Strona 2 z 2
: 17.10.2008 18:52:42
autor: lazik
no dobra ale co mialo by sie z srodku lagi ubrudzic??
no ale spróbuje tak zrobic, a ile oleju ma byc tam wlane?? i jaka gestosc oleju pod wage 70kg?
: 17.10.2008 19:08:26
autor: klexuh
lazik pisze:no dobra ale co mialo by sie z srodku lagi ubrudzic??
....
oddaj go lepiej do serwisu...
: 17.10.2008 19:39:37
autor: Furmek
lazik
po pierwsze lepkosc charakteryzuje olej do amortyzatorow a nie gestosc
co do ustalenia wartosc jest problem, ja lalem piątke i bylo git, zwlaszcza ze zakres regulacji wartosci tlumienia powrotu jest w tym modelu wrecz fenomenalny
co do ilosci, to jest zamkniety system i niemozna sobie mniej lub wiecej nalac, bo amor niebedzie dzialal, jak nie jestes sam w stanie ze schematu wydedukowac jak to dziala (polozenie plywajacej membrany w tlumiku wzgledem aktualnego ugiecia) to naprawde sobie daruj.
W skrócie masz poprostu pecha, amor nie jest jakos bardzo popularny, i jest bardziej skomplikowany w budowie niz powiedzmy Marzocchi DJ. Jeszcze jak bys zadal wlasciwe pytania mysle ze niektórzy pokusili by sie o odpowiedź...
: 17.10.2008 19:49:51
autor: lazik
no ale ile powinno byc oleju w tym??
: 17.10.2008 19:55:02
autor: Furmek
Humm w mililitrach Ci nei powiem, ale oleju musi byc na tyle zeby:
- przy calkowicie scisnietym trzpieniu do tlumika jego koniec (en wewnatrz) niedotykal do membrany i jednoczesnie membrana nieopierala sie o scianke zamykajaca komore powietrzna
Caly trik polega na tym zeby podczas pracy zawieszenia membrana caly czas maiala swobode ruchu
nalezy dodac jeszcze ze amor trzeba po zlozeniu napompowac (ja zapodawalem 100 - 150 psi) pompka do amorow niezbedna i oczywiscie w komorze z olejem niepowinno byc powietrza bo tlumienie przestanie dzialac (to co wlasnie obserwujesz)
: 17.10.2008 19:55:51
autor: Steel2
Tu w ogóle rozumiesz co ludzie do Ciebie piszą i co chcesz zrobić ?
Furmek pisze:co do ilosci, to jest zamkniety system i niemozna sobie mniej lub wiecej nalac, bo amor niebedzie dzialal,
Tu masz konkretną odpowiedź.
Nie masz zielonego pojęcia jak to ma działać. Może zacznij od zrozumienia metody działania widelca to i od razu 99% Twoich wątpliwości się rozwieje
: 17.10.2008 22:08:35
autor: XXX
lazik wez idz do serwisu bo nie masz pojecia o serwisowaniu zadnego amora a co dopiero zamknietego kardridża....
sam tego pewnie nie zrobisz bo nie jestes w stanie tego zrobic bo nie masz o tym pojecia..
idz do seriwsu zaplac pare zl i niech ci to zrobia fachowcy...
P.S. idz do dobrego serwisu ktory serwisuje amory typu RS Marzocchi itp... bo w zwyklym rowerowym to albo ci nie zrobia albo rozkreca nasmaruja uszczelki i skreca a oleju nie wymienia bo tez nie wiedza jak :P