Strona 2 z 4

: 20.01.2009 13:01:31
autor: sasquatch
jeszcze jedno, zz czego dorabiales te shimmy? ze zwyklej stali czy z nierdzewki?

: 20.01.2009 17:02:23
autor: Rams
miałoby to jakiś sens gdybym wsadził wnętrzności od Fox dhx 5.0 do 5th element?

: 20.01.2009 18:44:15
autor: Mawet
no na pewno lepiej nierdzewkę.
Rams Całych bebechów raczej nie wsadzisz, bo inne wymiary mają te dampery, ale same shimy mogą podejść jeśli mają odpowiednie wymiary średnicy zewn i wewn. (jeśli średnica wewn. będzie za mała, zawsze można podpiłować pilnikiem). Tylko po co rozbebeszać dhxa 5.0 żeby usprawnić 5th elementa :D

: 20.01.2009 19:11:46
autor: sasquatch
Mawet a masz dojscia gidzes zeby dostac kawalek lbachy nierdzewnej 0,15mm? bo u mnie w okolicy nigidze czegos takiego nie maja :/

: 20.01.2009 20:49:42
autor: Rams
Mawet posiadam takiego uszkodzonego. Zależy mi na tym żeby mój 5th element miał większą kompresje bo w IH Sunday muli mi on troche

: 07.02.2009 09:43:46
autor: sasquatch
no i dorobilem sobie te Shimmy z blachy stalowej nierdewnej 0.15mm (wyslali mi za darmo toche resztek niewytrawionej blachy z firmy http://www.elpinpcb.com.pl/)
efekt:
- zawieszenie wybiera mi 1,5cm prog w drzwiach (wczesniej jak byla platforma to nie bylo mowy o czyms takim...)
- jest zdecydowanie wieksza kompresja ale ramka nie dobija :)
- i jeszcze jeden +, 5th element teraz jeszcze bardzie ji jeszcze piekniej "siorbie" :D

minusow nie zauwazylem :)

: 07.02.2009 09:46:09
autor: Mawet
kompresja jest chyba mniejsza, a nie większa:)
I jak zmieniałeś sprężynę? Jak wygląda u Ciebie regulacja odbicia? Też ma znacznie mniejszy zakres?

: 07.02.2009 09:58:53
autor: quilong
mozesz cos powiedziec o tym jak zamowiles te blaszki? jakie dales wymiary shimmow i jaki wlales olej?

: 07.02.2009 10:02:08
autor: TK
sasquatch to źe bardziej "siorbie" moze znaczyc ze zapowietrzony..

: 07.02.2009 11:07:46
autor: sasquatch
Mawet chodzilo mi o to ze latwiej sie ugina czyli tlumienie kompresji jest mniejsze :) sprezyne zostawilem ta co mialem (350lbs), mialem ja wymieniac na 300lbs bo ta byla za twarda ale teraz jak sa te Shimmy sprezyna jest ok a co do gerulacji tlumienia powrotu to jest troche mniejszy zakres ale mozna spokojnie ustawic duuze zamulanie dampera

quilong zadzwonilem do tej firmy i poprosilem o przysalnie kawalka blachy o wymiarach ok 10cmx10cm i pozniej w znajomym zakladize narzedziowym wycieli mi na tokarce z tej balchy te Shimmy o wymiarach podanych w pierwszym poscie. olej dalem Motorex-a 5W

TK nie jest zapowietrzony bo skladalem go w kapieli takze caly byl zalany wiec powietrze nie moglo nigdize zostac a siorbie tak przez te blaszki :)

: 07.02.2009 11:49:42
autor: quilong
ok a jakim olejem zalales? chodzi o lepkosc

: 07.02.2009 12:46:38
autor: Matos
quilong pisze:ok a jakim olejem zalales? chodzi o lepkosc
Napisał, że 5W. :|

: 07.02.2009 13:27:00
autor: MUSZEL
sasquatch ja mam 4waya TF Tuned w BH 04 i też mi jakoś siorbie mocniej niż Revox mojego kumpla w BH 06, jeszcze sie tym pobawie, bo dopiero co złożyłem sprzęta, ale jakoś sie jeszcze nie spotkałem z takim czymś, może to też przez tłumik TF... nie mam pojęcia jak co oni tam wkładają...

: 07.02.2009 14:55:02
autor: sasquatch
http://www.avalanchedownhillracing.com/ ... ersion.htm na tej stronce jest zdjecie rozebranego zaworu (tego z tych Shimmow) konkretnie http://www.avalanchedownhillracing.com/ ... alving.jpg i przez te blaszki tak to siorbie :) ja robilem Shimmy wg wymiarow ze strony http://mtbshock.com/swinger_5th_shim_mod.htm no i calkowity koszt tuningu z wymiana oleju wyszedl mnie 20 zeta heh :D

: 07.02.2009 18:46:57
autor: quilong
Matos sory zamotalem sie, dzieki za odpowiedz i cynk o blaszkach

: 08.02.2009 11:45:59
autor: sasquatch
ta firma tez moze dorobic takie blaszki tylko koszt wysoki dosyc ale kazdy tokarz "zza plota" dorobi to bez problemu. wycinania tego nozyczkami itp odradzam bo na 100% nie wyjdzie to tak jak powinno ytmbardziej ze wiercenie wiertarka otworow w takiej cienkiej blaszce jest dosyc klopotliwe

: 04.03.2009 17:48:32
autor: ryszo
posiada może ktoś kawałek stali na zbyciu o wymiarach 1dm2 i grubości 0.15, mam dostęp do tokarki ale nie posiadam materiału

: 17.03.2009 17:55:04
autor: Bomber_GD
Pytanie do tych co zrobili ten tunning- jakie blaszki dokładnie wsadzaliście ?
Czy to, że ja ważę 83kg ma jakiś wpływ na to ile blaszek powinienem zastosować ?

Pytanie do teoretyków- czy zastosowanie niekoniecznie blaszek, które będą miały od 0,1mm do 0,2mm tylko wsadzenie wszystkich o różnej średnicy ale grubości np 0,2mm będzie miało jakiś wpływa na pracę ?

: 17.03.2009 19:36:32
autor: Mawet
wymiary moich blaszek masz na poprzedniej stronie, a ważę też ok 83 kg. Ogólnie jeśli lubisz wolny powrót może Ci się nie spodobać efekt. Natomiast poskreślam, że zawsze możesz z powrotem zamontować platformę.
Im więcej i im grubsze dasz shimy tym więcej dodasz kompresji.
Ja dodatkowo mam wrażenie że po tym modzie, znacznie bardziej czuć różnicę w regulacjach wolnej i szybkiej kompresji