Strona 2 z 4
: 20.01.2009 13:01:31
autor: sasquatch
jeszcze jedno, zz czego dorabiales te shimmy? ze zwyklej stali czy z nierdzewki?
: 20.01.2009 17:02:23
autor: Rams
miałoby to jakiś sens gdybym wsadził wnętrzności od Fox dhx 5.0 do 5th element?
: 20.01.2009 18:44:15
autor: Mawet
no na pewno lepiej nierdzewkę.
Rams Całych bebechów raczej nie wsadzisz, bo inne wymiary mają te dampery, ale same shimy mogą podejść jeśli mają odpowiednie wymiary średnicy zewn i wewn. (jeśli średnica wewn. będzie za mała, zawsze można podpiłować pilnikiem). Tylko po co rozbebeszać dhxa 5.0 żeby usprawnić 5th elementa

: 20.01.2009 19:11:46
autor: sasquatch
Mawet a masz dojscia gidzes zeby dostac kawalek lbachy nierdzewnej 0,15mm? bo u mnie w okolicy nigidze czegos takiego nie maja :/
: 20.01.2009 20:49:42
autor: Rams
Mawet posiadam takiego uszkodzonego. Zależy mi na tym żeby mój 5th element miał większą kompresje bo w IH Sunday muli mi on troche
: 07.02.2009 09:43:46
autor: sasquatch
no i dorobilem sobie te Shimmy z blachy stalowej nierdewnej 0.15mm (wyslali mi za darmo toche resztek niewytrawionej blachy z firmy
http://www.elpinpcb.com.pl/)
efekt:
- zawieszenie wybiera mi 1,5cm prog w drzwiach (wczesniej jak byla platforma to nie bylo mowy o czyms takim...)
- jest zdecydowanie wieksza kompresja ale ramka nie dobija

- i jeszcze jeden +, 5th element teraz jeszcze bardzie ji jeszcze piekniej "siorbie"
minusow nie zauwazylem

: 07.02.2009 09:46:09
autor: Mawet
kompresja jest chyba mniejsza, a nie większa:)
I jak zmieniałeś sprężynę? Jak wygląda u Ciebie regulacja odbicia? Też ma znacznie mniejszy zakres?
: 07.02.2009 09:58:53
autor: quilong
mozesz cos powiedziec o tym jak zamowiles te blaszki? jakie dales wymiary shimmow i jaki wlales olej?
: 07.02.2009 10:02:08
autor: TK
sasquatch to źe bardziej "siorbie" moze znaczyc ze zapowietrzony..
: 07.02.2009 11:07:46
autor: sasquatch
Mawet chodzilo mi o to ze latwiej sie ugina czyli tlumienie kompresji jest mniejsze

sprezyne zostawilem ta co mialem (350lbs), mialem ja wymieniac na 300lbs bo ta byla za twarda ale teraz jak sa te Shimmy sprezyna jest ok a co do gerulacji tlumienia powrotu to jest troche mniejszy zakres ale mozna spokojnie ustawic duuze zamulanie dampera
quilong zadzwonilem do tej firmy i poprosilem o przysalnie kawalka blachy o wymiarach ok 10cmx10cm i pozniej w znajomym zakladize narzedziowym wycieli mi na tokarce z tej balchy te Shimmy o wymiarach podanych w pierwszym poscie. olej dalem Motorex-a 5W
TK nie jest zapowietrzony bo skladalem go w kapieli takze caly byl zalany wiec powietrze nie moglo nigdize zostac a siorbie tak przez te blaszki

: 07.02.2009 11:49:42
autor: quilong
ok a jakim olejem zalales? chodzi o lepkosc
: 07.02.2009 12:46:38
autor: Matos
quilong pisze:ok a jakim olejem zalales? chodzi o lepkosc
Napisał, że 5W.

: 07.02.2009 13:27:00
autor: MUSZEL
sasquatch ja mam 4waya TF Tuned w BH 04 i też mi jakoś siorbie mocniej niż Revox mojego kumpla w BH 06, jeszcze sie tym pobawie, bo dopiero co złożyłem sprzęta, ale jakoś sie jeszcze nie spotkałem z takim czymś, może to też przez tłumik TF... nie mam pojęcia jak co oni tam wkładają...
: 07.02.2009 14:55:02
autor: sasquatch
http://www.avalanchedownhillracing.com/ ... ersion.htm na tej stronce jest zdjecie rozebranego zaworu (tego z tych Shimmow) konkretnie
http://www.avalanchedownhillracing.com/ ... alving.jpg i przez te blaszki tak to siorbie

ja robilem Shimmy wg wymiarow ze strony
http://mtbshock.com/swinger_5th_shim_mod.htm no i calkowity koszt tuningu z wymiana oleju wyszedl mnie 20 zeta heh

: 07.02.2009 18:46:57
autor: quilong
Matos sory zamotalem sie, dzieki za odpowiedz i cynk o blaszkach
: 08.02.2009 11:45:59
autor: sasquatch
ta firma tez moze dorobic takie blaszki tylko koszt wysoki dosyc ale kazdy tokarz "zza plota" dorobi to bez problemu. wycinania tego nozyczkami itp odradzam bo na 100% nie wyjdzie to tak jak powinno ytmbardziej ze wiercenie wiertarka otworow w takiej cienkiej blaszce jest dosyc klopotliwe
: 04.03.2009 17:48:32
autor: ryszo
posiada może ktoś kawałek stali na zbyciu o wymiarach 1dm2 i grubości 0.15, mam dostęp do tokarki ale nie posiadam materiału
: 17.03.2009 17:55:04
autor: Bomber_GD
Pytanie do tych co zrobili ten tunning- jakie blaszki dokładnie wsadzaliście ?
Czy to, że ja ważę 83kg ma jakiś wpływ na to ile blaszek powinienem zastosować ?
Pytanie do teoretyków- czy zastosowanie niekoniecznie blaszek, które będą miały od 0,1mm do 0,2mm tylko wsadzenie wszystkich o różnej średnicy ale grubości np 0,2mm będzie miało jakiś wpływa na pracę ?
: 17.03.2009 19:36:32
autor: Mawet
wymiary moich blaszek masz na poprzedniej stronie, a ważę też ok 83 kg. Ogólnie jeśli lubisz wolny powrót może Ci się nie spodobać efekt. Natomiast poskreślam, że zawsze możesz z powrotem zamontować platformę.
Im więcej i im grubsze dasz shimy tym więcej dodasz kompresji.
Ja dodatkowo mam wrażenie że po tym modzie, znacznie bardziej czuć różnicę w regulacjach wolnej i szybkiej kompresji