kubabike A Ja powiem tylko tyle, że od obrania typu i modelu auta jaki chcesz kupić, do ROZSĄDNEGO jego kupna jest daleka droga i w między czasie przewinie Ci sie przed oczami wiele aut i radze wybrać to, które jest w najlepszym stanie.
Piszę rozsądnego, bo nie sztuką jest kupić trupa, nawet za 20k, do którego jeśli dołożysz nawet 5k napraw to i tak nie będzie jeździł jak powinien.
Auto nie powinno być kupowane przez laika, bo tylko sobie kosztów narobisz.
Tak samo nie myśl, że wydasz na auto 20k

i koniec bajki... takie głupie rzeczy jak wymiana filtrów, oleju na start to wydatek z 300 zł przy dieslu. Rozrząd przy dieslu to jakieś 700 zł za same części, no chyba, że będziesz ryzykował niewymienienie

Jakieś tam wycieraczki, pewnie jakieś car-audio też wstawisz. Dolicz oponki, które będziesz musiał kupić. Dobry zestaw to ok. 1000 zł. Pamiętaj, że zestawów masz 2 (zima, lato). Dolicz jeszcze 1,5k opłat jeśli kupujesz auto z zachodu. Dochodzą Ci koszty ubezpieczenia, ewentualnych napraw na start (czy to zawieszenie, czy to silnik...).
I to co wyżej opisane, jest naprawdę tym lepszym, tańszym scenariuszem
Chodzi tez o to, aby kupić auto DOBRE, nie mówie, że igiełka z salonu, ale dobre jak na auto 10cio letnie (bo mniej wiecej o takich tu piszą). Jest wiele czynników wpływających na stan auta.
Więc może lepiej określić AUTO do 15k ?
Reguła jest mniej więcej taka, żeby mieć dobre auto (czytaj igiełka znaleziona po pół roku poszukiwania auta po całej Polsce i zachodzie) to wydajesz te powiedzmy 15k i dodajesz 5k na starcie, wychodzi 20k. Przy sumie 20k, wyjdzie 25k.
Chyba, że kogoś cieszy auto takie jakie jest w dniu zakupu

Pozdr.