Strona 2 z 3

: 28.09.2008 21:40:37
autor: Noldorek
Już w roku 99 była przerzutka sterowana radiem Mektonic...w tym samym roku powstał pierwszy bomber(drop off) na oś 20mm z jedną półka.
Teraz jest czas virtuali...i ten kierunek się będzie rozwijał....tylko musi projektantów ponieść fantazja :) Tak samo karbon...z nim się da wiele jeszcze zrobić....kiedyś o tym było...w F1 robią z niego skrzynie biegów...a w rowerze by się nie dało ?? na pewno na łańcuch działają mniejsze siły. Amortyzacja cały czas idzie do przodu...Ciekawe jaka będzie za 10 lat...jak nawet za rok będzie o wiele ciekawsza :) koła 26" muszą przetrwać wszystko :) No i jakie będą oponki...miękkie przy hamowaniu twardsze...i nie zdzierające się...marznie xD ale za 10 lat może realne??

: 28.09.2008 22:49:52
autor: Michal4X
motomysz pisze:Ja czekam na "CZASOSPOWALNIACZ", łykasz tabletkę i masz bullet time w oczach Razz
Ileż to może mieć zastosowań Wink wie każdy kto grał w MaxPayne'a Razz
hmm fajnie by bylo miec takie tabletki, ale zobacz.. gdy byly by jakies zawody te tabletki byly by bez sensu bo kazdy by jechal praktycznie idealnie a roznic w czasie moze by nie bylo a jesli by byly to minimalne.. z drugiej strony zwiekszylo by sie bezpieczenstwo..
ale powiedzmy za te 10 lat to juz nie bedzie to samo co teraz czy nawet 2-3 lata temu.. bedzie moim zdaniem "za idealnie".. ehh..

wystarczy spojrzec jak w/w Formula 1 rozwinela w niecale 60 lat swojego istnienia do dzisiejszego dnia.. kiedys przy wypadku kierowca konczyl smiercia albo powaznym kalectwem, a teraz? wystarczy przypomniec sobie wypadek Roberta z tamtego roku w USA, moze nie bylo z nim za dobrze ale przezyl.. dobra koncze historie F1 :P


pzdr

: 28.09.2008 22:50:03
autor: Szakall
cos mi sie wydaje ze za 10 lat nic juz nie bedzie bo w 2012 ma byc koniec swiata :twisted:

: 28.09.2008 23:39:04
autor: Noldorek
Obrazek
Oby ta przyszłość nie wyglądała tak :roll:

: 29.09.2008 00:03:39
autor: Spaced
Noldorek akurat ten rower oprócz obrzydliwego wygladu jest całkiem niesamowity. Fajny pomysł na zawieszenie, carbonowa rama, gearbox, swietna geometria.
Gdyby nie finansowe kłopoty firmy to juz bym zbierał ;)

: 29.09.2008 00:16:39
autor: Noldorek
Hmmm...pojadę ostro :) Napisałem ,,Oby ta przyszłość nie wyglądała tak ''
No wiec...nie napisałem nic na temat...oby ta przyszłość nie miała fajnego zawieszenia...nie była z karbonu...nie miała gearbox-a czy też świetnej geometrii xD
Nieche by ona była BRZYDKA :(
PEACE Spaced

: 29.09.2008 00:20:21
autor: Spaced
Noldorek ja sie nie pienie tylko tłumacze. Bo rower brzydki jest jak noc to prawda ale jesli przyszłosc bedzie duzo lepiej jezdzic to wszystkie ramy moga jak penisy wygladac :P (bo lahar nie wiem czemu ale troche mi to przypomina :P )

: 29.09.2008 00:27:34
autor: Noldorek
No tak....tak samo jak HONDA...rower dla mnie tak brzydki ze w tym kryje sie jego piękno i magia... ten rower ma to coś... Obrazek
A mimo wszystko...może wyglądać lepiej...Obrazek
Wersja dla SAMURAJA Obrazek
no i ostatnia http://www.pinkbike.com/photo/2449492/ ??
Czy je w Japonii rozdają w pudełkach z płatkami śniadaniowymi ?? czy jak ??

A co do przyszłości...czekam na nowe...ciekawe zwieszenia...szkoda ze Yeti zmieniło tak bardzo 303 :(

: 29.09.2008 01:41:46
autor: ArthurGreen
Noldorek - o gustach się nie dyskutuje, ale RN01 zawsze była dla mnie "miszcz" i ślicznotka..

Łudziłem się, że kiedyś będę posiadaczem... Niestety :(

Może zacznę kupować japońskie płatki śniadaniowe :?:

btw:

Czy to nie jest piękne ??

Obrazek

: 29.09.2008 03:23:47
autor: jasiek_krk
wiem że to gearbox miedzy innymi czyni RN01 niesanowita rama ale imho w wersji bez gearbox'a prezentuje sie rownie ciekawie

Obrazek

co powiecie ?

( sorry za little offtop)

: 29.09.2008 05:16:30
autor: ArthurGreen
jasiek_krk - tylko że to nie RN01, tylko Empire..

Też w sumie technologia przyszłości, bo odlew.. Ale o tym było już na forum..

Obrazek

: 29.09.2008 07:57:36
autor: off_road
A wg mnie przyszłość to połączenie garboxa + wał kardana w tym momencie takie rozwiązanie już się pojawiało ale jest w powijakach.
Generalnie dobrze zaprojektowany system tego typu zapewni 100% bez obsługową jazdę, szczelnie zamknięty, hermetyczny, nie wymagający serwisu i zmiany oleju.

Większość samochodów już nie wymaga zmiany oleju w skrzyniach biegów, więc taki system byłby zakładany i śmigałby całą żywotność roweru bez jakiejkolwiek obsługi :)

Być może też przeniesienie elementu hamującego czyli tarcza + zacisk w okolice gearboxha a dla czego?
Żeby zmniejszyć masę nieresorowaną tak samo jak próby przeniesiania elementu hamującego w kołach samochodów w okolice dyferencjału z tego samego powodu :)

Ogólnie coś takiego tylko lżejsze, ładniejsze i z wałem kardana :)
Obrazek

: 29.09.2008 15:07:05
autor: Noldorek
off_road pisze:
A wg mnie przyszłość to połączenie garboxa + wał kardana w tym momencie takie rozwiązanie już się pojawiało ale jest w powijakach.
Zgodzę się...ale do tego oczywiście jakiś wypasiony virtual :)
Ciekawe o ile wydłużyło by żywotność amora zastosowanie choćby potrójnych uszczelek...wiem ze waga wzrasta, ale te parę gram ?? Możę kiedyś na to wpadną :P

: 29.09.2008 15:31:21
autor: Spaced
Noldorek jak na razie obecne systemy virtual maja swoje zalety i wady wiec jednozawiasy (szczególnie te nisko umieszczone) maja swoje miejsce na rynku i mysle ze beda je miały jeszcze przez długi czas. Nie ulegaj marketingowi tak łatwo.

: 29.09.2008 15:44:38
autor: Noldorek
Hmmmm mi chodzi o virtual-e...nie tak jak mamy dziś...zazwyczaj 4 punkty obrotu :) tylko może jakieś połączenie patentów jak w yeti w virtual...zawsze odpowiedzią jest masa...ale wiele przed nami :) No oczywiście nie przekreślam jednozawiasów :)

: 29.09.2008 16:23:45
autor: wymiot8
jesli chodzi o jednozawiasy, wydaje mi sie ze orange znalazlo ten najodpowiedzniejszy punkt obrotu, wiec tu juz jakichs wielkich odkryc nie bedzie, a virtuale kryja jeszcze wiele opcji...

: 29.09.2008 16:46:27
autor: Spaced
wymiot8 odkryć wielkich nie ma ale projekt mozna doskonalic. Zreszta co do topowych 1 zawiasów to mysle ze sunn był przed orangem ;)

: 29.09.2008 18:08:18
autor: wymiot8
Spaced mysle ze sprawa dosc sporna, moze zalezy kto jaka prace woli ;)

zeby nie bylo off'a to powiem ze ja stawiam na carbon, mam do niego wielkie zaufanie i sadze ze wytrzyma katusze w dh... oczywiscie chodzi o ramy ;)

: 29.09.2008 18:28:01
autor: Spaced
wymiot8 dokladnie. Sam mam kiere z tego materiału i biorac pod uwage jak jest porysowana i potłuczona to wszystkie pojekiwania sceptyków o podatkosci na uszkodzenia mechaniczne nie maja sensu.