Strona 2 z 2

: 09.03.2009 23:21:55
autor: Johnyk
maros19 Ja nie zaironizowałem tylko ktoś inny więc pretensje do niego. Z resztą sam popisałeś się jaką to masz wiedze, mówiąc koledze że "pewnie nie masz o tym pojecia", tak jakbyś to Ty miał, ale mimo wszystko pytał. Nie wiem co ma IP do rzeczy... Chyba o IQ Ci chodziło, a jeśli tak to uwierz, że gdybyś je miał na gigantycznym poziomie to teraz byś się głupio nie wykłócał, tylko zrozumiał o co chodzi w ironii i dał se siana. Kozacze bo swoje wiem na ten temat. Przedłużke sobie możesz dorobić do tłumików, tylko nie wiem jaki jest sens, bo 200 skoku prze goleniach 32mm nie wróży sukcesu, jak jeszcze mas coś pokroju code na przodzie, to nie wiele do luzów potrzeba. Z resztą troche głupi pomysł dorabiać takie tulejki, bo nigdy nie wiadomo jaki skok ma sprężyna, i czy dalej będzie pracowało. Tak samo może zabraknąć tłumienia pod koniec skoku itd itd...

PS. Nie siedze 10 godzin dziennie przed kompem, nie jestem botem i no lifem, który nic nie widzi poza kompem i rowerem, nie mieszam rodziców tylko posługuje sie ogólnie przyjętą modą na Twój stary / Twoja stara.

Wojtekrk nie patent, a normalna regulacja skoku. Będzie twardszy i to nie mało, dlatego mi osobiście zawsze odpowiadała opcja z największym skokiem.

: 10.03.2009 16:19:25
autor: maros19
Johnyk do Ciebie pretensji o ironie nie mam i faktycznie mialo byc iQ. Nigdzie nie napisałem tez ze jestem jakimś znawca dziedziny rowerowej bo wtedy nie musiałbym się pytać, a co do Twojej odpowiedzi co do mojego amora to takiej właśnie oczekiwałem nie można było tak od razu? zaoszczędziło by nam to nie potrzebnych sporów a co do mody na Twój stary Twoja stara to jest to głupia moda i nie zawsze należy robić tak jak inni, mimo wszystko dzięki za pomoc

: 10.03.2009 17:34:42
autor: darex
Johnyk pisze:
wrobelsk8 Jakby efekt był tylko wizualny, to mógłbyś równie dobrze dźwignąć go na półkach i masz to samo. Wiadomo, że pracuje. Masz tu co dokładnie trzeba zrobić:
http://img371.imageshack.us/img371/7644/42ride.jpg
Szczególnie ciekawe jest wywiercenie w dorabianej tulejce otworu, który ma poprawić tłumienie.

: 10.03.2009 17:44:06
autor: Johnyk
darex Nie wiem na co on komu, też go nie czaje ale niech se będzie - ja poradnika nie robiłem.

: 10.03.2009 17:53:30
autor: darex
Myśle że ten otwór powstał na zasadzie - jak w tłumiku jest na tej wysokości to i w tulejce musi być :lol:

Znając polskie realia - pewnie autor poczuł różnice w tłumieniu :D

: 10.03.2009 18:19:39
autor: XkrisX
różnice jaką poczułem to że teraz mam 200 mm skoku ... a ta dziura jest po to zeby tłumienie było!jeżeli nie będzie tego otworu to nie bedzie tlumienia na 3 cm.

: 10.03.2009 23:01:56
autor: darex
w jaki sposób ta dziurka w tuleji jest połączona z tłumikiem?

: 24.03.2009 14:02:41
autor: madmaxorr
A wie ktoś jak to się tyczy 66 VF 2005 150 mm ? Bo chce je teraz wyciągnąć na 170 mm ? :oops:

: 24.03.2009 16:40:33
autor: adrian4477
W 66 vf2 to kwestia przełożenia jednej podkładki, nie trzeba nic dorabiać.

: 24.03.2009 17:46:38
autor: SeraaX
darex otwór w tulejce jest potrzebny, bo amor nie tyle że nie będzie miał tłumienia, ale jak całe tłumiki wejdą w górne golenie to tłumienie będzie prawie 100 % :) czyli po dobiciu 3cm będą ledwo co wychodzić - amor się "zassie"

Tyle żę jeśli dziura nie jest połączona z tłumikiem ( bo chyba śruby dolne są pełne tak jak w juniorze, a nie jak w regulowanym np z dropoffa - śruba na dole tłumika ma wydrążony środek) to nie rozwiązuje do końca problemu.
Dziura minie blaszkę w tłumiku i dalej zostaje odległość między krawędzią dziury a początkiem dziurki tłumika gdzie amor będzie zamulał przy powrocie.
Ja bym na tulejce zamiast dziury naciął pionową szczelinę o szerokości paru mm, wtedy olej na 100% miałby swobodny przepływ .
Albo na wzór wspominanego tłumika chyba z dropoffa ( bo mam taki, ale nie wiem z czego :) ), przewierciłbym cienkim wiertłem środek śruby tłumików, wtedy ta 8mm dziura miała by połączenie z tłumikiem i by był lux :)

: 25.03.2009 12:15:26
autor: 1nVALID
Nie kapuje,

cala ta operacja podnosi Wam widelec o 3mm wewnetrznie i tyle, skok tlumika sie nie zmienia tylko podsuwacie go troche wyzej. Jak ten skok sie ma zmieniac skoro tlok w tlumiku dobije do jego konca i tyle, dalej 3cm nie pojdzie?!

: 25.03.2009 12:55:25
autor: siwy-84
Nie kapuje,

cala ta operacja podnosi Wam widelec o 3mm wewnetrznie i tyle, skok tlumika sie nie zmienia tylko podsuwacie go troche wyzej. Jak ten skok sie ma zmieniac skoro tlok w tlumiku dobije do jego konca i tyle, dalej 3cm nie pojdzie?!
ssv i ssvf nie ma tłoka w tlumika wiec wszystko bedzie dzialac idealnie.

: 25.03.2009 13:02:21
autor: 1nVALID
siwy-84 aaa to takie bajery. Juz zakapowalem jak to dziala...

To nie to co Monster, achhh ...

: 25.03.2009 14:20:57
autor: SeraaX
dokładnie jak napisał siwy-84 - w ten sposób przedłuża się tak jakby tłok.
Tyle że bez żadnych dziurek w tulejce utrudnia się znacznie olejowi powrót na dół :)
A skok się zwiększa bo to nie sprężyny dobijają, a golenie dolne o górne w środku, skok sprężyn jest większy niż trzeba.