Avid BB7 203mm ~~ OPINIE

misiek123
Posty: 185
Rejestracja: 01.12.2008 19:30:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: misiek123 »

aha spoko. Nie jestem trialowcem, ale lubię czasami poskakać sobie po murkach :) .
pozatym nie mam obręczy do v . jeżdżę głównie dirt.
no i która linka lepsza?
http://rowerowy.com/czesci/linki_i_pancerze/hislick
czy
http://rowerowy.com/czesci/linki_i_panc ... ccable6065


Czym różni się opcja hamulca na tył od uniwersalnego tak jak na rowerowym :
http://rowerowy.com/czesci/hamulce/tarc ... ning_seven

Jaki rozmiar tarczy najlepiej brać ??? do zastosowania jakie wcześniej podałem??

i czym do cholery różni się uniwersalny od np przedniego albo tylnego hamulca ??
[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Różnią się adapterami. Uniwersalny ma zapewne wszystkie potrzebne uchwyty, na co wskazywałaby także cena. Sam zacisk występuje w dwóch wersjach, Road i MTN, Road jest słabszy, tak więc trzeba uważać, żeby przypadkiem go nie kupić, jednak to co podałeś w tych linkach to wszystko do górala...

Rozmiar tarczy - do dirtu na tył to 160...
barte
Posty: 232
Rejestracja: 18.10.2008 18:43:42
Lokalizacja: Kraków N-H
Kontakt:

Post autor: barte »

Albo jeszcze lżejsze ale i bardziej nagrzewające się 140mm. Ja bym brał 160 bo najbardziej uniwersalna. A co do linek i pancerzy - uwierz mi nie ma żadnej różnicy pomiędzy linką za 1,5 zł a 5 zł :D i tak wszystko się kiedyś postrzępi.
[S]Dartmoor Two6Player + Pike!!!
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Co do linek - są różnice. Za 1,50 to na ogół mozna kupic nieszlifowaną. Strzępią się jednakowo, ale szlifowane stawiają mniejszy opór w pancerzu i to znacznie mniejszy. Nieszlifowanych w ogóle nie należy zakładać, szlifowane to obojętnie ile kosztują, faktycznie jednakowo się wychodzi na takiej za 3 złote jak i za takiej co kosztuje 5-tkę.
Devil17
Posty: 208
Rejestracja: 04.03.2009 21:51:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Devil17 »

piszcie do MAGIK_KRK_PL on ma avid juicy 5 bez tarczy 2 miesiecznego za 200zł
http://devil17.pinkbike.com
misiek123
Posty: 185
Rejestracja: 01.12.2008 19:30:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: misiek123 »

A tarczę na dirt to najlepiej 160mm nie lepiej 185? Albo 203 jeszcze jest możliwość. jakie będą różnice między takimi tarczami ??
[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

W dircie i tak jej nie zagotujesz, więc ie ma sensu dokładać wagi. No, chyba,że naprawdę chcesz, żeby koło się blokowała od dotknięcia, to najlepiej hydro i tarcza 203. Ja miałem do niedawna 160tkę z tyłu i jeździłem Enduro/FR, trochę się grzało, nie powiem, ale nie dało rady tego spalić, poza tym nawet z przejściowo założonym tanim zaciskiem Shimano 415 blokowałem koło lednym palcem, jak dobrze dotrzesz tego Avida to będzie dobrze, chyba że masz bardzo słabe palce.

Devil - a ja mam na sprzedaż pianino za 3000... nie róbmy gieldy, rzuć ewentualnie propodycję człowiekowi na PM...
misiek123
Posty: 185
Rejestracja: 01.12.2008 19:30:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: misiek123 »

Czyli na dirt bez grzania tarczy wystarczy 160?
Czy większa tarcza nie zwiększa siły i modulacji bo coś takiego obiło mi się o uszy.
[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

większa tarcza zwiększa siłę (modulacji nie, jeśli już to zmniejsza) ale w sposób nieznaczny. Tzn jak masz jakiś słaby mechaniczny hamulec (Avid to akurat mocny mechanik) to poczujesz różnicę w działaniu w zależności od wielkości tarczy, dobre hamulce (w szczególności hydrauliczne) za na tyle mocne, że tarcza wpływa tylko na odprowadzanie ciepła. To własnie miałem u siebie z tyłu, sam hamulec to była żyleta i chociaż nie zjarałem nigdy tarczy to zacisk potrafił nagrzać. Teraz założyłem 180tkę, przyrostu siły hamowania to specjalnie nie widzę, za to grzeje się o wiele mniej. W dircie jednak nie szoruje się cały czas klockami po tarczy, 160 styknie, nie ma co dokładać wagi, zwłaszcza ze rower ma służyć głównie do skakania w górę a nie w dół...
misiek123
Posty: 185
Rejestracja: 01.12.2008 19:30:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: misiek123 »

Czyli biorę 160mm :) . A jak z kolorami bo są 3 opcje bb7:

1. tytanowy - czyli pewnie taki srebrny jasny.
2. grafitowy - czyli najprawdopodobniej najciemniejszy ze wszystkich.
3. grafitowo-szary - no i właśnie, jak wygląda zacisk w tym kolorze??

zależy mi na tym, bo chcę dobrze dobrać kolorystycznie części i najbardziej pasowałby mi grafitowy, wręcz czarny zacisk, a na rowerowym.com jest tylko ten kolor z tarczą 203mm, która nie jest mi potrzebna. Czy dałoby radę wyrwać grafitowy z tarczą 160mm.
tak to się przedstawia w tym sklepie:
http://rowerowy.com/czesci/hamulce/tarc ... ning_seven
[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Srebrny to jest Road i tego nie kupuj, a graphite i graphite gray to to samo i wygląda jak ten na zdjęciu.

Wcześniejsze BB7 były srebrne i były lepsze, bo miały monolityczne korpusy, nowe są skręcane z dwóch częsci i chociaż jak na skręcany zacisk działa to nieźle, to jest trochę "gumowy" w porównaniu do starego. Ale takich musiałbyś szukać w używkach i też mocno uważac zeby się nie naciąć i nie kupić Road zamiast MTN.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości