Strona 2 z 3
: 26.02.2009 17:25:40
autor: off_road
A ja troszke zdementuję mit o nierozbieralności HSCV

W monsterze wszystko jest rozbieralne:
Wszystkie 3 tłumiki HSCV poniżej rozebrane tłumienie powrotu oraz dwa tłumiki szybkiej i wolnej kompresji:

: 11.03.2009 20:24:15
autor: darex
off_road, no nieźle, dobrze wiedzieć. Ale wydaje mi się że to się nazywa tłoki, a tłumiki są dwa (jako cały mechanizm w sklad, którego wchodzi cylinder, tłok, trzpień itd..).
: 11.03.2009 21:51:37
autor: off_road
off_road, no nieźle, dobrze wiedzieć. Ale wydaje mi się że to się nazywa tłoki, a tłumiki są dwa (jako cały mechanizm w sklad, którego wchodzi cylinder, tłok, trzpień itd..).
Tłok to jest element poruszający sie itd definiowac go można na milion sposobów. Ja używam stwierdzeń jakimi sie poslugują serwisy FOX-a oraz Marzocchi jeśli uważasz, ze to błędne z nimi polemizuj

Dla mnie dystrybutorzy/serwisy są wyznacznikami nazewnictwa danego elementu.
: 21.03.2009 20:05:50
autor: bottle
High Speed Compresion Valve
Najbardziej wyrafinowany tłumik w rodzinie Marzocchi to HSCV. To już nie jest tylko system otworków, przez które przeciska się olej. Stanowi nierozbieralny, sprasowany fabrycznie, metalowy kartusz uszczelniany o-ringami. Jego wnętrze skrywa wyrafinowany system cieniutkich blaszek, które w zależności od prędkości i kierunku przepływu oleju, a także stopnia ugięcia widelca regulują siłę tłumienia. Siła tłumienia płynnie zmienia się. Jest niewielka kiedy widelec pod wpływem małych nierówności szybko ugina się w początkowej fazie skoku. Pozwala jednak na błyskawiczne rozprężenie się widelca po to, by w razie nagłego potężnego ugięcia wykorzystać pełnię skoku. Siła tłumienia powrotu i kompresji rośnie gdy widelec ugina się wolno w połowie wartości skoku maksymalnego. Kiedy jednak prędkość uginania się rośnie, wartość tłumienia powrotu wzrasta zmniejszając siłę tłumienia kompresji, żeby bardziej gładko pochłonąć nierówność. Przy wysokiej prędkości uginania się wzrasta, a widelec cały czas ugina się grożąc dobiciem, blaszki zaworu automatycznie zwiększają siłę tłumienia kompresji żeby temu zapobiec. To prawdziwy mechaniczno-hydrauliczny komputer analizujący sytuację i dopasowujący do niej działanie tłumika.
: 24.03.2009 00:52:40
autor: darex
off_road, możesz im przekazać że się mylą, jeśli wszystko byłoby to samo w amortyzatorach to cięzko byłoby dojść do porozumienia.
: 24.03.2009 09:04:13
autor: off_road
darex pisze:off_road, możesz im przekazać że się mylą, jeśli wszystko byłoby to samo w amortyzatorach to cięzko byłoby dojść do porozumienia.
Nie jestem przedstawicielem tych marek więc czemu sam tego pouczenia im nie przekażesz?
: 26.03.2009 22:57:58
autor: darex
W moich kontakach z serwisem Marzocchi i Foxa ich słownictwo było jak najbardziej ok, takze nie widze powodu abym to ja ich pouczał. Sprawdz definicje tłoka i tłumika. IMHO robienie bez sensu offtopa.
: 12.07.2009 09:37:58
autor: kubabike
Jedno z niewielu zdjęć przedstawiających co jest w srodku tłumika marzocchi:
http://www.pinkbike.com/photo/2920647/
: 10.12.2009 15:18:24
autor: Marcin_DH
Witam, orientujecie się może czemu Marzocchi ROCO TST R 2009r. w czasie jego pracy PUKA ?, tak jak by by luz gdzieś ale to tam w środku puka.
: 27.12.2009 20:22:44
autor: ziper
A ile wlać oleju do dampera, roco coil r
: 03.01.2010 20:17:04
autor: rafal7005
Czy ktoś mi wyjaśni mit o pękających koronach m.in w Bomberze Z1 FR SL 03. Czy to tylko wada fabryczna i czy milimetrowe pęknięcia mogą się powiększać i przez to nastąpi poważne uszkodzenie amora?? Słyszałem coś że jak się wkręci śrubki w miejscu mocowania błotnika to pęknięcia nie powinny się powiększać czy to prawda??
: 16.02.2010 22:17:55
autor: Rokfor3ride
Szkoda że tak późno zalogowałem się na forum , chciałem jeszcze wrócić do tematu ilości oleju w goleniach. Moim zdaniem nie powinno się skracać ani utwardzać widelca poprzez zalewanie go większą ilością oleju , gdyż dochodzi wtedy do uderzenia hydraulicznego co wpływa negatywnie na uszczelki. Co do ciśnienia to możecie sprawdzić na przykładzie opon tzn. nabijcie np 2,5bar w opone górska 2,3 a to samo ciśnienie w opone szosową i zobaczcie jak się obie zachowują , poznacie odpowiedź kto ma racje w konflikcie.

: 25.04.2010 18:51:44
autor: Konioczynka666
Do mojego drop offa III przymierzałem już 3 rózne końcówki klucza nasadowego 12 mm i są za krótkie. POmysły?
: 30.06.2010 18:22:49
autor: ari
ok czytam i juz sam niewiem bo polemuzjecie jak co ma sie nazywac a ja zapytma wprost co zrobic zeby rcv z 2009 roku chodził szybciej wylac odrobine oleju ?
bo napewno nie napompowac bedz\ie twardy jak kamien wiec co mam zrobic zeby lepiej pracował ?
: 22.08.2010 13:56:57
autor: trombocyl
Mam problem ostatnio od dałem do serwisu amortyzator marzocchi drop off 4 130mm skoku były w nim wymieniane uszczelki.Po wymienieni uszczelek przez serwis amortyzator stał się bardzo miękki nawet po dopompowaniu go po dwóch dniach wraca do bardzo miękkiej formy.
Czego to o morze być wina
Re: Marzocchi - fakty, mity, porady
: 31.03.2011 19:35:28
autor: MrMichal97342
Mam pytanie.
Czy opłaca się kupić Marzocchi Drop Off Triple 170mm 2006r + piasta Novatec dh41sb 20mm (nowa). Koszt to 700zł. Amortyzator pracuje bardzo płynnie.
: 23.04.2011 20:55:59
autor: brooce
Czy do Marzocchi można używać Brunoxa Deo? Czy można je smarować Rock Shox Judy Butter?
Re: Marzocchi - fakty, mity, porady
: 09.07.2011 15:17:13
autor: Aln
Posiada ktoś amortyzator 55 TST2 bo u mnie coś stuka tłumik?
: 23.04.2012 19:00:10
autor: Mentos95
Ze swojej strony dodam ze w moich 55 RS z 2009r jest powietrzny tłumnik nierozkręcalny. Tak podaje producent i tak na nim jest napisane, choć słuchać jak przelewa sie w nim olej... w kazdym bądz razie nie mozna go rozkrecić i zmienic tego oleju, ale chodzi w miare fajnie
