Strona 2 z 4

: 17.09.2009 20:18:54
autor: Morris
Spaced czy troyo czasem po prostu nie chciał tłumaczenia słowa 'renewal'...? :D

Co do produktów NS-a... jeśli dadzą jakąś przyzwoitą cenę to biorę te obręcze od razu :shock: 33mm i 550g...? Czy to nie coś jak Single Track? Z resztą przy mojej wadze ma to i tak małe znaczenie, ST bym raczej nie zabił :D Co do rami to się nie wypowiem bo w fullach nie siedzę, ale 160mm skoku i slope...? No cóż, pożyjemy- zobaczymy :D

: 17.09.2009 20:37:14
autor: Kart_kRk
Hahaha ludzie kazdy bardziej zorientowany wie ze koszt wyprodukowania takiej ramy nie przekracza 100zl...

: 17.09.2009 20:39:38
autor: Spaced
Kart_kRk damper kosztuje oemowo wiecej... Koszt produkcji takich ram jest niski ale uwierz mi chłopie, ze 100zł to mozesz na rekawiczki wydac, a nie na produkcje fulla. Inna sprawa, ze cena jaka wybiera producent zalezy od jego wizji i checi upozycjonowania sie na rynku, a nie od kosztów.

Do tego zawsze mnie zastanawiało czemu wszystkim sie wydaje, ze w kosztach "załatwienia" ramy jest tylko sam koszt materiałow i pensja spawacza...

: 17.09.2009 21:40:48
autor: PoleK
Spaced, nie jest to tlyko koszt materialu i spawacza... paru innych ludzi jeszcze, i utrzymania hali, projekt jakis, pensji prezesa itd.

ale Polacy maja taka przypadlosc, ze chca robic ta cala kase na cenie jednostki a nie ilosci wiekszej po nizszej cenie...

ciekawi mnie jaki profil ma ta obrecz, jak taki jak ST to sory:]

: 17.09.2009 23:13:33
autor: Spaced
PoleK wlasnie sugerowałem to, ze nie tylko i dlatego nie rozumiem czemu ludzie mysla, ze produkcja ramy kosztuje "czypiećdziesiąt" plus kaucja ;)

: 18.09.2009 06:49:38
autor: SegatiV
Spaced Tylko jak jedzie się hurtowo to wszystko rozbija się na kilkaset ram, piast, itd. a reszta idzie na bene do "Nofego HamVii". Nawet koszty transportu są nieporównywalnie niskie jakby rozbić to na każdą część, bo max 2k USD za kontener nie jest aż taką dużą kwotą jak mieści się tam cały asortyment na Polskę, koszty magazynowania itd, podliczysz to wszystko i kupując ramę na Tajwanie za 50pln, jej cena wzrasta z naklejkami do 100-150? a gdzie reszta? OEM'owy damper ewentualnie i wio. Nawet niema o liczyć na projektowanie, wszystko pewnie kopiowane jest, a zrobienie kilku testowych ram, sprawdzić co pęka i naprawić to jest łatwiej niż utrzymać biuro projektowe :P Zrobić za fajną kasę coś w PL jak ZUMBI, czy inne małe firmy, jest sztuką, btw Na miejscu LOKO (Paweł?) Wybrał bym się na wycieczkę na Tajwan, projekt Ma, kasę jako taką też (nie wnikam), w takim wypadku Mógłby podnieść sporo jakość i nieziemsko zbić cenę, ale i ilość (Wole "Tajwńskie dziewicze stopy" od brudnych i trzęsących się łap spoconych panów z Mielca :P Mam "okazje" "podziwiać" Ich pracę na DH Teamie kumpla ;| ).

: 18.09.2009 08:03:28
autor: Schodek
to rama do fr i ni eliczcie już tak tych kosztów bo był już taki temat o tym i wszyscy wiem y jak sie zakończył...ze trzeba kupic cnc obrabiarki i takie tam inne detale.

NS wie doskonale co robi i nie ma co cis e obawiac o nich, spylaja sporo na swiecie i nie sugeruja sie krajowym rynkiem !! Na Tajwanie spawa sie w jeszcze gorszych miejscach niz Mielec wiec bez ciśnień !!

Robią chłopaki zupełnie przyzwoite partsy i tylko im gratulowac !!

: 18.09.2009 10:49:07
autor: Spaced
Schodek co ty z tym kupowaniem obrabiarki cnc. Sklaadasz zamówienie u podwykonawcy i masz.

A co do tajwanu to na tajwanie robia tez w miejscach o jakich chłopakom z mielca sie nie sniło - po tanie spawanie to sie do chin wysyła. Swoja droga z tego co pamietam to nsów tez u nas nie robia, a "robione" czesci nsa to katalog i przy ostatnim wzroscie cen sporo z ich produktów wydaje sie absurdalne.

: 18.09.2009 11:12:48
autor: mozartt
Kart_kRk 100zł? Jestem trochę zorientowany i wiem, że za materiał na korony do 888 płaciłem 100zł. A gdzie obróbka? spawanie? malowanie? naklejki ?, opracowanie projektu? projekt grafiki? transport? koszty związane z kontaktem z fabryką? prototypy itp. itd.
Śmiem wątpić, że koszty wyprodukowania ramy dobrej jakościowo i z dobrego materiału są niższe od 1000zł.

: 18.09.2009 11:14:05
autor: Spaced
mozartt rozbijasz marzenia każdego komu sni sie polska rama (bo tansza musi byc, musi!) za 1000zł ze skepu, z damperem i super zawieszeniem ;)

: 18.09.2009 12:18:39
autor: Kart_kRk
Pitolicie... Polacy maja taka mentalnosc ze musza miec przebicie zarobku 700% ludzie nie wiem skad macie takie bzdury wyprodukowanie ramy to groszowe sprawy. I nie wliczajcie mi transportu to nie jest Cannodale gdzie robia recznie wszystko NS wszystko spawa na tajwanie... A tam koszty sa groszowe.

: 18.09.2009 12:48:44
autor: SeraaX
Kart_kRk to może kup tą ramę za 100zł, sprzedawaj za 500zł jak signa, byś miał ogromny rynek zbytu i zarobek według Twoich wyliczeni też sprory :]

Cannondale też jest spawany i malowany na Tajwanie (droższe modele są jedynie składane w USA, tańsze to 100% tajwan) to czemu wg Ciebie jest taki drogi, pewnie też tam polacy pracują, co?

: 18.09.2009 13:40:03
autor: SegatiV
Wyprodukowanie Pitbulla w latach 2004 to koszt 80pln z lakierem :D wtedy stał za 999PieLeN... Piasta Novatec/Ns/dartmoor to ok 8-10$, Nie pamiętam czy to z cłem i innymi kosztami ale i tak się opłaca prawda ?
SeraaX Wszystko i tak z jednej fabryki...

Ludzie ogarnijcie się! Myślicie dlaczego Dart i inne "firmy" tak szybko uznają gwarancję? Oni nawet nie mają czym sprawdzić tego w jaki sposób zostało to uszkodzone...
Chce sobie ktoś rower poskładać ? Na Tajwanie to jak puzzle...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 18.09.2009 13:47:35
autor: mike007
Panowie skąd wy bierzecie te ceny produkcji? osoby ktore pisza ze za 100zl wyprodukowanie takiej ramy?

Moge wam powiedziec ze rama ktore detalicznie kosztuje u nas 500zl (prodigy 981) wyprodukowanie kosztuje w przyblizeniu 80-100zł (dokladnie nie pamietam)
A rama prodigy jest kiepsko wykonana i z gorszej stali niz ramy ns'a.

Niby jest 5 krotne przebicie w stosunku do detalu, ale ramy musza sprzedac do sklepow (bo sami nie dotra do tylu klientow), ktore tez musza zarobic swoje.

Co do ceny zakupu ramy to trzeba dodac transport, ktory rozklada sie na jedna rame (im mniejsza produkcja tym wiekszy koszt transportu na jedną ramę).
Oczywiscie nie liczycie tez pieniedzy zainwestowanych przed taką produkcją (ewentualny projekt ramy, projekt malowania, reklama,... i sporo wiecej) - jedna osoba tego nie ogarnie (albo ogarnie ale bedzie marny skutek). No i jeszcze zostaje sprawa gwarancji i reklamacji.

Jeszcze jeden przykład to mostki prodigy produkowane Chrl'u detaliczna w polsce cena 140zl byla bodajrze, a nowe produkowane w polsce 179zl i jakos nie jest to 10 razy drozej detal (jakosc niestety nie jest lepsza polska;/)

Także w Chrl i Tajwanie nie zrobią wam nic za darmo :)

w 2004 moze mieli 10krotne przebicie oczywiscie liczac w taki sposob jak liczysz, ale nie bylo takie konkurencji, coraz wiecej firm produkuje ramy i konkurują ze sobą, a co za tym idzie ceny musza spadać i zarobek tez. Co zreszta dobrze widac po firmie duncona ktora na poczatku rewelacyjnie dzialala, a teraz :/

: 18.09.2009 14:06:01
autor: SeraaX
SegatiV tyle że poza piastami coraz mniej części darta czy nsa widać w katalogach, wiem że są profile i gotowe elementy, ale raczej przy nowych fullach ww firm projekt ramy nie wyglądał jak budowa zabawki z klocków lego. I na 100% ramy nie wyszły im tak tanio jak próbujecie twierdzić.

I nie ma co porównywać do 80zł za pitbulla, bo raz że to zupełnie inny poziom technologiczny, 2 że 5 lat temu

: 18.09.2009 21:39:34
autor: Kart_kRk
SegatiV dobrze gada taka jest prawda.
SeraaX dokladnie tak jest jest chyba 900 rodzajow rurek a firmy tylko skladaja z katalogu rurek rame taka jest prawda ;]

: 18.09.2009 21:50:43
autor: mas1o
Rany boskie, jak zobaczylem te zdjecia to sie poczulem jak male dziecko gdy sie dowiaduje ze nie ma swietego mikolaja:/ A ja myslalem ze kazdy element to dlugie dyskusje w biurze projektantckim, burze mózgów, tygodnie obliczen... o ja jebie

: 19.09.2009 18:19:44
autor: Ajz
mas1o myśle ze nie ty jeden.

generalnie polecam wszystkim stronke http://www.biketaiwan.com/ przy odrobinie cierpliwosci i po poprzeglądaniu ofert różnych "spawaczy" mozna znalezc praktycznie wszystkie "kultowe" konstrukcje najbardziej znanych marek i to nie tylko ramy ale i piasty, obrecze, mostki (np mega innowacyjny quark, który bodajze juz 4 lata temu istniał pod szyldem marki Deity).
W dodatku mozna sie przekonac ile ciekawych projektów czesci już oferują tajwańczycy a niestety do nas dotrą dopiero za rok czy dwa.

Pozdro dla wszystkich "dzieci katalogów", które jaraja się każdym nowym, "innowacyjnym" określeniem dla technologii, która jest dostępna tak samo dla każdego producenta, prosto od pomysłowych tajwańczyków, którzy na wyłączność posiadają patenty. To oni są autorami wszystkich pomysłów, nie jacyś kolesie w zarządzie firmy w Polsce albo (co najzabawniejsze) team riderzy, którzy uwielbiają mówić że "projektowali" jakąś nową rame czy komponent...
Oczywiście to tylko moje zdanie, nikt się nie musi ze mną zgadzać.

: 19.09.2009 18:50:29
autor: muras
Ajz wielu o tym wie, i wlasnie ci co roku smieja sie czytajac newsy o nowych "produktach" marek takich jak dartmoor, ns, bop i innych. Nie widze nic zlego w tym ze wszystko jest produkowane na Tajwanie, wkurza mnie dopiero wciskanie mi ze marka XX "zaprojektowana nowa" rame albo inny komponent. Najlepiej szukac sprzetu u pierwotnych producentow; czyli pedalow dartmoora w ofercie vp,ns u ht a piast u novateca.