Tuning 5th element

sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

jeszcze jedno, zz czego dorabiales te shimmy? ze zwyklej stali czy z nierdzewki?
Rams
Posty: 91
Rejestracja: 14.07.2006 14:06:06
Kontakt:

Post autor: Rams »

miałoby to jakiś sens gdybym wsadził wnętrzności od Fox dhx 5.0 do 5th element?
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

no na pewno lepiej nierdzewkę.
Rams Całych bebechów raczej nie wsadzisz, bo inne wymiary mają te dampery, ale same shimy mogą podejść jeśli mają odpowiednie wymiary średnicy zewn i wewn. (jeśli średnica wewn. będzie za mała, zawsze można podpiłować pilnikiem). Tylko po co rozbebeszać dhxa 5.0 żeby usprawnić 5th elementa :D
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

Mawet a masz dojscia gidzes zeby dostac kawalek lbachy nierdzewnej 0,15mm? bo u mnie w okolicy nigidze czegos takiego nie maja :/
Rams
Posty: 91
Rejestracja: 14.07.2006 14:06:06
Kontakt:

Post autor: Rams »

Mawet posiadam takiego uszkodzonego. Zależy mi na tym żeby mój 5th element miał większą kompresje bo w IH Sunday muli mi on troche
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

no i dorobilem sobie te Shimmy z blachy stalowej nierdewnej 0.15mm (wyslali mi za darmo toche resztek niewytrawionej blachy z firmy http://www.elpinpcb.com.pl/)
efekt:
- zawieszenie wybiera mi 1,5cm prog w drzwiach (wczesniej jak byla platforma to nie bylo mowy o czyms takim...)
- jest zdecydowanie wieksza kompresja ale ramka nie dobija :)
- i jeszcze jeden +, 5th element teraz jeszcze bardzie ji jeszcze piekniej "siorbie" :D

minusow nie zauwazylem :)
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

kompresja jest chyba mniejsza, a nie większa:)
I jak zmieniałeś sprężynę? Jak wygląda u Ciebie regulacja odbicia? Też ma znacznie mniejszy zakres?
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

mozesz cos powiedziec o tym jak zamowiles te blaszki? jakie dales wymiary shimmow i jaki wlales olej?
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
TK
Posty: 261
Rejestracja: 24.06.2007 05:41:39
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: TK »

sasquatch to źe bardziej "siorbie" moze znaczyc ze zapowietrzony..
[S]2x yeti 4x roz. s i l
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

Mawet chodzilo mi o to ze latwiej sie ugina czyli tlumienie kompresji jest mniejsze :) sprezyne zostawilem ta co mialem (350lbs), mialem ja wymieniac na 300lbs bo ta byla za twarda ale teraz jak sa te Shimmy sprezyna jest ok a co do gerulacji tlumienia powrotu to jest troche mniejszy zakres ale mozna spokojnie ustawic duuze zamulanie dampera

quilong zadzwonilem do tej firmy i poprosilem o przysalnie kawalka blachy o wymiarach ok 10cmx10cm i pozniej w znajomym zakladize narzedziowym wycieli mi na tokarce z tej balchy te Shimmy o wymiarach podanych w pierwszym poscie. olej dalem Motorex-a 5W

TK nie jest zapowietrzony bo skladalem go w kapieli takze caly byl zalany wiec powietrze nie moglo nigdize zostac a siorbie tak przez te blaszki :)
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

ok a jakim olejem zalales? chodzi o lepkosc
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Matos
Posty: 481
Rejestracja: 04.08.2006 11:47:47
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Matos »

quilong pisze:ok a jakim olejem zalales? chodzi o lepkosc
Napisał, że 5W. :|
[url=http://infobot.pl/r/1aIW]PinkBike[/url]
[url=http://infobot.pl/r/1aIR]Allegro[/url]
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

sasquatch ja mam 4waya TF Tuned w BH 04 i też mi jakoś siorbie mocniej niż Revox mojego kumpla w BH 06, jeszcze sie tym pobawie, bo dopiero co złożyłem sprzęta, ale jakoś sie jeszcze nie spotkałem z takim czymś, może to też przez tłumik TF... nie mam pojęcia jak co oni tam wkładają...
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

http://www.avalanchedownhillracing.com/ ... ersion.htm na tej stronce jest zdjecie rozebranego zaworu (tego z tych Shimmow) konkretnie http://www.avalanchedownhillracing.com/ ... alving.jpg i przez te blaszki tak to siorbie :) ja robilem Shimmy wg wymiarow ze strony http://mtbshock.com/swinger_5th_shim_mod.htm no i calkowity koszt tuningu z wymiana oleju wyszedl mnie 20 zeta heh :D
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Matos sory zamotalem sie, dzieki za odpowiedz i cynk o blaszkach
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

ta firma tez moze dorobic takie blaszki tylko koszt wysoki dosyc ale kazdy tokarz "zza plota" dorobi to bez problemu. wycinania tego nozyczkami itp odradzam bo na 100% nie wyjdzie to tak jak powinno ytmbardziej ze wiercenie wiertarka otworow w takiej cienkiej blaszce jest dosyc klopotliwe
ryszo
Posty: 59
Rejestracja: 14.05.2007 14:21:10
Kontakt:

Post autor: ryszo »

posiada może ktoś kawałek stali na zbyciu o wymiarach 1dm2 i grubości 0.15, mam dostęp do tokarki ale nie posiadam materiału
Bomber_GD
Posty: 429
Rejestracja: 14.05.2006 13:06:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Bomber_GD »

Pytanie do tych co zrobili ten tunning- jakie blaszki dokładnie wsadzaliście ?
Czy to, że ja ważę 83kg ma jakiś wpływ na to ile blaszek powinienem zastosować ?

Pytanie do teoretyków- czy zastosowanie niekoniecznie blaszek, które będą miały od 0,1mm do 0,2mm tylko wsadzenie wszystkich o różnej średnicy ale grubości np 0,2mm będzie miało jakiś wpływa na pracę ?
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

wymiary moich blaszek masz na poprzedniej stronie, a ważę też ok 83 kg. Ogólnie jeśli lubisz wolny powrót może Ci się nie spodobać efekt. Natomiast poskreślam, że zawsze możesz z powrotem zamontować platformę.
Im więcej i im grubsze dasz shimy tym więcej dodasz kompresji.
Ja dodatkowo mam wrażenie że po tym modzie, znacznie bardziej czuć różnicę w regulacjach wolnej i szybkiej kompresji
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości