Problem z piastą novatec D042SB
A ja powiem że robie tak że odkrecam kasete wraz z bebenkiem..zdjemuje z koła, wbijam w limadlo z lancuchem i normalnie w swiecie odkrecam.Duzo latwiej to zrobic niz pierdzielic sie z kołem. Przynajmniej dla mnie ;D a to odkrecenie zadna fiozofia i jeszcze na nakretce powinno pisac w ktora strone odkrecic ;D
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
jak coś to moja piasta, konkretnie model:
http://www.novatec.com.tw/novatec/engli ... php?sid=37
ostatnio dokreciłem zeby sie obracala dość swobodnie, ale po jakimś czasie zrobiły mi sie luzy i bębenek latał na boki.
http://www.novatec.com.tw/novatec/engli ... php?sid=37
ostatnio dokreciłem zeby sie obracala dość swobodnie, ale po jakimś czasie zrobiły mi sie luzy i bębenek latał na boki.
dzisiaj dokręciłem mocniej ze kaseta ledwo chodziła.. i znowu po 8 km luzy.. Może być tak że w tym bębenku albo piaście te dwa łożyska się przesuneły? bo jak obok tej tulejki (nr 8 na obrazku technicznym) podłoże podkładkę to nawet po mocnym dokręceniu tej nakrętki kluczem bębenek obraca sie swobodnie, ale zapadki nie są wtedy zabezpieczone przed brudem bo jest odstęp.. A jak jest bez podkładki to przy bardzo delikatnym dokreceniu palcami juz nie chodzi swobodnie, a co dopieru po zaciśnięciu koła w rame (tym zaciskiem) to wogole sie nie kręci, to naprawde trzeba mieć naprawde bardzo precyzyjne wyczucie, albo mam coś walnięte w piaście..
już naprawiłem.. wystarczyło wcisnąć (wprasować) bardziej te łożyska do bębenka bo jakimś cudem wyszły troche :d, tylko czy dobrym pomysłem było nasmarowanie tych schodków olejem do amortyzatorów (5w) i zapadek smarem do łożysk, narazie ciszej wszystko chodzi niz wcześniej.. ale w przyszłosci czy nie skróci żywotności piasty?
-
- Posty: 679
- Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Uo jesu, ya PiErDzIeLe...
Kultura techniczna w narodzie umiera...
Uno - zapadki smaruje się gęstym olejem - tak ze 80W 2-3 krople na każdą zapadkę. Ząbki samego sprzęgła traktujemy conajwyżej wazeliną techniczną.
Due - DO42SB posiada od strony tarczy miejsce na imbus nr5. Służy ona do odpowiedniego skręcenia piasty.
Kultura techniczna w narodzie umiera...
Uno - zapadki smaruje się gęstym olejem - tak ze 80W 2-3 krople na każdą zapadkę. Ząbki samego sprzęgła traktujemy conajwyżej wazeliną techniczną.
Due - DO42SB posiada od strony tarczy miejsce na imbus nr5. Służy ona do odpowiedniego skręcenia piasty.
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
Jak żeś zakręcił francuzem przedłużonym rurą w złą stronę to teraz w ogóle mnie nie dziwi, że masz problem. WD40, potem poroś kumpla, zeby przytrzymał bacik drugą rurą i wtedy może ruszy. Jak nie to pozostaje wyciąć piastę i wyrzucić.mam już bacik.. tylko wogole nie chce sie odkrecic.. ani drgnie.. coś jeszcze trzeba odkrecic czy tylko kluczem tą kasete
Podłącze się do tematu. Chciałbym rozebrać moją piaste( http://www.actionsports.de/Naben/Nope-F ... f7b81a978f ) żeby przeczyścić w środku zapadki ponieważ często mi przeskakuje a czasami wogóle nie łapie. Tylko że nie mam pojęcia jak to zrobić. Zdjąłem już kasete i takie dwa gumowe oringi, tak że widać łożyska Ale co dalej?
SIEMA MELON!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości