: 20.11.2008 15:57:04
Ja tam znawca fizyki nie jestem ale z prostego przykladu ( zalpac kolo za os zakrecic i sprobowac przekrecic na boki) wiem ze im lzejsze kolo robi sie to latwiej
Moge sie mylic

Moge sie mylic

Tzn? Rider jest nieważki? Mieszkasz na księzycu or smtn?Acidusss pisze:Znowu mieszasz. Masę ridera i roweru jako całość to możesz rozpatrywać przy zderzeniu z samochodem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_performanceTwierdzenie, że przy 36 km/h 90% oporów pochodzi od oporów powietrza to bzdura. Dlaczego ? Nie chce mi się nawet odpowiadać idź w końcu na fizykę, bo piep#### jak potłuczony. Dopiero przy ok 50 km/h opór powietrza na płaskim wynosi ok 80% ( i to liczone dla szosowców ).
Jazda z góry powoduje rozrzedzenie się powietrza?W DH sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana:
1) nie jeździmy po płaskim
Jazda po wertepach powoduje rozrzedzenie powietrza?2) opory toczenia są dużo większe
Grawitacja powoduje rozrzedzenie powietrza?3) grawitacja nam pomaga
Pewnie Ci się powietrze rozrzedziło.uzurpator pisze: Wiesz, kiedy ostatnio jechałem ze Skrzycznego, to miałem rękę na klamce hebla. Aż taki był wpływ nie jeżdzenia po płaskim, oporów toczenia i grawitacji, że aby utrzymac 30/h (no lamma jestem) prawie ugotowałem hamulec.