Strona 2 z 3
: 22.05.2009 13:55:51
autor: Krakos
ugabanda
a czemu dartmoor sf nie nadaje sie do 4x ??????
CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM!
to ma być RACINGOWE 4X a nie zwykłe... różnica jest bardzo duża
: 22.05.2009 18:08:53
autor: Dawids89
Napisalem "racingowa" bo tylko do 4x bedzie uzywana... No i przede wszystkim zalezy mi na wadze. Jest duzo ram ktore nadaja sie do 4x ale niestety w moim mniemaniu sa za ciezkie. Na allegro jest tez woodman co wazy 2 kg... jakies opinie?
Ah i zumbi sie nie miesci w granicy wagi...
: 22.05.2009 19:13:27
autor: wojtasu
Tu foto zajebiście zrobionego SF na 4x przez mojego kumpla
http://www.pinkbike.com/photo/2974156/
Dla mnie maszyna do 4x mistrz

: 22.05.2009 19:30:58
autor: Dxx
wojtasu pisze:Dla mnie maszyna do 4x mistrz
podyskutował bym o tym, zacznijmy od nie sztywnego amortyzatora, za wysoka kiera, co to za opony?

: 22.05.2009 20:13:32
autor: wojtasu
To micheliny
XCR DRY 2 ale z tego co wiem bedzie kupował w najblizszym czasie larseny TT 1.9
btw. ziomek który go posiada był teraz na zawodach DH w szczyrku i kręcił czasy lepsze od niektórych ziomkach na fullach , a miał oponki 2.0 i shivera o skoku 110
Dla mnie maszyna mistrz , ponieważ rowerek super lekki w porównaniu do mojego HT który nadaja się do innej dziedziny niż 4x
: 22.05.2009 21:08:54
autor: nowykik
: 22.05.2009 21:23:03
autor: Dxx
ładnie, ale i tak rama z tłem jaki teraz panuję w xc to porażka wg mnie
wojtasu to rzeczywiście super maszyna 4x jak jeździ w dh... trochę teraz sam sobie zaprzeczyłeś, ktoś kiedyś powiedział że jak coś jest do wszystkiego to jest do ... i to się sprawdza, tym bardziej jeśli chodzi o 4x a dh, zupełnie inne rowery potrzebne.
Co do dyskusji, 110mm za dużo w 4x ;]
: 22.05.2009 21:42:54
autor: wojtasu
Z tym DH to byla taka dodatkowa informacja/ciekawostka , która miała pokazac , że nie liczy się ilość soku tylko umiejetnosci bikera
Wiem , że 4x nie da się połaczyc z zadnym inną dziedziną grawitacji jak FR z DH gdzie rowery dla laika są prawie identyczne

: 22.05.2009 22:04:56
autor: Chrabał
wojtasu niech nie kupuje larsenów 1,9, tylko 2,0 - różnica w liczbach niewielka ale wbrew pozorom w rzeczywistości w przypadku tych opon olbrzymia - w dodatku 1,9 mają jeszcze drobniejsze klocki bieżnika - oponka sprawdzi się tylko na zupełnie gładkich torach - o nawierzchni zbliżonej do torów bmx.
: 22.05.2009 22:05:55
autor: Dxx
No spoko, tylko że te "niektóre ziomki na fullach" mogły być po prostu ciapami
Pozdro 600'
: 23.05.2009 07:14:03
autor: nowykik
Dl. tylnych widelek:
FLOW MYTH 16.5" (41,91cm)
INTENSE Tazer VP FRO 16,75" (42,55cm)
YETI DJ 16,9" (42,93cm)
Dartmoor CREEPER 16,54" (42,00cm)
Transition Bank 16" (40,64cm)
: 23.05.2009 07:43:58
autor: 21#
Ktoś pisał o tym, że SF się do "racingowego" 4X nie nadaje... Podasz jakieś argumenty? A może jeździłeś? Bo spotkałem się z opinią, że SF jest lepszy od Creepera, który jest dedykowany do ściganki.
Co do twego wyboru, to większej różnicy nie ma, jaką ramę wybierzesz. Bylebyś znalazł coś z długim trójkątem tylnym, i byłaby w miarę lekka. I tak się przyzwyczaisz do niej, i tak - różnice będą niewielkie.
: 23.05.2009 18:14:01
autor: Dxx
21#
21# pisze:Co do twego wyboru, to większej różnicy nie ma, jaką ramę wybierzesz.
21# pisze:Bylebyś znalazł coś z długim trójkątem tylnym
Co?!?! Możesz uzasadnić?
Czym krótszy tył tym lepsze przyspieszenie, zwinność i panowanie nad rowerem.
21# pisze:I tak się przyzwyczaisz do niej, i tak - różnice będą niewielkie.
Przyzwyczaić można się prawie do wszystkiego, ale różnice mogą być ogromne!

: 23.05.2009 18:48:10
autor: GgG
Mając do wyboru ramy typu yeti albo intense nawet bym nie myślał o tak budżetowej ramie jak dartmoor. Cała ta marka nie słynie z jakiś super częsci, jedyne co mają sensowne to obręcze.
: 23.05.2009 18:48:22
autor: 21#
Mogę uzasadnić. Otóż im dłuższy tył, tym lepsza kontrola nad rowerem. Myli Ci się to z łatwiejszym (ale i tak na początku) panowaniem (manuale, pick up'y itp.). Z czasem można zauważyć, że dobrze jest mieć długi tył. Prosty przykład: dlaczego rowery BMX race są długie? Właśnie dlatego.
Rower jest także zwinniejszy, jeżeli jest niższy. Tu masz masę zwinności.
Różnice mogą być ogromne, jeżeli porównujesz ramę dirt i 4X, a nie 4X i 4X - ramy są przystosowane do wyścigów, także każda nadaje się.
: 23.05.2009 19:25:10
autor: addyi
Dxx ma jakies prostackie podejscie z tego co tu wyczytałem.. sam zaproponował 80% ram nie do 4x a do Sf-a oblatanego na PP ma problem.. heh

: 23.05.2009 19:44:09
autor: Chrabał
21# akurat krótszy tylny trójkąt jest znacznie lepszy niż dłuższy - nie wiem skąd masz odwrotne przekonanie - łatwiej panować nad rowerem podczas brania przeszkód "na kółku". A co do porównywania 4X do bmx - nie zauważyłem żeby bmxy były jakieś wyjątkowo długie - tylne widełki są mniej więcej tej samej długości, oczywiście wyglądają na dłuzsze, ale to ze względu na mniejsze koło.
: 23.05.2009 19:50:24
autor: addyi
bmx-y racingowe faktycznie sa dłuższe i niższe
: 23.05.2009 20:03:53
autor: Chrabał
ale od czego dłuższe i niższe ? od bmxów streetowych czy od rowerów 4X ?