Strona 2 z 3

: 20.03.2009 22:56:32
autor: Spaced
viejo do dirtu licza sie opory toczenia. Table topy to ~50psi, ze kende podarłem ostatnio to do racing ralpha na tyle musze ~40-45psi.

Wojtekrk było o tym duzo. Lejesz do detki i nigdy nie masz juz sneaka.

Marcio zeby przebic opone do detki to trzeba na szkło wjechac chyba. Ja przez cały sezon dopiero jak przez jakis snietych turystów na pełnym ogniu po ostrych kamolach musiałem jechac to opone pociąłem, a i tak gdyby w niej była detka to pewnie nic by sie z nia nie stało ;) Inna sprawa, ze z czasów detkowych to raz ladowałem hope na samej dętce ;)

Ogólnie jak sie umie lekko jechac to prawie dosłownie na flaku na dobrych bezdetkach mozna jechac (hutchinsony nie spadaja z obreczy ale zakładanie ich to jak droga krzyżowa ale zepsuli mi opone :( ). Raz jechałem praktycznie obrecza po ziemi bo przez przypadek za duzo powietrza spusciłem i nic mi nie uszło ;) (nie zeby było tego duzo :P )

Wojtekrk do dętki przez wentyl najlepiej to lać.

: 20.03.2009 22:59:29
autor: Marcio
Jesli wierzyc opisom produktu to tak. Mozna tego uzywac w oponach UST oraz w detkach z wentylem shreder. Nigdy tego nie uzywalem ale robi sie to chyba w ten sposob. Wykrecasz "srodek" wentyla wlewasz odpowiednia ilosc preparatu. Rozprowadzasz wewnatrz i tyle. Dziala to w ten sposob, ze podczas przebicia opony uciekajace powietrze wypycha preparat ktory lata detke. Czy to dziala czy nie - nie wiem, niech sie inni wypowiedza zreszta mozesz poszukac bo byly tematy o tym.

Pzdr

Ed: Na ile wystarczy 125 ml mleczka?

: 20.03.2009 23:02:41
autor: Wojtekrk
Spaced Marcio Dzieki wielkie. Czyli jednak o dętke chodziło a nie opone :wink:

EDIT: żeby nie było to szukałem w szukajce pod haslem "sealant" i niczego nie znalazłem

: 20.03.2009 23:04:26
autor: Spaced
Marcio do tego detka slizga sie po sobie wiec trudniej przyszpilic. Przed uzywaniem sealanta jezdziłem na pałe mocno i potrafilem po 3 snejki na dzien łapac. Od kad go miałem - Zero snejków przez 1.5 roku do przesiadki na UST.

: 20.03.2009 23:06:31
autor: Marcio
Spaced Na ile wystarcza te 125ml?
Wojtekrk Szukajka nigdy dobrze nie dzialala do tego awaria serwera i czesci tematow nie ma wiec sie nie dziwie ;)

: 20.03.2009 23:07:26
autor: Spaced
Marcio do detek? Na milion lat bo przeciez ich nie zmieniasz :P

: 20.03.2009 23:10:32
autor: Marcio
Aaa gadac z Tobą :D Ile detek napelnie takim opakowaniem ??

: 20.03.2009 23:15:34
autor: Spaced
Marcio pytasz mnie o informacje z przed 2 lat prawie. Nie ten wiek zeby taka pamieć była ;) 4 na bank bo nie tylko ja z tego opakowania napełniałem ale mysle, ze spokojnie wiecej.

: 21.03.2009 16:59:10
autor: dhcyc
wojtasu 62-64, zalezy jakie posiodzenie mam rano i ile zeżrem... ale raczej ciśnienia w oponach proporcjonalnie do wagi bym nie odnosił, chociaz wydaje sie że niekórzy lubią twarde suki jak ich wyobracają po trasie :P

: 21.03.2009 21:52:03
autor: Spaced
dhcyc 1/4 róznicy w wadze jaka dzieli niektórych riderów i pod jednym opony jak flak beda wygladac i jezdzic na boki, a pod innym normalnie dalej bedzie. Przy małych róznicach tego nie widac ale wieksze i jest jazda. To prosta fizyka.
U ciebie jeszcze jest cisnienie neutralne ale posadzisz kogos blizej 1bara wazacego te 30kg wiecej ode mnie czy ciebie i raczej sobie juz nie pojezdzi tak łatwo ;)

: 22.03.2009 20:14:36
autor: dhcyc
ja wiem ze cięższy to i ciśnienie większe będzie preferował, ale chodziło mi o to zeby ta zależność pomiędzy ciśnieniem a wagą nie była liniowa bo to troche bez sensu, zrestą każdy poppuje jak lubi, chociaż warto ekzperymentować

: 23.03.2009 00:34:41
autor: Spaced
dhcyc nie sugerowałem tego. Po prostu nalezy wlasnie sobie samemu dobrac, a nie od innych bo jakby np. ktos brał moje i czy twoje i oczekiwał tych samych efektów to mogłby sie przejechac ;)

: 23.03.2009 18:43:24
autor: klexuh
widac jestem inny.. zazwyczaj jezdze na 3,5 ,ale jak zapomne dopompowac to przypomina mi o tym niewygoda w jezdzie i jest to ok 3 atm ^^

: 23.03.2009 20:52:09
autor: Czlenson
Waze 65kg

Miniony ust dowalam na 2,2-2,4 bara dla toczenia (od przyczepnosci jest przede wszystkim mieszanka)
High rollery ust na mokre dobijam do 1,4-1,6.
Jesli mam dojechac do jakiejs miejscowki, pompuje ponad 3bary i zmniejszam na miejscu, tylko tak moge utrzymac tempo kumpli na mniejszych rowerkach.

Nie mam wgniotow w obreczach i nigdy nie zlapalem snejka.

: 24.03.2009 01:02:39
autor: tomac3
Prawidłowe ustawienie ciśnienia jest zależne od bardzo wielu rzeczy, wagi ridera, charakterystyki trasy, szerokości opony a nawet od rodzaju dętki jaką zastosujesz. Musisz to sam wyczuć. Będziesz czuł że masz zbyt twardo to upuścisz troche powietrza a jak dobijesz do obręczy to troche dopompujesz i tak, metodą prób i błedów w końcu dojdziesz do idealnego ustawienia.

: 24.03.2009 19:58:42
autor: deviz
tomac3 pisze:Prawidłowe ustawienie ciśnienia jest zależne od bardzo wielu rzeczy, wagi ridera, charakterystyki trasy, szerokości opony a nawet od rodzaju dętki jaką zastosujesz. Musisz to sam wyczuć. Będziesz czuł że masz zbyt twardo to upuścisz troche powietrza a jak dobijesz do obręczy to troche dopompujesz i tak, metodą prób i błedów w końcu dojdziesz do idealnego ustawienia.
dokladnie :)

: 25.04.2009 21:46:01
autor: =disbrainer=
tomac3 pisze:w końcu dojdziesz do idealnego ustawienia.
niby tak, a jakos mi z dnia na dzien zmienila sie przyczepnosc opon, przy czym cisnienie zostalo takie samo. moze generalnie cisnienie powietrza sie zmienilo?

btw, ma ktos propozycje ile atmosfer pompowac przy takiej konfiguracji?:

opony: maxxis minion dh 2,5 42a ST 2-ply
detka: hutchinson 2,30-2,85
waga ridera: ok 70kg
szerokosc obreczy: 42mm
rama: full
trasa: myslenice

: 25.04.2009 21:49:37
autor: Hajdas
=disbrainer= wszystko zależy jak się jeździ, jak ktoś jeździ jak worek kartofli to nawet 2 atmosfery mu nie pomogą...

: 25.04.2009 21:58:15
autor: =disbrainer=

=disbrainer= wszystko zależy jak się jeździ, jak ktoś jeździ jak worek kartofli to nawet 2 atmosfery mu nie pomogą...
no coz, nie czuje bym jezdzil jak worek kartofli, a snejki przy minionach 2,5 60a i pojedynczym oplocie zdazaly sie nawet na prostych muldach i ubitej ziemi (moze opona przy zakrecie sie jakos wyginala).
miniony 42a 2-ply mam od niedawna i zupelnie inaczej sie zachowuja, dlatego szukam jakichs wskazowek odnosnie takiego setu jaki podalem.