Strona 2 z 4
: 22.09.2009 16:53:41
autor: GgG
Spaced Idąc takim tokiem myślenia można się dziwić, kto kupuje kolorowe śrubki. Jedni wolą bezszelestną piastę a drudzy chcą się czuć, jak by jechali na motorze, ile ludzi tyle gustów.
: 22.09.2009 17:27:59
autor: KaKTuSSS
Jak rozbiorę Chrisa to sprawdzę ile ma zębów, ale ponad 100 na bank. A co do wagi to przy systemie pierścieniowym wyszło 336g.
: 22.09.2009 17:57:58
autor: Spaced
GgG ale przedkladanie głosnosci nad inne parametry jest smieszne. Kolor srubek nie wpływa szczególnie na ich dzialanie

: 22.09.2009 18:28:22
autor: troyo
Spaced pisze:
nopainnogame nie wiem czy jezdziles na piascie z wieksza iloscia pkt. zaczepienia ale to jednak czuc jak nie ma tyle "luzu" gdy zaczynasz pedałowac. Hope z tego co pamietam miał całkiem mało.
A mozesz mi powiedziec w czym to niby pomaga ? Poza oczywiscie jaraniem sie z kumplami na parkingu i tym ze pasuje do twojej plaskiej kierownicy ?
mozarttjesli chcesz "duzo i fajnie" , zeby sie Spaced mogl rajcowac , to zrob 72 , 6 zapadek lapiacych po 3 na raz . Na co sobie komplikowac zycie ? Roznicy w jezdzie praktycznie nie czuc . Bardziej skoncentruj sie na samej budowie piasty . Daj szeroko rozmieszczone kolnierze , uszczelnienia labiryntowe przy lozyskach . Zadbaj o precyzje , a nie o takie bez obrazy , bzdety .
: 22.09.2009 18:35:55
autor: KaKTuSSS
troyo jak pojeździsz na piaście ze zminimalizowanym kątem łapania to będziesz wiedział.
: 22.09.2009 18:40:59
autor: Kramon
troyo, KaKTuSSS ma racje to czuć nawet widać ;] mnie ostatnio wnerwia to że tylny hak mam elastyczny i jak zaciągnę hebla to mi sie giba koło troche ;] a wszystkie śruby dokręciłem na max.
Co do piasty:
-wytrzymała
-dobra praca
-i gdy depnę ma depnąć a nie szarpnąć....
: 22.09.2009 18:46:07
autor: maxxis
Kramon nie bardzo rozumiem co chciałeś wyrazić swoim postem .
mozzart : dobrej klasy łożyska i niska waga oraz

ładne kolorki no a na zapadkach to się nie znam i nie wypowiadam ile ma być itp
: 22.09.2009 19:12:18
autor: Spaced
troyo kocham cie :* Nie wiesz a sie przypierdalasz bo kiedys obrazilem ci ukochane biki i masz jakis wtręt do bardziej "luksusowych" rozwiazan. Nie miales kontaktu z tematem, a wyrazasz opinie na temat każdego nowego trendu w dh. Nie miales i zazdroscisz czy wolisz drewniany rower bo starsze jest lepsze?
Swoja droga mozart myslales o jakiejs posredniej ilosci zazębien? Bo o ile 24/36 czuc czasem ze mogłoby byc lepiej to przy duzo wyzszych liczbach coraz mniej odczuwalne sa te róznice. Moze jakis kompromis?
: 22.09.2009 19:42:23
autor: Kramon
Spaced, ano ano dobre spostrzeżenie bo z kolei ładować nie wiadomo ile to tylko waga idzie w górę a tej jakości nie odczujemy trzeba wyczuć ten próg...
maxxis, chodzi mi oto że ma nie być takiego luzu jak jest np w trybach zębatka o zębatkę jak masz nie? to się tak giba... no luz po prostu.
Co do projektanta
- myślałeś nad dziurami w piaście? to by mogło jej mało zaszkodzić a i też sporo odchudzić.
: 22.09.2009 19:56:25
autor: troyo
Spacedwidzisz , ty myslisz ze ja sie na ciebie fosze za krytyke mojej propozycji odnosnie ram , w temacie wooyka . Blad , mam cie po prostu za totalnego idiote i nie ma to nic wspolnego z twoimi kretynskimi odpowiedziami na moje posty : ) Ja cie nie kocham , wiec splywaj pedalku .
Nie mialem kontaktu z tematem powiadzasz ,to bardzo ciekawe . Widac , ze nie wiesz z kim rozmawiasz .
EDIT:
Do malego trola mi troche brakuje , ale zlosliwy jestem jak jasna cholera , to fakt . Na szacunek trzeba sobie zasluzyc .
: 22.09.2009 20:05:14
autor: Spaced
troyo z małym złosliwym trolem, który sie do innych z szacunkiem odniesc nie potrafi?
: 22.09.2009 22:22:18
autor: tomek059
ja nie mogę Spaced ustąp mu i niech się cieszy jeśli nie odczuwa różnicy bo się jak zwykle robi burdel, a ty jesteś moderatorem, więc ludzie oczekują że nad tym zapanujesz.
Do rzeczy, myślę że zrobienie dwóch piast różniących się zapadkami to nie jest głupi pomysł. Skoro jedni nie widzą różnicy, a inni tak to miał byś kompromis. Swoją drogą to były by też w różnych cenach i to też pewnie pomagało by w ich sprzedaży.
: 22.09.2009 22:39:17
autor: xenon
mozartt mile bym widział ciut większy kołnierz(ale żeby to nie były kolejne Seismici), pełne ceramiczne łożyska, bębenek i sprzęgło/czy co tam wciśniesz, z tytanu beta C, ośka i korpus z aluminium, to wszystko na proste szprychy.
Ciekawe ile by ważyło i kosztowało takie coś.

: 22.09.2009 22:56:27
autor: mozartt
KaKTuSSS CK zazębia się 72 razy na obrót. Hope tylko 24 na pełny obrót.
Wykonanie standardowego mechanizmu z zapadkami jest o wiele tańsze i prostsze, niż wykonanie sprzęgła. Sprzęgło jest natomiast lżejsze i mniej awaryjne.
Co do samej piasty, to większość rzeczy mam już zaplanowane. Mam już nawet wstępny projekt.
Napewno chciałbym, aby było to w miarę tanie ze względu chociaży na moje koszty. Jednak gdy w grę wejdą lepsze łożyska, dobrej jakości materiał, jakim jest np 7075 to z ceną nie poszaleje.
Całą piastę chciałem uszczelnić simmeringami. Myślałem nawet o tym, aby cały mechanizm zapadkowy/ sprzęgło pracowało w niewielkiej ilości oleju. Nie ma raczej problemu, żeby to uszczelnić, a napewno wpłynęłoby to pozytywnie na żywotność piasty.
Co do wyglądu, to kolorki oczywiście będą, bo to najmniejszy problem;)
xenon Biorąc pod uwagę że jedno łożysko będzie kosztowało w okolicach 300zł, a możliwe że będzie ich 5 sam sobie odpowiedz na pytanie dotyczące kosztów;)
: 22.09.2009 23:47:30
autor: xenon
Dobre uszczelnienie popieram.
Hmm, ale 5 łożysk?
Ja bym to raczej tak widział:
*2 solidne łożyska ceramiczne w korpusie piasty, nie musi to być full, np z koszykiem z jakiegoś tworzywa (100-200pln). Powiększając kołnierz miałbyś miejsce na większe łożyska.
*1 szerokie igiełkowe w bębenku.
To raczej powinno trochę wytrzymać, będzie też lekkie.
Kolorki = anoda rozumiem?

: 23.09.2009 05:49:34
autor: sudi
Pro 2 od Hope-a zazębia się 24 razy na obrót jak już tu pisano, ale Bulb ( posiadam ) już 56 razy ! Miałem okazję ostatnio pośmigać na pro 2 i szczerze powiedziawszy w lesie czuć cholerną różnicę ! Bulb zdecydowanie ładniej i szybciej trybi na obroty niż pro 2 .. jest bardziej precyzyjny. Szkoda, że Hope zrezygnował z Bulb-a, zmniejszył ilość zazębień ( ale dał po 3 zapadki chyba ), bębenek wsadził alu zamiast Ti ..
Ja myślę, że projekt Mozzarta ma przyszłośc i b. chętnie ujżę go na żywo jak już przejdzie się do fazy produkcji i zapoznam z działaniem . Nawet nie zdajesobie tutaj sprawy ponad połowa forum jak bardzo niebezpieczne jest zbyt późne " łapanie " piasty, gdy jest się np. na jakiejś technicznej ściance, w sytuacjii patowej .
: 23.09.2009 07:06:44
autor: KaKTuSSS
mozartt ano widzisz ... nie liczyłem
sudi zgadzam się w pełni z wypowiedzią.
: 23.09.2009 11:55:17
autor: mozartt
wojteqpiotrowski tym kierować się raczej nie będę.
Cena zależy tylko i wyłącznie od zastosowanego systemu. Chciałbym się zamknąć w 500zł.
Las3k_91 Ldz oglądałem ich piasty. Najprawdopodobniej zapadki blokują się parami, czyli w jednym momencie trzymają tylko dwie zapadki. Przy dodatkowych obciążeniach może się zdarzyć że tylko jedna złapie, a wtedy piasta może się zmielić w środku.
: 23.09.2009 12:34:52
autor: troyo
tomek059 pisze:
ja nie mogę Spaced ustąp mu i niech się cieszy jeśli nie odczuwa różnicy bo się jak zwykle robi burdel, a ty jesteś moderatorem, więc ludzie oczekują że nad tym zapanujesz.
lud czeka panie .
KaKTuSSSja nie mowie , ze nie ma roznicy , tylko , ze roznica miedzy 72 a 108 jest juz na tyle mala , ze raczej nie jest oplacalne doplacanie do tego . Na codzien jezdze na 72 pkt zaczepien i mialem koazje za dawnych lat posmigac na piascie hadleya ze 108pktami zaczepu ( co prawda tylko po parkingu) i twoje daremne wywody
Spaced oraz twoich przydupasow, nie robia na mnie zadnego wrazenia .
Co do ceramicznych lozysk , to jest to glupota nie z tej ziemii . Jaki jest sens pakowania takich lozysk w ogole do piasty ? Zyskasz moze 10g , i posluza dluzej , ale za taka kwote , jaka kosztuje 1 lozysko , kupisz 10 normalnych . Jesli juz cudowac z lozyskami , to ewentualnie z teflonowym koszykiem i zredukowanym luzie , najlepiej wziasc stozkowe w parach , ale to bylby strzal do wlasnej bramki . 99% twoich odbiorcow by nie potrafilo odpowiednio wyregulowac luzu na tych lozyskach w przypadku serwisu/wymiany i by ci obrabiali dupe , zes gowno wypuscil .
Odnosnie uszczelnien , skoro nie chcesz labiryntowych , to moze lepiej pierscienie filcowe albo labiryntowe tloczone z blachy ?