Ta kiera to może nie być czysty carbon iktoś kto doszedł to tego jak to zrobić nie powie o tym nikomu. To po pierwsze. Po drugie sama kiera nigdy nie dostanie tak mocnego strzału jak rama, kiera prawie zawsze ma się gdzie "złożyć". Po trzecie carbon "rozwala" się inaczejniż alu. Carbon jest o wiele bardziej odporny na zmęczenie, nie dostaje regularnie w dupę jak auminium podczas normalnej eksploatacji, nie traci tak szybko swoich własciwości, nie trzeba zatem w takim elemencie jak kierownica robić zapasu. Carbon w tamach tego co przewidział producent będzie dzielnie znosił napężenia i się przez to nie osłabi tak jak alu, ale przy naprawdę mocnych strzałach, takich jakie przenosi rama ryzyko pęknięcia jest o wiele większe. Alu można w pewnym stopniu trwale odkształcić, carbonu nie, bo pęknie.
Tak, jeśli rama ma być bardziej wytrzymała to oczywiście GT fury z pewnością taka będzie. Carbon jednak jest prawie o połowę lzejszy od aluminium, skoro całoć waży tyle ile normalna rama aluminiowa to musi tam być tego dużo naćkane. Jest to jednak moim zdaniem bardziej efekt uboczny chęci zapewnienia porównywalnej odporności na udar jak ma aluminium, szczególnie do racingu gdyby mogli to podejrzewam, że by odchudzili ten sprzęt. Ale nie da się "odzdzielić" od siebie cech włókna, poprawiasz odporność na udar to i odporność na zmęczenie idzie w kosmos, dział marketingu już wiedział co z tym zrobić dalej. Ciekaw jestem jak się temat rozwinie, bo duza wytrzymalość to dla producenta gol do własnej bramki, nawet Merole nie mają obecnie ułamka tej trwałosci którą kiedyś miały "beczki".
Waga vs marketing na podstawie Glory
B.Z. z tego co wiem to wlasnie nie jest czysty carbon tylko opatentowany przez eastona materiał. Pamietam jak mi ktos o strzałach od eastona tez mówil i podobno znacznie mocniejsze od zwyklych carbonowych.
A co do mocnych strzałow to uwierz - kiera pare razy sie do zera na drzewie zatrzymałem i pare razy centralnie o kamienie walnalnąłem. Wejdz na moje pb to zobaczysz w jakim stanie ja miałem
A jesli ruszysz od razu problem, ze patent Eastona na meteriał etc. to mnóstwo firm uzywa ich alu rur wiec to nie problem.
A co do mocnych strzałow to uwierz - kiera pare razy sie do zera na drzewie zatrzymałem i pare razy centralnie o kamienie walnalnąłem. Wejdz na moje pb to zobaczysz w jakim stanie ja miałem

A jesli ruszysz od razu problem, ze patent Eastona na meteriał etc. to mnóstwo firm uzywa ich alu rur wiec to nie problem.
Spaced: Eee.... nie wszystko... Pogoda ładna była wczoraj... Kompozyty akurat trochę znam, nie jakoś zajebiście, ale na tyle,żeby mieć świadomoć, że Carbon nie jest tak rewolucyjny jakim się go lansuje. Oczywiscie, to obecnie najlepsza baza do budowy konstrukcji o dużej wytrzymałości, ale nie pozbawiona wad, które w takich konstrukcjach jak rower zjazdowy są szczególnie dokuczliwe. Bolid F1 jeździ po równym , a jak gdzieś przycedzi to zawieszenia i spoilery łamią się jak zapałki. W rajdach terenowych w samochodach typu Buggy carbonu używa się na elementy karoserii, ale nie na klatki i nie na zawieszenia.
Oczywiście, połączenie różnych materiałów w jeden laminat w końcu doprowadzi do powstania lepszego materiału, ale będzie ciężko i na dzień dzisiejszy chyba mądrzej jest liczyć na pojawienie się w ogóle jakiegoś nowego materiału.
Poza tym porwałem się na projekt własnej ramy. Jako, że mam pewne doświadczenia z kompozytami to uparłem się,zeby zrobić ją z włókien i na pewno zrobię (pogadamy zatem za kilka miesięcy, bo będę miał znacznie większe doświadczenie niż teraz) ale pierwsze eksperymenty z różnej maści profilami to była makabra, wychodziło, że najmądrzej byłoby chyba nauczyć się spawać TIGiem jak się chce robić samemu ramę. Od początku zdawałem sobie sprawę, ze konieczne będzie zupełnie inne podejście, za bazę wziąłem od razu włókno szklane a węglowe jedynie za usztywnienie, ale pierwsze wyliczenia były makabtyczne, ponad 5 kg i to wcale nie przez ogólną wytrzymałosć tylko przez sztywność. Ostatecznie teoretycznie powinno się wszystko zamknąć ciut powyżej 4 kg (cieniowanie laminatu jest łatwiejsze niż metalu na szczeście), co jak na wspólczesne standardy jest bardzo przeciętnym wynikiem. Z mojego punktu widzenia to jest oczywiście wystarczające, tym bardziej że głównie zależało mi na idiotoodporności ramy i taka to ona będzie bez cienia wątpliwości, ale nie wyobrażam sobie jak zejść z masą do powiedzmy 2,5 kg. Jasne, ja jestem cieniak w porównaniu do tych wszystkich speców od carbonu, którzy są zatrudniani przy projektowaniu ram, ale pierwsze eksperytmenty uświadomiły mi jedną waną rzecz - rozwiązując jeden problem natrafiasz na kolejny. Trzeba będzie te wszystkie "kolejne" problemy rozwiązać, zanim zacznie się budować zjadowe ramy, które będą znacznie lżejsze od dotychczasowych bez uszczerbku na wytrzymałosci.
Żeby nie snuć dłużej czarnych wizji dodam na koniec, że skoro Easton dał sobie radę , to jest to niewątpliwie dowód na to,ze jednak można zrobić coś, co połączy wszystkie pożądane w DH cechy. Od precedensu do powstania nowego standardu zwykle mija trochę czasu, ale jest to proces nieunikniony, więc szansa na to że się mylę, i ze prędzej niż później zaczną się pojawiać kompozytowe zjazdówki jakaś jest.
Oczywiście, połączenie różnych materiałów w jeden laminat w końcu doprowadzi do powstania lepszego materiału, ale będzie ciężko i na dzień dzisiejszy chyba mądrzej jest liczyć na pojawienie się w ogóle jakiegoś nowego materiału.
Poza tym porwałem się na projekt własnej ramy. Jako, że mam pewne doświadczenia z kompozytami to uparłem się,zeby zrobić ją z włókien i na pewno zrobię (pogadamy zatem za kilka miesięcy, bo będę miał znacznie większe doświadczenie niż teraz) ale pierwsze eksperymenty z różnej maści profilami to była makabra, wychodziło, że najmądrzej byłoby chyba nauczyć się spawać TIGiem jak się chce robić samemu ramę. Od początku zdawałem sobie sprawę, ze konieczne będzie zupełnie inne podejście, za bazę wziąłem od razu włókno szklane a węglowe jedynie za usztywnienie, ale pierwsze wyliczenia były makabtyczne, ponad 5 kg i to wcale nie przez ogólną wytrzymałosć tylko przez sztywność. Ostatecznie teoretycznie powinno się wszystko zamknąć ciut powyżej 4 kg (cieniowanie laminatu jest łatwiejsze niż metalu na szczeście), co jak na wspólczesne standardy jest bardzo przeciętnym wynikiem. Z mojego punktu widzenia to jest oczywiście wystarczające, tym bardziej że głównie zależało mi na idiotoodporności ramy i taka to ona będzie bez cienia wątpliwości, ale nie wyobrażam sobie jak zejść z masą do powiedzmy 2,5 kg. Jasne, ja jestem cieniak w porównaniu do tych wszystkich speców od carbonu, którzy są zatrudniani przy projektowaniu ram, ale pierwsze eksperytmenty uświadomiły mi jedną waną rzecz - rozwiązując jeden problem natrafiasz na kolejny. Trzeba będzie te wszystkie "kolejne" problemy rozwiązać, zanim zacznie się budować zjadowe ramy, które będą znacznie lżejsze od dotychczasowych bez uszczerbku na wytrzymałosci.
Żeby nie snuć dłużej czarnych wizji dodam na koniec, że skoro Easton dał sobie radę , to jest to niewątpliwie dowód na to,ze jednak można zrobić coś, co połączy wszystkie pożądane w DH cechy. Od precedensu do powstania nowego standardu zwykle mija trochę czasu, ale jest to proces nieunikniony, więc szansa na to że się mylę, i ze prędzej niż później zaczną się pojawiać kompozytowe zjazdówki jakaś jest.
Hmmm - to jest coś o czym nie pomyślałem. Epoksyd to w większości obecnych kompozytów jest jedynie łącznik, którego zadanie polega na spajaniu włókien, sam w sobie jest kruchy i słaby a tutaj zmodyfikowany jest tak, że poprawia odporność na udar... Dobrze myślę?troyo pisze:Spaced cos chyba bajasz z tym materialem : p po prostu dorzucaja nanorurki do epoksydu , dlatego to dziadostwo sie tak dobrze trzyma .
Spaced - z punktu widzenia budowy ramy różnica jest ogromna. pomijsając już kwestie techniczne jest jeden podstawowy problem - cena. Nie wiem ile kosztowała Twoja kiera, ale sprawdź sobie ile kosztuje gram nanorurek to zrobi się Tobie słabo, a taka kiera to w całości nie waży tyle ile trzebaby dosypać do takiej ramy prawdopdobnie. Na szczęście tanieją...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 6 gości