Strona 2 z 3
: 22.03.2009 20:00:06
autor: wojtasu
Ja jesli miałbym wybierac wybrałbym 4x może dlatego ze miałem ostatnimi czasy zajawe na 4x ale sobie odpusciłem

: 22.03.2009 20:00:34
autor: Pablo666
Jezeli moj KMC spelni zadanie to ok jezeli nie to wtedy kupie dartmoora..Czy to ogolnie wytrzymale jest?Czy mi jeb** ? dartmoor dobrej opini nie ma..
i sadze ze bd robil ss xD
: 22.03.2009 21:13:03
autor: diablos993
Jeżeli będziesz robił SS to koniecznie kup Reduktor i nie kombinuj z podkładkami. Z reduktorem dostajesz od razu taką grubszą zębatkę z wyższymi ząbkami specjalnie przystosowaną dzięki czemu bardzo trudno ją zjechać i łańcuch raczej nie ma możliwości żeby spaść. Do tego ja miałem normalną przerzutkę po lekkich modyfikacjach itp i działało, ale specjalny napinacz też przydatna rzecz

i estetycznie wygląda przynajmniej. Z przodu koniecznie 36z, a na tył proponuję 16z będzie git(sam miałem 38/16 i było ciężkawo, ale ja w tym jeździłem bardziej FR bo kasy na napęd nie było). Łańcuch Dartmoora baaardzo szybko się rozciąga... Nie polecam. Znam kilka osób którym się rozciągnął po 2 miechach. Najlepiej kup po prostu łańcuch SRAM'a jakiś 8 rzędowy(grubszy od 9rz) i skróć tyle ile Ci będzie potrzeba, bo z napinaczem wszystko i tak będzie współgrać
P.S. Osobiście teraz mam kompletny napęd Srama X-7 i już w życiu na SS bym nie zmieniał... Tyle że ja jeżdżę FR/DH, ale gdyby to był 4X czy tym bardziej dirt to chyba zostałbym przy SS
: 22.03.2009 21:44:00
autor: Pablo666
wiem ze przerzutka przydatna rzecz.sam sprzedalem naped srama x-7.. i teraz zrobie sobie ss
a czemu nie podkladki z piasty?
: 22.03.2009 22:20:45
autor: blackdemon
dzisiejsze przerzutki sa tak dobre ze nie widze wyzszosci ss nad przerzutkami..
: 22.03.2009 23:03:22
autor: Bombell
Co do wyboru pomiędzy dyscyplinami to już sam musisz zdecydować co Cię bardziej kręci i do czego masz większy dostęp. Czy np. będziesz miał kasę na dojazdy na jakieś tory 4x jeśli w pobliżu nie ma itp itd. Rozważ wszystkie plusy i minusy obu dyscyplin.
A co do SS moim zdaniem lepiej robić z podkładek od kaset y bo można lepiej ustawić linię łańcucha co seryjny reduktor z dwoma częściami 16 i 18mm nie zawsze umożliwia. A wagowo na to samo wychodzi bo podkładki są z plastiku więc bardzo lekkie. Ale zębatka faktycznie by się przydała ta grubsza 2,3mm która jest dodawana do reduktorów. Na Allegro nawet widziałem Dartmoora na 15 chyba złotych więc tragedii nie ma. Co do łańcucha to faktycznie Vert strasznie się rozciąga a i kumplowi pękł. Więc, jak ma być tanio i dobrze to polecam KMC K810 jak ma być do napędu MTB.
No i problem przy pionowych hakach. Można się bawić półogniwami ale kiedyś i tak się łańcuch rozciągnie. Więc napinacz na hak by się przydał czy to zrobiony z ramienia Vki i kółeczka od przerzutki albo samej starej przerzutki albo kupny po około 50zł
: 23.03.2009 01:20:12
autor: Spaced
Pablo666 zobacz czy masz tor w poblizu. Jak nie masz po czym jezdzic to katuj dirty bo latwiej o nie. A co do przerzutki i napinacza to tylko kwestia kasy bo narzekanie na wage z tyłu jest bez sensu.
blackdemon waga, koszty, awaryjnosc(przy glebach).
: 23.03.2009 07:23:03
autor: Pablo666
Tor mam w moim miescie..Mam skatepark..Mam tez troche dirtu.Wiec mam wybor ;] brakuje tylko traski do dh ale to przeciez cntr polski..
Z kasa troche cienko.
Czyli sama zebatke grubsza spokojnie kupie.?!
Czy ta na Novateca bd pasowała?
http://www.allegro.pl/item589319635_zeb ... d_m_r.html
Oczywiscie napinacz tez kupie
A czy kiere z 680mm powinienem skrócic?[/url]
: 25.03.2009 15:55:41
autor: Dxx
Pablo666 taki dylemat to polecam bmx na 24' do racingu ;]
: 25.03.2009 16:22:45
autor: eskimos28
Tak, ta zębatka będzie ok. Szerokość kiery to kwestia indywidualna. Sam wczoraj skróciłem z 680mm do 650mm i jest fajnie. Złap kiere i zobacz czy zostaje Ci sporo kiery po bokach czy nie. ;]
: 25.03.2009 17:49:51
autor: Michal4X
Co do wyboru miedzy SS a przerzuta do 4X.. Sam kiedys mialem SS z przodu blat chyba 38 a z tylu juz nie pamietam ile bylo zabkow.. Po pol roku zmienilem to na przerzute, o niebo lepiej sie jezdzilo.. Jesli juz chcesz ten SS to bierz ale ostrzegam ze troche sie pomeczysz, jeszcze zalezy jaki trudny masz tor..
: 25.03.2009 18:06:41
autor: Pablo666
O widze ze przesuniety temat..
Mialem ss. fajnie sie jezdzilo choc lancuch spadal bo nie mialem napinacza..
Tor tu:
http://www.youtube.com/watch?v=1uoO0HxS0uk
A moze zebatke 14-13 z tylu i z przodu 24?
Ja mam kiere Amoebe Borle ;] Podoba mi sie choc przydaloby sie zmienic po sezon juz za nia..Ale na wszystko kasy nie starczy.Dlugosc 685mm
: 25.03.2009 18:28:52
autor: blackdemon
24-13 strasznie lekkie przelozenie, ledwie 2.0. ja jak mialem ss to na poczatku mialem przelozenie 22-11 na kolach 24, potem zmienilem ramke i kola na 26 i mialem przelozenie 32-15. dosc dobre ale moznaby dac 14 do tylu
: 25.03.2009 18:33:04
autor: Pablo666
Niestety na przod mam dwie zebatki do wyboru 24 i 36
Na tył to tak jak sa te dartmoorowe zebatki czyli 14-15
Kola 26'
Chce tak zeby rower jechal..ale zebym nie musial krecic jak powalony albo ze ciezko jak choroba ;]
A czy lancuch taki KMC czy cos 8 biegowy bd dobry?
Czy lancuch na pojedynczych zebatkach+napinacz nie bd spadal?
: 25.03.2009 18:35:11
autor: blackdemon
jak mialbym wybierac to bym wzial 36-15. w miare dobre przelozenie. a napinacz sobie zrob z v-ki, kolega ma tak zrobione i nie spada. potrzebne ci bedzie kolko od przerzutki, vka i sprezyna od niej i to w zasadzie tyle
: 25.03.2009 18:36:53
autor: Pablo666
hmm.. A mjak to sie kolko bd trzymac ;]
Wiem ze durne pytanie ;] ale widze ze wszystkie te napinacze to maja regulowane to kolko.. czy tez mozna to zrobic? moze ktos ma jakies foto takiego napinacza?
: 25.03.2009 18:38:57
autor: blackdemon
tam gdzie linke wkrecasz, dajesz jakas srube, dlugosc zalezna od lini lancucha i wkrecasz male nakretki albo dajesz podkladki zeby kolko bylo prosto z zebatka
masz link:
http://www.choody.com/artykuly.htm,290
: 25.03.2009 18:40:24
autor: bikerman
jak wybierzesz dirtówke to masz praktycznie pakiet dirt, street. A jak chcesz robić rower tylko do 4x to śmigasz praktycznie tylko po torze. Osobiście polecam rozwiazanie dirt/street.
: 25.03.2009 18:44:07
autor: Chrabał
Pablo666, z jednej stron mówisz że zawody 4X nie wchodzą w grę, a z drugiej że 4X to ciśnięcie na czas ... prawda jest taka że nawet jeżdżąc intensywnie tylko 4X, na prawdę ścigasz się kilka razy w sezonie - na co dzień jest to zwyczajna jazda, zabawa na hopkach, latanie na luzie dla czystej przyjemności.
Do luźnej jazdy po torach 4X wcale nie potrzeba przerzutki ... tymbardziej mając płaski tor taki jak w Skierniewicach - trzeba tylko wyczaić odpowiednie przełożenie.
W takiej konfiguracji można sobie złożyć fajny uniwersalny rower na ramie aluminiowej, na singlu, z jakimś fajnym amorem i mieć przyjemnosc i z tego, i z tego stylu jazdy.