XT 4 tłoczki za słabe - Co zrobić?

viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

Spaced Ale wlasnie napisalem wyzej, ze im starszy i bardziej zawilgocony olej tym bardziej sie grzeje (obniza sie tempreatura wrzenia i przewodzenie ciepla).
Olej sie zmienia regularnie, w motorze to co 2 sezon minimum.
Brudny hampel tez sie szybciej grzeje - bo go mocniej uzywasz, i kolo sie zamyka.
Serwis to podstawa.
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Witam
Poradzę trochę Bottle - rozmontuj wszystko, powypychaj tłoki z zacisku sprężonym powietrzem (najpierw mniejsze, wyczyść gniazda, zobacz uszczelki ,zobacz tłoczki czy nieporysowane ).jak wszystko ok to złóż na sucho!!!!po lekkim wciśnięciu tłoczka w uszczelkę zalewaj dopiero Płynem Mineralnym strzykawką z miękkim wkłuciem oczywiście bez igły . Tak samo z większym tłokiem po zamontowaniu większego na sucho strzykawką i cienką igłą wpuścić w otwór płynu mineralnego.A teraz najważniejsze ustawić mechanizm otworem odpowietrzającym do góry i tłoczkami na dół (tak jakby po skosie ).I wciskać tłoczki ,najpierw mały ,popukać solidnie w zacisk( wytrzepać powietrze :P) następnie wcisnąć mały tłok do końca.Następnie wciskać duży tłoczek lecz już w pionie ,jak przestaną wypływać bąbelki to pół zacisku jest gotowe.
Tak złączamy ze sobą te połówki (nie zapomnieć zamontować oringa !!) skręcić 4 śrubami mechanizm i zamontować przewód hamulcowy i wkręcić odpowietrznik .
Rozpocząć napełnianie od dołu.
Polecam do tego Deore XT płyn mineralny MAGURA Royal Blood mam taki już 4 lata i nic się z nim nie dzieje .
:twisted: Narka
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Oczywiście tak wykonać operację odpowietrzania-zalewania na 2 połówkach zacisku---to do postu powyżej 8)

Tak od powierzonym hamulcem z tarczą 160 mm i klockami metalicznymi blokuję koło tylne a ważę 100 kg bez najmniejszego problemu, podstawa to czyste tłoki i gniazdo klocków hamulcowych by nic się nie zawieszało.
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

afro666 pisze:afro666
miasto: katowice
Zobacz profil autora


A ja mam takowe pytanie a mianowicie mam hamulec sram 9 wygląda identycznie co ten XT różni sie klamka i chodzi na docie, jak go sie odpowietrza lub dolewa płynu?
Strzykawka od dołu czy dolewa sie do zbiorniczka w klamce?
Dzieki i sorki za wtrącenie sie do wontku
odpowiem tobie zrób tak jak wyżej napisałem lecz z tą różnicą zamiast mineralnego płynu
wlej DOT 5.1
Zacisk tak samo na 2 połowy zalać dot 5.1 złączyć 4 śrubami (wszystko wyczyszczone oczywiście) zamontować odpowietrznik ,przewód hamulcowy .
Napełniać od dołu ! nie polewać na farbę bo spuchnie i odlezie :( :(
w DH stosować klocki ham. metaliczne lub spiekane---- inne to spora porażka (czytaj do cross country lub city )
NARA :twisted:
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

jakby coś niejasnego było to wysłać SMS z pytankiem na 792855666 .
:twisted: Doktorxtr
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

serwis serwisem ale może warto nauczyć się hamować ??

60kg to masa super lekka i mając 4 tłoki nie wiem z jakiej góry w kraju musisz poleciec aby zagotować takie hample ?? coś mi się wydaje ż jedziesz z zapiętym hampolem od startu i w połowie jest już podgotowany...ja mam 100kg i nawet przy bardzo szybkiej zabawie formule 185 dają rade wSzczyrku....gdzie piecem po lasach się lata.

przelanie płynu poprawi sytuację ale więcej wniesie poprawa techniki hamowania ;) nie odbieraj tego jako krytykę ( nie znam Cię i nie wiem jak śmigasz ) ale jako sugestię.

bottle pisze:W połowie trasy (chyba się grzeją) i tracą na sile dość znacznie. Łapy tak bolą, że strach czasem jechać dalej bo nie wiesz czy starczy sił aby się zatrzymać:P
bolące ręce to często wynik zle ustawionych klamek, i zła technika hamowania, jak się boisz to zaciskasz klamki aby zwolnic, upośledzasz wtedy pracę amortyzacji i całego roweru,zaciśnięte dłonie męczą się szybciej niż luzne i w rezultacie w połowie trasy masz już problem...łapy bola,hample gorące a Ty nadal się rozpędzasz....więc jeszcze mocniej ściskasz klamki i bardziej się spinasz...
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Bottle ----A gdybyś chciał sprzedać to dzwoń 792855666 . Kupie ten zacisk
lub możemy się wymienić na zacisk deore XT 765 oczywiście z klockami w komplecie :twisted:
Doktorxtr
bottle
Posty: 346
Rejestracja: 18.05.2005 19:19:22
Kontakt:

Post autor: bottle »

Dzięki za radę ale co do propozycji to chyba przegiąłeś:P. Problem też tkwi w przewodzie, jeżeli zacisnę hamulec na max to wydaje się że przewód twardnieje... Wymieniam na w stalowym oplocie, tarczę na 203mm (to adapter z 180 na 203?? http://www.bigbike.opole.pl/zamowienie.php?id=4704 na tył były zaciski pod 180 bez adaptera i to chyba jest "przejściówka") oraz klocki na jakieś stylu EBC Gold. Myślę że będą masakrowały, a niska waga hamulca pozostanie.

P.S. Co lepsze?? Przewód alligatora czy goodridge??
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

HE he za nic bym mojego xt nie opylił to taka prowokacja mała, nawet stary saint jest gorszy od xt 4 tłokowego pod względem modulacji .A poza tym mam Srama 9.0 hydraulik na tył i mogę se tuning zrobić wymiana uszczelki mam taki sam korpus jak ty na przodzie . A poza tym do 180 mm na przodzie dołóż adapter shimano 160/203 i masz potwora 223 mm a tarcze robi HOPE :twisted:
doktorxtr
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości