Strona 2 z 3

: 12.11.2008 15:08:16
autor: Aram
Niewiem jak micheliny, ale z Intensami dużo osób ma problemy (wyskakuja z obreczy). Mialem kiedys 909 i jezdzilo mi sie podobnie jak na maxxisie 60a. Ogólnie maxxisy 40 i 42a lepsze jak dla mnie. :wink:

: 12.11.2008 15:31:35
autor: kona1994
Mm pytanie bo szykuje się do zakupu opon , na zawody po polsce. Do 200 zł para , i najelepiej <1kg . Myśle nad minionami P + P 42a 2,5 , dały by rade ? chodzi mi o ściganie się więc myśle że niskie opory w miare małe i trzymanie dobre to miniony będą?

: 12.11.2008 16:11:59
autor: Aram
jak maja byc na kazde zawody to lepiej minion na przód 2,5 i roller 2,5 na tył to bedzie bardziej uniwersalne.ale te opony to ci wyjda ponad 1200g jedna.

: 12.11.2008 17:19:50
autor: ArthurGreen
Ja śmigam na Minionkach DHF/R 42a i niestety tył nijak się ma do jakości przedniej opony.. Teraz dokupiłem "fronta" 42a i powędruje on na tył.. Gorsze hamowanie, ale moc _w zakrętach..

Mam intensy FRO, Intrudery, Nokiany Gaza, Continentale Diesel i IRC Kujo.. Sporo firm, ale jednak MaXXis najlepszy...

Continental kompletna porażka!!

Najbardziej uniwersalną oponą (mówię o nawierzchni suchej), to HighRoller..

: 12.11.2008 17:25:16
autor: BorDH
Dzieki aram widzialem jak jechales po prostu bajka ... ;-) Nic tylko podziwiac i uczyc sie od ciebie .. :) Pozdro

: 12.11.2008 17:58:07
autor: Michal4X
a moze ktos sie wypowie na temat panaracera fire fr 2,4 i nokian gaza?? :P bo tylko piszecie tu o maxxisach i miskach :P

: 12.11.2008 18:15:19
autor: Vergil
Ja śmigam na Intense'ach 909 ExDc Lite i w życiu nie zgodze sie ze są gorsze niż Maxxisy z mieszanka 60a - Nie tak dawno mialem komplecik takowych i na suchym było w porzo, ale wystarczyla niewielka ilosc blota zeby zaczynaly sie mocno slizgac.

Po tym jak mój High Roller poległ w boju, przesiadłem sie na Intensa i nie żałuję. Oponka w miare uniwersalna, na błotku i liściach trzyma calkiem niezle, a na suchym moim zdaniem cód miód. Od siebie - polecam Intensa.

: 12.11.2008 19:45:00
autor: Aram
Całkiem sie z tobą nie zgodzę, Intense 909 to opona przeznaczona na mieka nawierzchnie na której jeszcze daje jakoś rade ale i tak słabo w porównaniu do maxxisa.
Ale na twardej trasie wo gole nie trzyma. Na lekkim błocie i lisicach wmiare ale jak jest twardo to nie wyrabia. Nie wiem jak jezdzisz (czy sie scigasz) ale wszyscy jeżdżący na intensach w zawodach maja problem z wyskakujacymi oponami.

: 12.11.2008 20:12:33
autor: nuri
Koledzy a czy ktoś miał jakieś doświadczenia z Tiogą Blue Dragon? Zainteresowałem się nią wstępnie, bo oprócz tego, że niedroga to jest lekka (734g)

: 12.11.2008 20:17:04
autor: Vergil
AramDH - oponek używam głównie w FR ale miałem okazje już je przetestowac w Myślonach i Kasinie (co racja to racja, za sucho wtedy nie było). Ale, jeździłem tez na nich na mocno zbitej, twardej nawierzchni (glina) i wg mnie jest dużo lepiej niz na High Rollerach 60a.

A Maxxis na błocie to ogólnie katastrofa. W błyskawicznym tempie sie zapycha i calkowicie przestaje trzymać (60a, 2.7 - jeździłem na nich 3/4 sezonu). Oponka typowo na suche warunki wg mnie.

: 12.11.2008 20:44:08
autor: Aram
No widzisz ale jednak dużo osób jechało na błocie w Kasinie, wisle na błocie (Sliwa, Perin). W wisle jechałem na rollerach i bylo spoko, w kasinie żałuje ze nie zmieniłem na rollery:(

: 12.11.2008 21:38:07
autor: Pucek_fr
Jezdziłem na Swampach 42 fajne ale na mokrym, na suchym nie dają rady, twarde miniony- nieporozumienie, miękkie nawet OK, Nokiany, Gazalodi Dual i NBX bez rewelacji, natomiast Panaracer fire FR mam juz 3 komplet i jestem baardzo zadowolony, szybko sie ścierają, ale przyczepność świetna w kazdych warunkach, nie licząc głębokiego lepkiego błota, przy takich warunkach dość słabo sie czyszczą, druga wada to dośc słabe ścianki ale sa na to patenty, jak dla mnie najlepsza opona na rynku, polecam każdemu wypróbować

: 13.11.2008 01:19:00
autor: yasiuuu
nuri miałem te oponki (blue dragon) w starej zjazdówce 26x2.5. Jak dla mnie chyba najbardziej uniwersalna opona. Nie śmigałem w nich na zawodach, tylko "rekreacyjnie" - na suche warunki idealna, na mokrej, twardej nawierzchni też się spisuje.

Drugi komplet tych opon 26x2.1 mam w XC - zaliczyłem Turbacz w błocie po kolana i byłem miło zaskoczony - oponka radziła sobie całkiem nieźle, ale nie ma co wymagać od niej cudów - w błocie nawet traktor ugrzęźnie;-)

Co do innych opon; HighRoller - na przodzie miałem dużo ponad 2 sezony 26x2.5 60a.
Tył 40a SlowReezaay. Jak do przodu nie mam zastrzeżeń, tak tyłem się zawiodłem pod względem trwałości - nie jezdziłem niewiadomo jak i gdzie, a opona zaczeła się pruć na ściankach (ponoć to cecha naturalna tych maxxisów). Później doszedl 42a SuperTacky - do niej nie mam zastrzeżeń. Jak dla mnie HighRoller jest jedną z bardziej uniwersalnych gumek.

Kolejna godna uwagi opona to IRC KUJO DH (Kevlar) - nie mylić ze zwykłym "gumiokiem IRC KUJO DH, bo ta druga to dziadostwo które powinno być montowane w "makrokeszach". Opona jak dla mnie spisywała się na korzeniach rewelacyjnie, problemy zaczynały się przy wilgotnych nawierzchniach. skali od 1 do 6 tak 4+ ;-)

do tego dochodzą różne kendy, nokiany itp - generalnie nie zachwyciły mnie niczym, więc opisywac nie ma sensu, zwłaszcza, że i tak prym wiodą Maxxisy z tego co tu cyztam;-)

: 13.11.2008 15:38:31
autor: Schodek
Opony DH zaczynają sie od 1000gr i polecam zwracać uwagę na te dane. jak opona ma 800gr to znaczy że nadaje sie do zabawy w bike parku a nie w klasycznym DH.

Swompthingi 42a to super uniwersalne opony dla leniwych !! można pociskać okrągły sezon na nich.
Idealne opony dla ludzi lubiących zjechać z utartego szlaku( trasy) w las. Idealnie sie sprawdzają w naszych warunkach atmosferycznych ( lato słoneczne a w lesie mokro) liście,ściółka,mokre trawersy,wilgoć.
Odpowiednio nabite łądnie się rozwijają a miękka guma klei się do terenu. Ustawienie klocków dobrano optymalnie aby opory toczenia i przyczepność opony była komfortowa. Z własnego doświadczenia wynika że 3miesiace da radę ostro śmigać na nich. Tylko trzeba mieć odpowiednią technikę hamowania bo inaczej każdą oponę zamordujemy w 3 zjazdy.

Jak ktoś bije 3-4 atm w oponę to czemu sie dziwi że opona zle trzyma albo że klocki zrywa !!!

: 13.11.2008 21:04:40
autor: Michal4X
a wie ktos moze w jakiej mieszance jest panaracer fire fr bo nie moge w googlach znalesc..;/ ????

: 13.11.2008 21:48:16
autor: Spaced
Michal4X bodajze 55a albo 50a. Bankowo nie 60 bo wlasnie sobie jednego macam ;)

: 13.11.2008 23:18:55
autor: Prezes
może ktoś cos wiecej napisac o Intensach 909 ? bo nie wiem czy to kupić - najlepiej w porównaniu do Nokiana Gazzalodi - nie interesuje mnie tylko jako opona na mokre czy suche ale jako uniwersalna

: 13.11.2008 23:25:00
autor: Zaborowski1
Prezes Wiem ze Aram swojego czasu jezdzil na 909'tkach ale raczej dosc krótko. Ja jezdzilem z Intensów na kazdym modelu do DH (Spiky , Intruder, DH fro Lite) i moge powiedziec ze Intruder w sumie w kazdych warunkach da rade ale na twardej suchej ziemi lubi uciekac , DH Fro lite całkiem dobra opona tylko na suche , a spiky na duze błoto.

: 14.11.2008 06:43:12
autor: Vergil
Prezes - ja kilka postów wcześniej napisałem co nieco o Intensach , z tym że 909 Ex Dc Lite które, jakby nie było, są zrobione z całkiem innej mieszanki niż Fro.