Strona 2 z 3

: 31.08.2009 22:50:28
autor: blackdemon
Kramon pisze:Siła ma polegać na tym że teoretycznie im chłodniejsza subsntacja tym lepiej działa (oczywiście na logike..)
Zimny silnik tez lepiej dziala? Ciekawe.
Qcor pisze:Wiem, że ten pierdołek jest do shimano i hayesów a wszyscy normalni ludzi używają avidów
Jezdziles kiedys na innych hamulcach niz avid? Czy tylko mowisz tak bo uslyszales od kumpli jakie to shimano, hayes, formula i reszta sa gowniane.

: 31.08.2009 22:56:44
autor: easy_rider
Hmmm oczyścić miejsce styku zacisku z adapterem i adaptera z ramą, miejsca styku tych elementów posmarować pastą termoprzewodzącą.
Przepis na COOL BOMB king size :lol:

: 01.09.2009 07:30:59
autor: FreeMan
w samochodach sportowych i rajdowych i ogolnie tych szybsiejszych to jest przeciez chlodnica plynu hamulcowego :D

blackdemon pisze:Kramon napisał:
Siła ma polegać na tym że teoretycznie im chłodniejsza subsntacja tym lepiej działa (oczywiście na logike..)

Zimny silnik tez lepiej dziala? Ciekawe.

A co nie prawda?? nie zimny zaraz po odpalneiu, ale jak nabierze swojej wlasciwej temperatury - powiedzmy 80*C to dziala optyalnie , a powyzej np 120*C to juz trzeba schlodzic silnik, ,bo kontrolki migaja i plyn moze sie zagotoqwac. ( temperatury podane przeze mnie, nie wiem czy prawdziwe, strzelam)

a co do samego wynalazku to kiedys na jakiesj fotce z zawodow widzialem to na tylnym hamulcu jakiegos zjazdowca, ale to tak ze 4 lata temu

: 01.09.2009 07:40:11
autor: ArthurGreen
Radiator już długo stosuje magura w swoich hamplach..

Dla mnie ma to jakiś sens.. Większa ilość płynu w układzie = wolniejsze przegrzewanie się, jak i szybsze wytracanie temperatury.. Chyba pójdę w "koszta" i będę testerem dla Was..

Tak btw: Dlaczego na aukcyjnej focie jest Eddie ?@

http://www.allegro.pl/item724665525_coo ... imano.html

Zakupiłem, relację zdam.. Specjalnie dla Was :P hehehehe

: 01.09.2009 09:27:11
autor: quilong
widze na aukcji ze ArthurGreen kupil, moze przetestuje i powie co to jes twarte.

Pamietacie dawy patent shimano na tarczowki chlodzone woda?

: 01.09.2009 10:18:20
autor: szymon102
quilong Czytaj wszystkie posty, ten nad Twoim też :D
Ktoś się zastanawiał dlaczego zimny płyn lepiej działa- wg mnie (mogę nie mieć racji i nie wiem jak to z olejem jest) ale np woda, jej jedną z wielu właściwości fizycznych jest gęstość- największa w temperaturze 3,98 °C.
Jeśli to samo jest z olejem mineralnym (shimano i hayes chyba nie na dota są) to czym mniejsza jego temperatura tym większa gęstość=większa siła hamowania.
Podkreślam, że mam nie za wiele lat i mogę się mylić :D

: 01.09.2009 10:40:17
autor: Spaced
ArthurGreen a grzeja ci sie nowe sainty? ;)

: 01.09.2009 10:42:36
autor: ablee
Spaced przecież tam jest olej mineralny, wiec się to "nie" grzeje :wink:

: 01.09.2009 11:14:53
autor: Spaced
ablee mialem gustavy na takim oleju i jakos cudzysłowów stawiac nie musialem ;)

: 01.09.2009 11:38:43
autor: blackdemon
szymon102 pisze:hayes chyba nie na dota są
A na co? Na wode? Hayes jest na DOT

: 01.09.2009 12:04:25
autor: Maciekx
ArthurGreen Z tego co wiem to Eddie właśnie ma "sklep" z a2z i tymi rzeczami i sam się sponsoruje :P Więc to u niego ty chyba kupiłeś ;)

: 01.09.2009 12:34:38
autor: Driver
osobiscie sie z tym nie spotkalem, ale slyszalem ze w niektorych hamplach od zbyt wysokiej temperatury plynu klamka dziwnie chodzi.

wtedy taki radiator mialby sens jesli bylby zintegrowany z klockami (z ta blaszka na ktorej sa okladziny)

: 01.09.2009 18:36:19
autor: brooce
szymon102 pisze: czym mniejsza jego temperatura tym większa gęstość=większa siła hamowania
yyy... tego nie rozumiem :D Co ma gęstość cieczy do siły hamowania? :D

ArthurGreen pisze:Dla mnie ma to jakiś sens.. Większa ilość płynu w układzie = wolniejsze przegrzewanie się, jak i szybsze wytracanie temperatury..
Też tak sądzę :) W końcu to ma "odprowadzać ciepło" - pytanie tylko, czy to pomoże? Z pewnością "przedłuży" okres do czasu przegrzania się hamulca, ale o ile...

: 01.09.2009 18:47:53
autor: Las3k_91 Ldz
ArthurGreen pisze:Większa ilość płynu w układzie = wolniejsze przegrzewanie się, jak i szybsze wytracanie temperatury.
To nie można dać po prostu dłuższych przewodów? :mrgreen:

: 02.09.2009 11:26:23
autor: doktorxtr
Witam
Pierdyknę wam wykładzik,a mianowicie:
- hamulec tarczowy hydrauliczny podczas hamowania wydziela ciepło od tarcia.Pewna część ciepła zostaje w w tarczy, a reszta nagrzewa klocki hamulcowe.Dalej klocek hamulcowy przekazuje część ciepła bezpośrednio na korpus hamulca (jest to mała ilość ze względu na małą powierzchnię styku klocka z korpusem ,dotyka tylko bokiem metalowej blaszki i sprężynką jak jest w danym modelu hamulca ).Reszta ciepła jest przekazywana za pomocą tłoczków do płynu hamulcowego.Korpus hamulca jest elementem stałym (wyjątek zacisk ruchomy Magura Gustaw DH) przykręconym do ramy lub widelca do których odprowadza małą część ciepła z racji małej powierzchni styku, tłoczki są zamocowane w korpusie na uszczelkach i jako takie nie przewodzą dużej ilości wytwarzanego ciepła.Niektóre firmy stosują tak zwane izolatory ciepła, montowane wewnątrz tłoczka ( Shimano Deore XT,Magura Gustaw DH ) inne poszły równoległym torem rozwoju : wyprodukowały tłoki z materiału izolującego ciepło (Hayes, Hope ). Medium przewodzące w dużej ilości ciepło to płyn hamulcowy .Płyn odbiera ciepło od klocków i nagrzewa wszystko w czym się znajduje :
korpus ,przewody ,klamkę etc. chłodząc się cały czas jak nie jest dostarczane ciepło z hamowania .Podczas nagrzewania płynu hamulcowego zwiększa się jego objętość .
Jest to wiadome z fizyki że :rozszerzający się płyn zawsze się przemieszcza w kierunku najmniejszego oporu,jest to zbiornik wyrównawczy .Jak się nie ma gdzie rozszerzyć to rozszerza siew kierunku tłoków i je zaciska.Hamulec jest wtedy nieczynny :(






I jak wiadomo z fizyki przewodnictwo cieplne jest w metalach i cieczach jest różne.

: 02.09.2009 11:43:30
autor: doktorxtr
Wyżej opisany element jest raczej efektywnie słabą " chłodnicą "
chłodnica by działać musi być przepływ cieczy chłodzącej element ten z budowy wygląda na dodatkowy zbiornik płynu hamulcowego (zamkniętego-bez przepływu)
działanie może polegać na zwiększeniu masy metalu do nagrzania lub na różnicy temperatur płynu hamulcowego(gorący przepływa ku górze)lecz gorący płyn raczej przepłynie w przewody niż w zamknięty zbiornik który jest zbocznikowany w dolocie do zacisku ".Element zamontowany do końca przewodu doprowadzającego płyn hamulcowy jest rozdzielaczem ,odgałęzieniem połączonym ze zbiornikiem chłodzącym który ma tylko odpowietrzacz.Teoretycznie jest możliwe chłodzenie tylko gdy ten zbiornik jest wyżej w poziomie od zacisku hamulca taka konfiguracja jest możliwa tylko w tylnym hamulcu w przednim hamulcu element łącznikowy musiał by mieć inny kształt

wypocił Doktorxtr :mrgreen:

: 02.09.2009 11:43:57
autor: ArthurGreen
Maciekx pisze:Z tego co wiem to Eddie właśnie ma "sklep" z a2z i tymi rzeczami i sam się sponsoruje :P Więc to u niego ty chyba kupiłeś
No to nie żałuję, bo Eddiego szanuję i raczej jestem pewien, że shitu nie sprzedaje..

: 02.09.2009 11:52:33
autor: doktorxtr
Wydaje mi się że jest to bajer typowo lansiarski lecz by to sprzwdzić trzeba to kupić :(
jestem pewny iż przewody w oplocie stal nierdzewna i nierdzewne końcówki szybciej schłodzą płyn hamulcowy .

: 02.09.2009 11:59:04
autor: ArthurGreen
doktorxtr, zobaczymy.. Mam parę miejsc u mnie gdzie hampel się naprawdę przegrzewa/puchnie..

W Elblągu raczej bardziej płasko niż u mnie na południu. Zobaczymy jak dostanę i przetestuję.. Test zamieścimy na "głównej" ..