'Fundamental'. Pozostale grupy to "Trail_Master" oraz "Pro_Street". Stalowe Districty zostaly totalnie przeprojektowane - pod wzgledem cieniowan, geometrii, giecia. Ta sama zostala tylko nazwa.
Tak wiec mamy 3 nowe kiery: 2 Districty 2009 ('low' i 'high') oraz kiere Alu Proof (wysokoscia pomiedzy Districtami - ja ją sobie nazwalem 'mid'). Czym sie roznią? Wszystkie maja teraz 710mm szerokosci, 4 stopnie upsweepu oraz 9 stopni backweepu (wiecej) - co szczegolnie jest wygodne przy wiekszej szerokosci. Mi od dawna przeszkadzal za maly backsweep w Districtach wiec cialem je jak najkrocej. Nowe stalowe kiery mam dluzsze prawie o ok. 8cm i jest ok
*District Low - wysokosc 2.5" (stal)
*Prof - 3" ride (alu)
*District High - 3.5" wzniosu (stal)
co do luków (giec kier) sa przez nas wybrane i zaprojektowane. Sa duzo lagodniejsze niz w poprzednich latach. Lagodniejsze luki = mocniejsza kiera. Pozatym taki trend. Chodzi o wyglad. Jednak nie tylko. Jako ze lubie czasem pojexdzic na wezszych kierach - zostawilismy mozliwosc przyciecia kierownic. Luki mimo ze lagodne sa upchniete do srodka kierownicy zeby mimo tego ze zajmuja wieksza czesc kiery zostawic troszke dluzsze proste kawalki pod gripy i klamke. W stalowej kierze dodane sa na srodku kierownicy male naciecia ktore stosuje sie w bmx zeby lepiej trzymal sie mostek - pomagaja tez ustawic rowno kierownice

: 21.09.2008 19:05:16
autor: rosa
erenes a powiedz mi... doczekamy sie wkoncu fulla? bo szczerze to glownie to mnie interesuje;)
: 26.10.2008 04:13:27
autor: erenes
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ C A P I T A L ' 0 9 ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▀ NS Capital 09 (2.09kg=4.60pounds) + NS 09 Rns fork (light, low a-c, short rake) + Wtp headset with that ugly looking spacer (actually functional for mtb)
▀ Solid lite stem + NS District the wide bar 09 (3.5'x28' = 89mmx710mm) with big relaxed radius bends + Edwin/Sesason grips
▀ F: NS Rotaty hub 10mm bolt-on <200g R: 'unbranded' 3 pawls 10t LHD, Sun S-type mtx rims, DT swiss spokes.
▀ Holly Rollers 1.85 (waiting for KHE mac2 24')
▀ straight & new Powerbites + 9th pair of OdsyPC + 510hx + ?United 23t.
▀ Fit post, Odsy Senior_1, S&M clamp.

: 26.10.2008 10:02:19
autor: Sokół
Roman_Maxx Jakbyś nie zauważył, to jest to temat o kolekcji NS'a na 2009 rok, a na zdjęciach jest jej część.
: 28.10.2008 00:29:09
autor: Bombell
AlanCK pisze:To jest forum poświęcone DH a jak NS chce sie zareklamować to niech sobie wykupi baner na stronie a nie śmieci na forum robi...
Nie tylko, wejdź sobie na strone główną i zobacz co na niebieskim pasku pisze: "DH-zone.com : Downhill, freeride, 4cross, dirt" a więc napewno są tu osoby zainteresowane nowościami na nowy rok i w tym celu ten temat został założony a nie reklamy. Jeśli Cię to nie interesuje nikt nie każe ci tego czytać.
A tak de facto to jakiej ramy obecnie nie miał chińczyk w rękach

taka rzeczywistość.
: 28.10.2008 10:43:50
autor: nikom
ludzie wyluzujcie troche, nie wiem za bardzo o co sie klucicie...? autor tematu ma prawo do zalozenia takiego topicu... jak to kogos nie obchodzi to niech poprostu nie pisze.. ?
Roman_max - daj ludziom spokojnie pogadac, odnosze wrazenie ze temat Cie nie interesuje i od razu go besztasz...
: 30.10.2008 17:37:04
autor: B_Barczul
Genralnie nie lubie NS'a procz Suba. No ewentualnie kiedys Aerial zagosci u mnie w korbie
: 05.11.2008 22:02:56
autor: wozniak
wiadomo już kiedy pojawią się owe częsci??
: 05.11.2008 22:08:03
autor: Bombell
Dla zwykłych śmiertelników pewno koło marca. O ile żadnych strajków znowu nie będzie.