Strona 2 z 2
: 03.07.2009 09:48:55
autor: misiek123
aha spoko. Nie jestem trialowcem, ale lubię czasami poskakać sobie po murkach

.
pozatym nie mam obręczy do v . jeżdżę głównie dirt.
no i która linka lepsza?
http://rowerowy.com/czesci/linki_i_pancerze/hislick
czy
http://rowerowy.com/czesci/linki_i_panc ... ccable6065
Czym różni się opcja hamulca na tył od uniwersalnego tak jak na rowerowym :
http://rowerowy.com/czesci/hamulce/tarc ... ning_seven
Jaki rozmiar tarczy najlepiej brać ??? do zastosowania jakie wcześniej podałem??
i czym do cholery różni się uniwersalny od np przedniego albo tylnego hamulca ??
: 03.07.2009 14:27:00
autor: B.Z.
Różnią się adapterami. Uniwersalny ma zapewne wszystkie potrzebne uchwyty, na co wskazywałaby także cena. Sam zacisk występuje w dwóch wersjach, Road i MTN, Road jest słabszy, tak więc trzeba uważać, żeby przypadkiem go nie kupić, jednak to co podałeś w tych linkach to wszystko do górala...
Rozmiar tarczy - do dirtu na tył to 160...
: 03.07.2009 14:47:26
autor: barte
Albo jeszcze lżejsze ale i bardziej nagrzewające się 140mm. Ja bym brał 160 bo najbardziej uniwersalna. A co do linek i pancerzy - uwierz mi nie ma żadnej różnicy pomiędzy linką za 1,5 zł a 5 zł

i tak wszystko się kiedyś postrzępi.
: 03.07.2009 15:02:39
autor: B.Z.
Co do linek - są różnice. Za 1,50 to na ogół mozna kupic nieszlifowaną. Strzępią się jednakowo, ale szlifowane stawiają mniejszy opór w pancerzu i to znacznie mniejszy. Nieszlifowanych w ogóle nie należy zakładać, szlifowane to obojętnie ile kosztują, faktycznie jednakowo się wychodzi na takiej za 3 złote jak i za takiej co kosztuje 5-tkę.
: 03.07.2009 22:08:53
autor: Devil17
piszcie do MAGIK_KRK_PL on ma avid juicy 5 bez tarczy 2 miesiecznego za 200zł
: 03.07.2009 22:22:06
autor: misiek123
A tarczę na dirt to najlepiej 160mm nie lepiej 185? Albo 203 jeszcze jest możliwość. jakie będą różnice między takimi tarczami ??
: 03.07.2009 22:51:03
autor: B.Z.
W dircie i tak jej nie zagotujesz, więc ie ma sensu dokładać wagi. No, chyba,że naprawdę chcesz, żeby koło się blokowała od dotknięcia, to najlepiej hydro i tarcza 203. Ja miałem do niedawna 160tkę z tyłu i jeździłem Enduro/FR, trochę się grzało, nie powiem, ale nie dało rady tego spalić, poza tym nawet z przejściowo założonym tanim zaciskiem Shimano 415 blokowałem koło lednym palcem, jak dobrze dotrzesz tego Avida to będzie dobrze, chyba że masz bardzo słabe palce.
Devil - a ja mam na sprzedaż pianino za 3000... nie róbmy gieldy, rzuć ewentualnie propodycję człowiekowi na PM...
: 03.07.2009 23:02:07
autor: misiek123
Czyli na dirt bez grzania tarczy wystarczy 160?
Czy większa tarcza nie zwiększa siły i modulacji bo coś takiego obiło mi się o uszy.
: 04.07.2009 07:06:57
autor: B.Z.
większa tarcza zwiększa siłę (modulacji nie, jeśli już to zmniejsza) ale w sposób nieznaczny. Tzn jak masz jakiś słaby mechaniczny hamulec (Avid to akurat mocny mechanik) to poczujesz różnicę w działaniu w zależności od wielkości tarczy, dobre hamulce (w szczególności hydrauliczne) za na tyle mocne, że tarcza wpływa tylko na odprowadzanie ciepła. To własnie miałem u siebie z tyłu, sam hamulec to była żyleta i chociaż nie zjarałem nigdy tarczy to zacisk potrafił nagrzać. Teraz założyłem 180tkę, przyrostu siły hamowania to specjalnie nie widzę, za to grzeje się o wiele mniej. W dircie jednak nie szoruje się cały czas klockami po tarczy, 160 styknie, nie ma co dokładać wagi, zwłaszcza ze rower ma służyć głównie do skakania w górę a nie w dół...
: 04.07.2009 12:24:19
autor: misiek123
Czyli biorę 160mm

. A jak z kolorami bo są 3 opcje bb7:
1. tytanowy - czyli pewnie taki srebrny jasny.
2. grafitowy - czyli najprawdopodobniej najciemniejszy ze wszystkich.
3. grafitowo-szary - no i właśnie, jak wygląda zacisk w tym kolorze??
zależy mi na tym, bo chcę dobrze dobrać kolorystycznie części i najbardziej pasowałby mi grafitowy, wręcz czarny zacisk, a na rowerowym.com jest tylko ten kolor z tarczą 203mm, która nie jest mi potrzebna. Czy dałoby radę wyrwać grafitowy z tarczą 160mm.
tak to się przedstawia w tym sklepie:
http://rowerowy.com/czesci/hamulce/tarc ... ning_seven
: 04.07.2009 20:05:53
autor: B.Z.
Srebrny to jest Road i tego nie kupuj, a graphite i graphite gray to to samo i wygląda jak ten na zdjęciu.
Wcześniejsze BB7 były srebrne i były lepsze, bo miały monolityczne korpusy, nowe są skręcane z dwóch częsci i chociaż jak na skręcany zacisk działa to nieźle, to jest trochę "gumowy" w porównaniu do starego. Ale takich musiałbyś szukać w używkach i też mocno uważac zeby się nie naciąć i nie kupić Road zamiast MTN.