Strona 2 z 3
: 17.04.2009 16:02:25
autor: Noldorek
Hmmmm...nie wiedziałem że ta rama jest jak glory...asymetryczna :P

: 17.04.2009 16:15:14
autor: Las3k_91 Ldz
Może żeby był łatwiejszy dostęp do regulacji dampera?
: 17.04.2009 17:05:35
autor: akSiorek
albo pan Mietek ten od spawania zasną podczas produkcji ramki ;p xD.
joke.
: 18.04.2009 08:47:43
autor: KFP
chyba raczej ma to jakiś związek z tym ze z prawej strony jest napęd
: 18.04.2009 10:24:37
autor: Spaced
Dokładnie jak KFP mówi. Dave wspominał, ze chce aby rower był symetrycznie wyważony i dlatego rama jest lekko niesymetryczna.
: 18.04.2009 21:48:02
autor: szczepudh
w Glory jest tak samo

: 18.04.2009 22:13:34
autor: ArthurGreen
szczepudh
Noldorek pisze:
Hmmmm...nie wiedziałem że ta rama jest jak glory...asymetryczna :P
Więc noo.. :P
: 18.04.2009 22:20:54
autor: szczepudh
ArthurGreen hehe nie zauwazyłem co napisał Noldorek:P
: 28.05.2009 17:28:41
autor: ArthurGreen
: 28.05.2009 21:02:16
autor: Wjtk
No prawie jak maestro

: 28.05.2009 21:16:24
autor: Steel2
ArthurGreen - coś mi si wydaje, że mógłbyś dowolne zawieszenie, dobrze ustawione, tak sfilmować i też bardzo ładnie by pracowało. Nawet każdy jednozawias. Jedyne co zawsze psuje super pracę zawieszenia to ... napęd. A wzajemnego wpływu napędu na zawieszenie nie zobaczysz na filmie niestety. Cała sztuka w projektowani zawieszeń rowerowych to właśnie zgranie zawieszenia i napędu.
: 28.05.2009 21:17:41
autor: gruczniak
Ciekawa to jest cena! 2.799K EUR za biala i 2.99K EUR za czarna ano.
Niestet mimo na prawde sporej mozliwosci ustawiania to cena z czapki.
: 28.05.2009 21:20:33
autor: Spaced
Steel2 ale czemu nawet, akurat to jak na wyboje reaguje zawieszenie nie ma nic wspolnego z systemem, a jedynie z zaprojektowaniem krzywych i ruchu osi.
Swoja droga revolt to jest w pewnym sensie 1 zawias

A co do zawieszenia i napędu to w dh wyolbrzymiona jest ta kwestia.
A co do samego filmu to racja, filmowi tylko sprzyja fakt, ze zawieszenie jest tak ułozone, ze wyglada to dobrze na filmie (nie za podsiodłowa rura np.

).
: 28.05.2009 21:39:24
autor: Steel2
Steel2 ale czemu nawet, akurat to jak na wyboje reaguje zawieszenie nie ma nic wspolnego z systemem, a jedynie z zaprojektowaniem krzywych i ruchu osi.
Na tym polega właśnie projekt zawieszenia. Systemy typu VPP, VPP2, FRS i cała masa innych służą eliminacji wpływu zawieszenia na napęd i "tylko" tyle ( i nie były by potrzebne gdyby nie tan "paskudny" napęd ).
: 28.05.2009 21:42:35
autor: Spaced
Steel2 nie koniecznie i nie wszystkie. Looknij np. na system od canfielda - pararell link - który skupia sie na wybojach i przenoszeniu predkosci, 2 stage np. chodzi o tzw. area of travel poza pedałowaniem samym. Najbardziej znane systemy tak ale sa wyjatki

: 28.05.2009 21:59:25
autor: Steel2
Nie wiem o czym piszesz. Zajrzałem na stronę Canfield'a i zwykły Virtual jakich wiele. Nie wiem w czym miała by się pojawiać przewaga akurat ich systemu. Wbrew pozorom 2 stage to też nic specjalnego. Obstawiam resztę za czysty marketing.
Dlaczego ? A choćby dlatego, że gdyby rozwiązania samego zawieszenia były wysoce istotne to stosowano by je również np w motocyklach a tego się nie robi. Stosuje się najstarszy i najprostszy sposób amortyzacji, czyli jednozawias, gdyż nie ma wpływu napędu.
W końcu w motocyklach nie tylko szybkości są większe ( a więc i wymagania co do zawieszenia ) ale też większe są przeszkody. Gdyby było jak piszesz w motocyklach rozwiązania w zawieszeniu były by wysoce istotne, więc co najmniej dziwne by było, że nic się z tym nie robi.
: 28.05.2009 22:48:33
autor: Spaced
Steel2 ale nie mówie ze nic specialnego tylko w okół czego projektowano zawieszenie (Nie pedałowania) akurat dla mnie canfield czy 2 stage jest znacznie ciekawszy niz vpp, które nic soba ciekawego nie oferuje i gdyby nie góry forsy wydane na reklame to nie byłoby tak znane. Ot zawieszka, która niezle pedałuje i przesadnie sie nie usztywnia przy hamowaniu. Nie widzialem jednego wykonania tego systemu, które by sie czyms wyrózniało z tłumu (vide. 2.5'' wstecznego ruchu koła w canfiedzie, specyficzne krzywe projektowane przez Weagla etc.).
A co do motocykli to jest to zupełnia inna sytuacja. Inna masa, predkosc, przeszkody i inny rodzaj napedu. Poczytaj sobie o porównaniach zawieszen moto i mtb w necie bo takie teorie sa do ciebie niepodobne.
: 28.05.2009 23:19:40
autor: Steel2
Popatrz na pracę nie na np masę, bo w motocyklu masa działa zdecydowanie na niekorzyść zawieszenia. Właściwie po za napędem wszystko przemawia przeciw zawieszeniu w motocyklach ( większe prędkości, większe przeszkody, większe bezwładności itd ).
Moim zdaniem zachwycasz się ... marketingiem. Nie widzę żadnego powodu, by po zdjęciu napędu ) virtual Cantfielda działał lepiej niż dowolny inny virtual.
: 06.06.2009 06:01:56
autor: ArthurGreen
Ciekawie rozwiązanie regulacji wysokości BB:
Jak widzimy, Smith pomimo sponsoringu Intense Tires, śmiga na Minionach F
