Strona 2 z 2
: 15.11.2008 11:33:07
autor: mozartt
groochas tam napewno jest platforma, a to, że jest na zewnątrz widelca eliminuje konieczność pompowania azotem, bo chłodzenie jest dobre, przez co charakterystyka pracy widła pzostaje cały czas taka sama. Jeżeli wszystko jest zamknięte w jednym cartridge'u to grzeje się na maxa. Poza tym jeżeli zbiornik jest na zewnątrz banalnie prosto można wstawić regulacje szybkiej i wolnej kompresji.
: 15.11.2008 12:48:05
autor: re5pect
moim zdaniem zbiorniczki obok lagi to przyszłość dal amortyzatorów. Za pare lat praktycznie każda licząca się marka będzie oferowała model z jakim "cudem" typu zbiorniczek. Może to tylko moja wizja?
: 15.11.2008 13:29:32
autor: off_road
re5pect niekoniecznie

zbiorniczek w damperach powstał, żeby przy zwiększającej się długości montażowej móc zmieścić tam regulacje
W przednich w tłumikach jest na tyle dużo miejsca, że np. RS Psylo ma takowy zbiornik wyrównawczy wewnątrz tłumika. Kto rozbierał ten dokładnie wie o czym mówię
Ze względu na bardzo dużą ilość miejsca w przednich nie ma potrzeby wyciągania ich na zewnątrz lagi

dla tego tylko BOS chapnął się na takie "fabryczne" rozwiązanie.
: 15.11.2008 15:26:32
autor: mozartt
off_road rozbierałem psylo, XC, SL i nie natknąłem się na żaden zbiornik. Zbiornik jest po to, aby w nim poruszał się tłok oddzielający powietrze od oleju. Już wyżej napisałem dlaczego jest na zewnątrz. Co do zbiorników w damperach to nie są po to, aby zmieścić regulacje, bo weź np. Romica. To jest platforma, która powoduje zmiejszenie efektu "bujania", nurkowania podczas hamowania itp.
: 15.11.2008 16:54:11
autor: off_road
mozartt a tłok dociskający olej to niby co? tylko tam zamiast skompresowanego powietrza jest zastosowana sprężyna...
W każdym zamkniętym tłumiku musisz zrobić system wyrównujący objętość oleju po wejściu tłoka. W psylo olej jest w 100% oddzielony od powietrza więc dodatkowy tłok ze sprężyną trzeba zaliczyć jako zbiornik wyrównawczy...