Strona 2 z 2
: 20.04.2013 13:37:43
autor: timon92
: 20.04.2013 15:08:14
autor: damianksiazek9
To bardzo fajny patent jest i na dodatek jedno takie łożysko kosztuje 4 zl
http://allegro.pl/lozysko-wysokoobrotow ... 59410.html Jak tylko zakatuje tuleje DU to zamawiam i będę kombinował

: 20.04.2013 15:26:29
autor: FRmaniak
Ja właśnie robię taki patent z damperem na łożysku.
Ogólnie to nawet sam uzurpator przyznał że to się psuje.
Dlatego ja postanowiłem zrobić tak:
Tylne oczko będzie osadzone na 6 łożyskach maszynowych 8x22x7.
Przednie będzie na tulei od Proshox.
Ogólnie to nie polecam zakładania łożysk jeśli nie mamy dużo miejsca.
Te łożyska muszą przenieść duże obciążenia, a takie 3 łożyska 8x14x4 raczej dużo na siebie nie przyjmą.
: 20.04.2013 15:42:11
autor: KubaLa
dexterns pisze: zywotnośc takich łozysk jest o wiele dłuzsza od standardowych tulejek
Pudło. Właśnie takie łożyska były przyczyną powstawania luzów w Moongosie EC-D. Takie malusie drobniusie nie wytrzymują sił działających tam. Swoją drogą niezłe wykopalisko.
: 20.04.2013 16:56:35
autor: dexterns
KubaLaPL moim zdaniem wytrzymają dłużej niż standardowe tulejki , po pewnym czasie napisze jak sie sprawuja , w tym łozysku jest wiecej kulek niż w standardowych , kulki są o wiele mniejsze więc miejmy nadzieje ze ten patent bedzie się dobrze trzymał , mam w oczku dampera 3 łozyska , jeżeli zaczną się luzy to następne będe próbował łozyska igiełkowe
: 20.04.2013 17:00:50
autor: KubaLa
dexterns pisze:eżeli zaczną się luzy to następne będe próbował łozyska igiełkowe
Kruca bomba, błąd, ja w EC-D miałem właśnie igiełkowe

: 20.04.2013 21:00:11
autor: dexterns
Tak mi się wydawało ze myslisz o igiełkowych

miałem kiedys podobny problem w ramie turner dhr
: 20.04.2013 21:12:24
autor: ravfr
Mam damper na igiełkach , dwa sezony bez luzów .
Tuleja wymaga bardzo dużej dokładności wykonania , ślizg "podda" się , stalowy wałek(igła) - nie .
: 20.04.2013 23:05:58
autor: dexterns
dokładnie jeżeli tuleja ma minimalny luz juz na początku to będą problemy jezeli wszystko ładnie wspólgra to może przeżyc rame .
: 21.04.2013 15:15:49
autor: Ron2013
Ojtam dużo gadania a fakty, tulejki z nylonu + łożyska od CRC;
- uszczelniane igiełkowe - zobaczymy jak się sprawdzą
- dotychczas jeździłem na ślizgowych wachliwych by SKF w moim CCDB a teraz będzie CRC = czas pokaże;
http://www.crconception.com/web_images/ ... ical__.jpg
: 21.04.2013 21:03:58
autor: dexterns
dzisiaj miałem pierwsze jazdy testowe z damperem na łozyskach i powiem wam ze jest zauważalna róznica , na gapie ok 7 m rama prz podobnej predkosci calkiem inaczej się zachowuje jest o wiele "skoczniejsza" a na trasie bardzo czuła na początku , moja rama i to jak zachowuje się dolna tulejka jest bardzo specyficzne gdzyz przy pełnym skoku tulejak robi jakies 4/5 obrotu , zastosowanie łozyska wyelminowało taki przeskok delikatne nacisniece reką na siedzenie odrazu powoduje ruch dampera a wczesniej było tak ze przy delikatnym nacisnieciu rama słabo reagowła natomias przy delikatnie większej sile odrazu ugieła się o ok 25-30 mm
: 22.04.2013 08:36:10
autor: tomek059
Masz jakieś zdjęcia? Zastanawia mnie jak to wszystko jest połączone. Łożyska igiełkowe nie mają tulejek w środku więc kręci się tylko na śrubie lub jeśli jest za mała na tulejce. Pozostaje tarcie bokiem łożyska o ramę/ tuleję. Wiem że będzie o wiele mniejsze niż tarcie polimeru o alu, ale czy nie będą tam powstawały wżery i co za tym idzie luz? Chętnie sam bym coś takiego zrobił u siebie więc chciał bym to zobaczyć zanim się za to zabiorę.