XT 4 tłoczki za słabe - Co zrobić?
Spaced Ale wlasnie napisalem wyzej, ze im starszy i bardziej zawilgocony olej tym bardziej sie grzeje (obniza sie tempreatura wrzenia i przewodzenie ciepla).
Olej sie zmienia regularnie, w motorze to co 2 sezon minimum.
Brudny hampel tez sie szybciej grzeje - bo go mocniej uzywasz, i kolo sie zamyka.
Serwis to podstawa.
Olej sie zmienia regularnie, w motorze to co 2 sezon minimum.
Brudny hampel tez sie szybciej grzeje - bo go mocniej uzywasz, i kolo sie zamyka.
Serwis to podstawa.
Witam
Poradzę trochę Bottle - rozmontuj wszystko, powypychaj tłoki z zacisku sprężonym powietrzem (najpierw mniejsze, wyczyść gniazda, zobacz uszczelki ,zobacz tłoczki czy nieporysowane ).jak wszystko ok to złóż na sucho!!!!po lekkim wciśnięciu tłoczka w uszczelkę zalewaj dopiero Płynem Mineralnym strzykawką z miękkim wkłuciem oczywiście bez igły . Tak samo z większym tłokiem po zamontowaniu większego na sucho strzykawką i cienką igłą wpuścić w otwór płynu mineralnego.A teraz najważniejsze ustawić mechanizm otworem odpowietrzającym do góry i tłoczkami na dół (tak jakby po skosie ).I wciskać tłoczki ,najpierw mały ,popukać solidnie w zacisk( wytrzepać powietrze :P) następnie wcisnąć mały tłok do końca.Następnie wciskać duży tłoczek lecz już w pionie ,jak przestaną wypływać bąbelki to pół zacisku jest gotowe.
Tak złączamy ze sobą te połówki (nie zapomnieć zamontować oringa !!) skręcić 4 śrubami mechanizm i zamontować przewód hamulcowy i wkręcić odpowietrznik .
Rozpocząć napełnianie od dołu.
Polecam do tego Deore XT płyn mineralny MAGURA Royal Blood mam taki już 4 lata i nic się z nim nie dzieje .
Narka
Poradzę trochę Bottle - rozmontuj wszystko, powypychaj tłoki z zacisku sprężonym powietrzem (najpierw mniejsze, wyczyść gniazda, zobacz uszczelki ,zobacz tłoczki czy nieporysowane ).jak wszystko ok to złóż na sucho!!!!po lekkim wciśnięciu tłoczka w uszczelkę zalewaj dopiero Płynem Mineralnym strzykawką z miękkim wkłuciem oczywiście bez igły . Tak samo z większym tłokiem po zamontowaniu większego na sucho strzykawką i cienką igłą wpuścić w otwór płynu mineralnego.A teraz najważniejsze ustawić mechanizm otworem odpowietrzającym do góry i tłoczkami na dół (tak jakby po skosie ).I wciskać tłoczki ,najpierw mały ,popukać solidnie w zacisk( wytrzepać powietrze :P) następnie wcisnąć mały tłok do końca.Następnie wciskać duży tłoczek lecz już w pionie ,jak przestaną wypływać bąbelki to pół zacisku jest gotowe.
Tak złączamy ze sobą te połówki (nie zapomnieć zamontować oringa !!) skręcić 4 śrubami mechanizm i zamontować przewód hamulcowy i wkręcić odpowietrznik .
Rozpocząć napełnianie od dołu.
Polecam do tego Deore XT płyn mineralny MAGURA Royal Blood mam taki już 4 lata i nic się z nim nie dzieje .

Oczywiście tak wykonać operację odpowietrzania-zalewania na 2 połówkach zacisku---to do postu powyżej
Tak od powierzonym hamulcem z tarczą 160 mm i klockami metalicznymi blokuję koło tylne a ważę 100 kg bez najmniejszego problemu, podstawa to czyste tłoki i gniazdo klocków hamulcowych by nic się nie zawieszało.

Tak od powierzonym hamulcem z tarczą 160 mm i klockami metalicznymi blokuję koło tylne a ważę 100 kg bez najmniejszego problemu, podstawa to czyste tłoki i gniazdo klocków hamulcowych by nic się nie zawieszało.
odpowiem tobie zrób tak jak wyżej napisałem lecz z tą różnicą zamiast mineralnego płynuafro666 pisze:afro666
miasto: katowice
Zobacz profil autora
A ja mam takowe pytanie a mianowicie mam hamulec sram 9 wygląda identycznie co ten XT różni sie klamka i chodzi na docie, jak go sie odpowietrza lub dolewa płynu?
Strzykawka od dołu czy dolewa sie do zbiorniczka w klamce?
Dzieki i sorki za wtrącenie sie do wontku
wlej DOT 5.1
Zacisk tak samo na 2 połowy zalać dot 5.1 złączyć 4 śrubami (wszystko wyczyszczone oczywiście) zamontować odpowietrznik ,przewód hamulcowy .
Napełniać od dołu ! nie polewać na farbę bo spuchnie i odlezie


w DH stosować klocki ham. metaliczne lub spiekane---- inne to spora porażka (czytaj do cross country lub city )
NARA

serwis serwisem ale może warto nauczyć się hamować ??
60kg to masa super lekka i mając 4 tłoki nie wiem z jakiej góry w kraju musisz poleciec aby zagotować takie hample ?? coś mi się wydaje ż jedziesz z zapiętym hampolem od startu i w połowie jest już podgotowany...ja mam 100kg i nawet przy bardzo szybkiej zabawie formule 185 dają rade wSzczyrku....gdzie piecem po lasach się lata.
przelanie płynu poprawi sytuację ale więcej wniesie poprawa techniki hamowania
nie odbieraj tego jako krytykę ( nie znam Cię i nie wiem jak śmigasz ) ale jako sugestię.
60kg to masa super lekka i mając 4 tłoki nie wiem z jakiej góry w kraju musisz poleciec aby zagotować takie hample ?? coś mi się wydaje ż jedziesz z zapiętym hampolem od startu i w połowie jest już podgotowany...ja mam 100kg i nawet przy bardzo szybkiej zabawie formule 185 dają rade wSzczyrku....gdzie piecem po lasach się lata.
przelanie płynu poprawi sytuację ale więcej wniesie poprawa techniki hamowania

bolące ręce to często wynik zle ustawionych klamek, i zła technika hamowania, jak się boisz to zaciskasz klamki aby zwolnic, upośledzasz wtedy pracę amortyzacji i całego roweru,zaciśnięte dłonie męczą się szybciej niż luzne i w rezultacie w połowie trasy masz już problem...łapy bola,hample gorące a Ty nadal się rozpędzasz....więc jeszcze mocniej ściskasz klamki i bardziej się spinasz...bottle pisze:W połowie trasy (chyba się grzeją) i tracą na sile dość znacznie. Łapy tak bolą, że strach czasem jechać dalej bo nie wiesz czy starczy sił aby się zatrzymać:P
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Dzięki za radę ale co do propozycji to chyba przegiąłeś:P. Problem też tkwi w przewodzie, jeżeli zacisnę hamulec na max to wydaje się że przewód twardnieje... Wymieniam na w stalowym oplocie, tarczę na 203mm (to adapter z 180 na 203?? http://www.bigbike.opole.pl/zamowienie.php?id=4704 na tył były zaciski pod 180 bez adaptera i to chyba jest "przejściówka") oraz klocki na jakieś stylu EBC Gold. Myślę że będą masakrowały, a niska waga hamulca pozostanie.
P.S. Co lepsze?? Przewód alligatora czy goodridge??
P.S. Co lepsze?? Przewód alligatora czy goodridge??
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
HE he za nic bym mojego xt nie opylił to taka prowokacja mała, nawet stary saint jest gorszy od xt 4 tłokowego pod względem modulacji .A poza tym mam Srama 9.0 hydraulik na tył i mogę se tuning zrobić wymiana uszczelki mam taki sam korpus jak ty na przodzie . A poza tym do 180 mm na przodzie dołóż adapter shimano 160/203 i masz potwora 223 mm a tarcze robi HOPE
doktorxtr

doktorxtr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości